Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare få klage litt, og kanskje flere vil klage med meg? Jeg er 39+3.

Jeg er så innmari lei nå! Alt er tungt nå, det å snu seg i sengen, puste, gå i trappen, komme seg opp av seng/sofa/gulv, gå og leve. 

Jeg våkner hver eneste time, hver eneste natt for å tisse, og da alt kavet med å komme seg opp, både fra sengen og toalettet, og så komme seg tilbake i sengen å finne en god ligge posisjon. 

Går rundt med murringer, sterke uregelmessige tak i ryggen, stikninger, nedpress, kvalme og løsmage på 8 dagen på rad nå. Jeg er så sliten. Sliten av å ikke få sove, sliten av å ha vondt, sliten av å være sliten. 

Jeg har gitt opp at baby kommer av seg selv, jeg er helt sikker på at jeg må bli satt i gang på den aller siste dagen. 

Jeg prøver å trøster meg med at innen 3 uker er baby her uansett, men den trøsten er mager nå som søvn og matlyst er så og si borte, samtidig som jeg er løs i magen og går på toalettet 4-5 ganger om dagen. 

Så hurra for siste innspurt. 

Anonymkode: 21e11...736

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff ja, tålmodighetsprøve på slutten! Søvn har så stor innvirkning på form og innstilling og alt. Er i uke 36 og merker at det er tyngre nå. Regner med at jeg også er drittlei om 3 uker😅

Anonymkode: 754a4...234

Skrevet

Syns du er heldig jeg ts som snart er i mål. Jeg er bare 30+3 og merker helt klart at det begynner å bli tyngre😅 Mye halsbrann, andpusten for ingenting, og det er blitt krevende å snu seg. Savner veldig å sove på ryggen! 

Anonymkode: 724bd...71e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg må bare få klage litt, og kanskje flere vil klage med meg? Jeg er 39+3.

Jeg er så innmari lei nå! Alt er tungt nå, det å snu seg i sengen, puste, gå i trappen, komme seg opp av seng/sofa/gulv, gå og leve. 

Jeg våkner hver eneste time, hver eneste natt for å tisse, og da alt kavet med å komme seg opp, både fra sengen og toalettet, og så komme seg tilbake i sengen å finne en god ligge posisjon. 

Går rundt med murringer, sterke uregelmessige tak i ryggen, stikninger, nedpress, kvalme og løsmage på 8 dagen på rad nå. Jeg er så sliten. Sliten av å ikke få sove, sliten av å ha vondt, sliten av å være sliten. 

Jeg har gitt opp at baby kommer av seg selv, jeg er helt sikker på at jeg må bli satt i gang på den aller siste dagen. 

Jeg prøver å trøster meg med at innen 3 uker er baby her uansett, men den trøsten er mager nå som søvn og matlyst er så og si borte, samtidig som jeg er løs i magen og går på toalettet 4-5 ganger om dagen. 

Så hurra for siste innspurt. 

Åh jeg føleeeer med deg. Er 34 + 4 nå og fytti rakkkern det er så innmari tungt og frustrerende og måtte rulle seg opp av sengen som en sånn vandrende handikappet sel 😂 man tvinger seg ut og har øya halvåpnet mens man går mot do 😂😂😂👍

Motherhood life 🙃

Anonymkode: 52e11...0a0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Åh jeg føleeeer med deg. Er 34 + 4 nå og fytti rakkkern det er så innmari tungt og frustrerende og måtte rulle seg opp av sengen som en sånn vandrende handikappet sel 😂 man tvinger seg ut og har øya halvåpnet mens man går mot do 😂😂😂👍

Motherhood life 🙃

Anonymkode: 52e11...0a0

34+4 her og, og tenkte bare «HELDIGE TS som er 39 uker på vei» 😂 Sa til mannen for 3 minutter siden at jeg nå begynner å bli LEI. Oppdaget at beina mine har hovnet opp idag, de er tykke og fulle av vann 😭 Halsbrann fra helvete hver dag. Føler meg tjukk overalt, kjenner ikke igjen hendene mine, og tilogmed ansiktet er rundt! Smerter i magen på natten pga tyngdekraften på magen når jeg ligger på siden. Et ork å snu seg i senga. Håper og ber om fødsel i uke 37, men hva er oddsen for det liksom? Orker ikke 2 måneder til 😭😂

Anonymkode: e6107...3ca

• Liker 3
Skrevet

Føler med deg! Jeg fødte i 2020, og de siste to ukene før fødselen satte jeg meg ned i sofaen og ble der.😅 Jeg flyttet meg bare for å gå på badet eller for å legge meg på soverommet om natten. Jeg hadde vært sliten og trøtt, men ellers i fin form til da, men to uker før tror jeg faktisk jeg sa "takk for meg" til mannen, og ga beskjed om at jeg ble på sofaen fram til fødsel.

Anonymkode: 32306...fb5

• Liker 2
Skrevet

Godt å se vi er flere! Jeg synes synd på dere som "bare" er 34 uker, husker hvor møkk lei jeg var da, men kan gange det med tusen nå. :dry:

Jeg kjenner igjen den "takk for meg". Samboer hjelper meg opp av senga, ned trappa og planter meg i sofaen for dagen, og der blir jeg frem til han hjelper meg opp av sofaen, opp trappa og i senga. Er så lei av å være tung og bortimot invalid!! 

Men som dere sier, jeg er heldigvis snart ferdig! Bare lei av alle de ekstra plagene med stikninger, maserier og blæ. Også den rareste følelsen når jeg tisser, at noe lukker seg. Kjempe ubehagelig, rart og spesielt. :fnise:

Jeg heier på dere alle, vi kommer i mål, og vi får den fineste gaven til slutt som de sier gjør alt verdt det. Så håper jeg alle deres plager på mystiskvis forsvinner, og dere får et helt fantastisk tredje  trimster. :hjerte:

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Godt å se vi er flere! Jeg synes synd på dere som "bare" er 34 uker, husker hvor møkk lei jeg var da, men kan gange det med tusen nå. :dry:

Jeg kjenner igjen den "takk for meg". Samboer hjelper meg opp av senga, ned trappa og planter meg i sofaen for dagen, og der blir jeg frem til han hjelper meg opp av sofaen, opp trappa og i senga. Er så lei av å være tung og bortimot invalid!! 

Men som dere sier, jeg er heldigvis snart ferdig! Bare lei av alle de ekstra plagene med stikninger, maserier og blæ. Også den rareste følelsen når jeg tisser, at noe lukker seg. Kjempe ubehagelig, rart og spesielt. :fnise:

Jeg heier på dere alle, vi kommer i mål, og vi får den fineste gaven til slutt som de sier gjør alt verdt det. Så håper jeg alle deres plager på mystiskvis forsvinner, og dere får et helt fantastisk tredje  trimster. :hjerte:

Ts

Hehe takk for sympatien, regner med at jeg er tusen ganger mer lei om 5 uker også 😫😅 termin føles så nær, men likevel så evig langt unna! 😂 eneste som frister er å ligge i senga å se på tv-serier nå, alt annet er et ork! Dritt lei av å lage mat også 😅

Heier på deg, plutselig er du i mål 😍 

• Liker 1
Skrevet

Fra når anser man som høygravid? 

Men ja, det er tungt å gå gravid, spesielt siste ukene.. Er vel meningen at man skal bli lei slik at man ønsker å føde 😬

Anonymkode: a56e0...214

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Fra når anser man som høygravid? 

Men ja, det er tungt å gå gravid, spesielt siste ukene.. Er vel meningen at man skal bli lei slik at man ønsker å føde 😬

Anonymkode: a56e0...214

34+4 tror jeg man regnes som høygravid :) 

Og ja, det tror jeg jammen du har rett i😂

• Liker 1
Skrevet

38+4 her. Synest også du er heldig TS som er så langt på vei! Men jeg er ikke klar for at ting skal bli værre enn de er nå! 😅 Lei av å være en hval og tisse hele tiden. Har ikke knytt skoa mine på flere uker. 

Anonymkode: 29dac...062

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 34+1 og det svir mellom ribbeina og på insiden, jeg har vondt på det området jeg ligger, jeg får vondt når jeg skal snu meg fra ene siden til den andre fordi bekkenet mitt er herpa og magen er tung, jeg må tisse hele tiden, jeg klarer ikke ta på skoa uten å skræve, jeg orker kun én aktivitet om dagen.. Så middag elr ryddig hus? 😂 

Anonymkode: 005c2...616

Skrevet

Jeg er 34+1 og det svir mellom ribbeina og på insiden, jeg har vondt på det området jeg ligger, jeg får vondt når jeg skal snu meg fra ene siden til den andre fordi bekkenet mitt er herpa og magen er tung, jeg må tisse hele tiden, jeg klarer ikke ta på skoa uten å skræve, jeg orker kun én aktivitet om dagen.. Så middag elr ryddig hus? 😂 

• Liker 3
Skrevet

Jeg skal være så fæl og egoistisk å si jeg ble litt glad over at dere er misunnelig på at jeg er så langt på veg. :fnise:

Det gjorde godt for meg, selvom termin og fødsel føles en evighet unna. 

Og man kan trygt si jeg gleder meg til fødsel, og det er nok slik fra naturen side, ja! 

Veldig godt å se vi er flere som ikke synes det er kjempe gøy å være tung, måtte tisse hele tiden og puste og pese. Fatter ikke at samboer synes jeg er lekker om dagen. :nigo:

• Liker 5
Skrevet

Den kom to ganger av en elr annen grunn, unnskyld 😭

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg skal være så fæl og egoistisk å si jeg ble litt glad over at dere er misunnelig på at jeg er så langt på veg. :fnise:

Det gjorde godt for meg, selvom termin og fødsel føles en evighet unna. 

Og man kan trygt si jeg gleder meg til fødsel, og det er nok slik fra naturen side, ja! 

Veldig godt å se vi er flere som ikke synes det er kjempe gøy å være tung, måtte tisse hele tiden og puste og pese. Fatter ikke at samboer synes jeg er lekker om dagen. :nigo:

Haha, så bra du følte deg bittelitt bedre av det 😍 Du får ta de oppturene du kan få nå om dagen 😃 Er du spent på fødselen forresten? Har du noen tanker om hvordan det blir? 😃

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Haha, så bra du følte deg bittelitt bedre av det 😍 Du får ta de oppturene du kan få nå om dagen 😃 Er du spent på fødselen forresten? Har du noen tanker om hvordan det blir? 😃

Jeg tar alle de små gledene man kan få. :fnise:

Jeg er veldig spent, og jeg gleder meg voldsomt! Jeg gleder meg til å kjenne kroppen gjøre jobben og bare få være med. Ser for meg at det blir sykt kult, jævlig, skummelt og fint. Litt rart kanskje, men ja, jeg tror og håper det blir skikkelig kult!

Ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tar alle de små gledene man kan få. :fnise:

Jeg er veldig spent, og jeg gleder meg voldsomt! Jeg gleder meg til å kjenne kroppen gjøre jobben og bare få være med. Ser for meg at det blir sykt kult, jævlig, skummelt og fint. Litt rart kanskje, men ja, jeg tror og håper det blir skikkelig kult!

Ts

Jeg er andregangs, og kan bekrefte at det er skikkelig kult! Helt rått, tidenes kick rett og slett! Ganske skummelt også, og litt jævlig, men aller mest rått! Og du er nærmere enn noengang nå 😍 Høyest trolig bare noen få dager igjen!! Ganske vilt!! 😃 Pleie deg selv nå da, spis det du har lyst på, ligg til ladning og kjenn på spenningen, og før du vet ordet av det er det i gang 😍 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er bare 26 og er drittlei... 

Har en toåring som sliter med å sove på natten slik at jeg må sitte på rommet hans i to timer å prøve å få han til å sove. 

Samtidig har jeg bekkenløsning og har vondt for hvert steg jeg tar... 

Det å vite at jeg bare er i uke 26 er så utrolig demotiverende for jeg vet at bekkenløsningen blir værre og det skal bli tyngre... 

Anonymkode: 62325...b16

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er bare 26 og er drittlei... 

Har en toåring som sliter med å sove på natten slik at jeg må sitte på rommet hans i to timer å prøve å få han til å sove. 

Samtidig har jeg bekkenløsning og har vondt for hvert steg jeg tar... 

Det å vite at jeg bare er i uke 26 er så utrolig demotiverende for jeg vet at bekkenløsningen blir værre og det skal bli tyngre... 

Anonymkode: 62325...b16

Så leit med minste som ikke vil sove. Har du en god stol, eventuelt en saccosekk? Saccosekk er vanvittig godt å sitte i, men et mareritt å komme seg opp av. :fnise:

Kanskje du burde gå på krykker når du er hjemme, for å avlaste bekkenet? Går du til noe fysio eller kiropraktor? Eller noe som helst som kan hjelpe? 

Jeg skjønner det er skikkelig tungt og demotiverende, kjenner meg så igjen. Jeg håper at du vil finne noe som hjelper mot smertene, og at bekkenet blir bedre når hodet er festet. :hjerte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...