Gå til innhold

Hvor bor dere i Bergen med barn? Trives du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på jakt etter en trygg og barnevennlig plass i Bergen der leieprisene ikke er så altfor høye(10.000) 2 sov. Kan være mer med elbil lader inkl. Det må være barnevennlig, helst lekeplass i nærheten, barnehage i nærheten, maks 20-30 min til der det er sentralt ( skal jobbe som renholder ) 

og at det er skole i nærheten når ungene begynner på skolen. Jeg vil ikke flytte, flytte og flytte. Vært mye flytting i de siste årene. Jeg vil slå meg til ro på en plass. 

Har familie er stykke ut på Sotra, barnefar vil ikke flytte så langt, og vi må bo i nærheten av hverandre om han skal ha de mer, senere i tid. 

noen som har noen tips til meg? :)

Anonymkode: 6861c...d39

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er mange koselige områder i Fyllingsdalen☺️

Anonymkode: 55f6a...7fa

• Liker 3
Skrevet

Hvordan er det mulig å trives i Bergen? Det bor jo en masse bergensere der!

Anonymkode: fd66e...bf2

Skrevet

Kirkebirkeland/valle.

Anonymkode: 150a8...fc3

• Liker 1
Skrevet

Hvis du skal ha delt omsorg med barnefar så avhenger det jo litt av hvor han bor om dere ikke skal bo langt fra hverandre. Bor han på Sotra? Skal barna pendle til skolen de ukene de er hos far? Hvis han bor på sotra og du flytter il Kirkebirkeland som foreslått over vil jo ungene få en helt urimelig lang skolevei når de er hos far. 

Anonymkode: 7812a...059

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hvis du skal ha delt omsorg med barnefar så avhenger det jo litt av hvor han bor om dere ikke skal bo langt fra hverandre. Bor han på Sotra? Skal barna pendle til skolen de ukene de er hos far? Hvis han bor på sotra og du flytter il Kirkebirkeland som foreslått over vil jo ungene få en helt urimelig lang skolevei når de er hos far. 

Anonymkode: 7812a...059

Han bor på os men er på leiting etter ny leilighet. Så vet ikke hvor han ender opp. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Han bor på os men er på leiting etter ny leilighet. Så vet ikke hvor han ender opp. 

Flytt til Os da, det er jo fint her😊

Anonymkode: dba97...443

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kirkebirkeland/valle.

Der er det lang skolevei! Nærmeste barneskole er jo Ulsmåg, eventuelt Kaland skole, og det er langt for elevene å gå, spesielt når de skal hjem for da er det bare oppover hele veien!

• Liker 1
Skrevet

Jeg trives godt i Åsane.

Hvis jeg skulle flyttet ville det blitt til Søreide.

Anonymkode: 3b34a...eb7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Der er det lang skolevei! Nærmeste barneskole er jo Ulsmåg, eventuelt Kaland skole, og det er langt for elevene å gå, spesielt når de skal hjem for da er det bare oppover hele veien!

Barn tar ikke skade av å gå :) bodde på Kirkebirkeland å der gikk barna sammen til skolen å hadde det kjekt med å gå sammen.

Skrevet

Slettebakken,Landås,Nesttun/Skjold-området er veldig sentralt og langs bybanen. 

Anonymkode: 64b43...ab3

• Liker 1
Skrevet

Søfteland? Kaland? Nye E39 skal åpne neste år, så da blir det mindre trafikk. 

Anonymkode: e381b...68c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Barn tar ikke skade av å gå :) bodde på Kirkebirkeland å der gikk barna sammen til skolen å hadde det kjekt med å gå sammen.

Har jeg sagt det da? Jeg har selv gått på Ulsmåg og bodd nesten på toppen av Valle, og det var ofte grådig kjipt å ha så lang skolevei, spesielt hjemover i øs pøs eller på glatt og sleip is! Og det er en lang vei med tung skolesekk!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Flytt til Os da, det er jo fint her😊

Men igjen, lang vei til jobb. Tror det er vanskelig å få tak i noe der :)

Skrevet

Vi trivdes veldig godt på Søreide, men vet ikke hva leiepriser er der nå. 

Anonymkode: fd512...d5d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.1.2021 den 17.54):

Men igjen, lang vei til jobb. Tror det er vanskelig å få tak i noe der :)

Er overhodet ikke vanskelig å få leie leilighet på Os! Jeg la ut på oppslagstavlo på Os at vi ønsket å leie leilighet å vi fikk minst 15 svar på to dager. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg elsker Os! ❤️ Bor på Askøy nå, men en dag skal jeg tilbake til Os. Bra på Askøy også da, forsåvidt. 

Anonymkode: df8e9...e1f

• Liker 1
Skrevet

Nordås/Søråshøgda. Barneskole, barnehage, alt i nærheten . Men kanskje litt dyrt og vanskelig å få bolig der. 

Anonymkode: 25682...f7b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg elsker Os! ❤️ Bor på Askøy nå, men en dag skal jeg tilbake til Os. Bra på Askøy også da, forsåvidt. 

Anonymkode: df8e9...e1f

Enig i at Os er bra! Har aldri opplevd en så fantastisk bra skole som der barnet mitt går. Lærerene er kjempe flinke og utrolig flink til å se hva barnet trenger. Rektoren gjør en helt fantastisk jobb å tar alltid foreldrene sine bekymringer på alvor. Når jeg fortalte at sønnen min var livredd for vann før de skulle begynne med svømmetrening,så fikk de en lærer til å bade alene med sønnen flere ganger så han ble tryggere i vann. Tviler på at så mange andre skoler hadde gjort det.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.1.2021 den 17.29):

Har jeg sagt det da? Jeg har selv gått på Ulsmåg og bodd nesten på toppen av Valle, og det var ofte grådig kjipt å ha så lang skolevei, spesielt hjemover i øs pøs eller på glatt og sleip is! Og det er en lang vei med tung skolesekk!

Hørtes jo ut som du mente at barn ikke bør måtte gå hjem ja

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...