AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #1 Skrevet 23. januar 2021 Jeg kom fra et langt forhold som startet da jeg var tenåring og jeg satte aldri noen krav. Etter 20 års ekteskap klarte jeg å gå, og jeg ble den lykkeligste personen jeg noen gang har vært. To år senere traff jeg min nåværende kjæreste, og selv om jeg innbiller meg at jeg har vært klar på hva jeg ønsker om fremtiden så opplever jeg vel at ting bare flyter og er litt sånn «vi ser hva som skjer». Vet ikke helt hva jeg kan forvente? Vi er begge voksne med barn så jeg tenker at klare planer/tanker om fremtiden bør være et jevnlig samtaleemne, men føler det bare er jeg som tar det opp og nå som jeg ikke har gjort det det siste året så blir det aldri snakk om noe. Anonymkode: 6385c...148
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #2 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg kom fra et langt forhold som startet da jeg var tenåring og jeg satte aldri noen krav. Etter 20 års ekteskap klarte jeg å gå, og jeg ble den lykkeligste personen jeg noen gang har vært. To år senere traff jeg min nåværende kjæreste, og selv om jeg innbiller meg at jeg har vært klar på hva jeg ønsker om fremtiden så opplever jeg vel at ting bare flyter og er litt sånn «vi ser hva som skjer». Vet ikke helt hva jeg kan forvente? Vi er begge voksne med barn så jeg tenker at klare planer/tanker om fremtiden bør være et jevnlig samtaleemne, men føler det bare er jeg som tar det opp og nå som jeg ikke har gjort det det siste året så blir det aldri snakk om noe. Anonymkode: 6385c...148 Dette høres litt ut som forholdet jeg var i, forutenom at jeg satt krav da i form av at jeg ville bo sammen. Det gjorde jeg fra starten av. Ellers er det på en måte ikke mange krav man stiller tenker jeg i et godt forhold. Da flyter ting som regel fint og man har felles forståelse av det meste. Men er det noe som er veldig viktig for deg, så må du snakke om det tenker jeg. Det ble aldri til vi flyttet sammen, og nå har jeg valgt og gå fra han. Jeg hadde et stort ønske om det, og har ikke hatt ønske om et forhold ved å bo hver for seg. Det visste han fra starten av. Håper dere finner ut av det. Hvis ikke ville jeg ikke gitt han mer tid enn du har gitt han. Da vil han kanskje ikke. Eller kanskje han trenger en oppvåkning ved at du ender forholdet. Lykke til uansett ❤️ Anonymkode: 90bf0...91b
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #3 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 23.1.2021 den 10.06): Dette høres litt ut som forholdet jeg var i, forutenom at jeg satt krav da i form av at jeg ville bo sammen. Det gjorde jeg fra starten av. Ellers er det på en måte ikke mange krav man stiller tenker jeg i et godt forhold. Da flyter ting som regel fint og man har felles forståelse av det meste. Men er det noe som er veldig viktig for deg, så må du snakke om det tenker jeg. Det ble aldri til vi flyttet sammen, og nå har jeg valgt og gå fra han. Jeg hadde et stort ønske om det, og har ikke hatt ønske om et forhold ved å bo hver for seg. Det visste han fra starten av. Håper dere finner ut av det. Hvis ikke ville jeg ikke gitt han mer tid enn du har gitt han. Da vil han kanskje ikke. Eller kanskje han trenger en oppvåkning ved at du ender forholdet. Lykke til uansett ❤️ Anonymkode: 90bf0...91b Takk❤️ Anonymkode: 6385c...148
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #4 Skrevet 24. januar 2021 Hvorfor er alle damer like? Dere vil alle ha "fremgang" i forholdet. Giftermål, flere barn, depresjon, alderdom, død. Hva faen? Hva med å leve i nuet? Vi dør alle sammen enten vi er i forhold eller ikke... Anonymkode: b66ef...a2b 2
Brunello Skrevet 24. januar 2021 #5 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor er alle damer like? Dere vil alle ha "fremgang" i forholdet. Giftermål, flere barn, depresjon, alderdom, død. Hva faen? Hva med å leve i nuet? Vi dør alle sammen enten vi er i forhold eller ikke... Anonymkode: b66ef...a2b Det er ikke bare damer som vil ha planer og progresjon for forholdet. Det er helt normalt for ganske mange menn også. 7
OlsenHansen Skrevet 24. januar 2021 #6 Skrevet 24. januar 2021 Hvilken fremgang er det liksom som skal skje når dere allerede er voksne med barn? Hvis giftemål er så viktig så kan du vente mange år med det. Litt lettere å få mannen med og da. 4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #7 Skrevet 24. januar 2021 Damer vil bare sikre og garantere forholdet livet ut. Usikre vesener er dere. Fordi dere lever i vrangforestillingen om at ingen vil ha dere lenger når dere blir eldre... Anonymkode: b66ef...a2b
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #8 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Hvorfor er alle damer like? Dere vil alle ha "fremgang" i forholdet. Giftermål, flere barn, depresjon, alderdom, død. Hva faen? Hva med å leve i nuet? Vi dør alle sammen enten vi er i forhold eller ikke... Anonymkode: b66ef...a2b Det er bare å finne deg ei dame som lever i nuet hun også. Anonymkode: a003d...21f 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #9 Skrevet 25. januar 2021 Felles verdier i bunn, samme mål og ønsker for fremtiden, og tryggheten rundt at dette kan snakkes om. Forventer feks avklaring rundt giftemål, barn - hvilket år skal vi starte å prøve? Våren? Høsten? En mann på over 30 som ikke klarer å snakke om dette er ikke noe for meg. Nå er jeg over 30 selv og i et forhold hvor jeg hver dag trygges på at vi går samme veg. Det er et minimumskrav, syns jeg Uten dette hadde jeg heller foretrukket å nyte tiden min alene i påvente av en mann som er oppegående nok. Anonymkode: af5f1...9d7 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #10 Skrevet 25. januar 2021 Dette kommer helt ann på hvilken livsfase man er i. Som 21-åring hadde jeg ønsket et mye løsere forhold og ikke hadde vi trengt å flytte sammen de neste 3-4 årene. Som 31-åring derimot ønsker jeg ikke at det skal gå mye mer enn et års tid før vi flytter sammen. Som 41-åring med små barn fra tidl forhold ville jeg kanskje tatt det litt roligere igjen..et par år med dating kanskje? Men da er det andre som må være komfortable med det enn kun meg selv. Anonymkode: 410a3...61b 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #11 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvorfor er alle damer like? Dere vil alle ha "fremgang" i forholdet. Giftermål, flere barn, depresjon, alderdom, død. Hva faen? Hva med å leve i nuet? Vi dør alle sammen enten vi er i forhold eller ikke... Anonymkode: b66ef...a2b Det stemmer ikke. I mitt liv har det vært menn som er slik. Anonymkode: 5d765...a69 3
WhiteSwan Skrevet 25. januar 2021 #12 Skrevet 25. januar 2021 Du kan forvente at han svarer når du spør hvertfall og at du skal få svar på det du lurer på som handler om deres forhold. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå