Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Kjæresten har en lei tendens til å være uforutsigbar og involverer meg lite i planleggingen. Han har barn fra før som han har 50% av tiden og byttedag hver mandag. Jobber skiftarbeid annenhver uke (12 timers dag) og er hos meg den uken han jobber og ikke har barna. Vi har bare fri sammen på søndager. 

Det siste halve året har han ofte måttet reise hjem lørdagkveld eller søndager pga lite fly (Corona) eller andre ting som dukker opp siden han må rekke å hente barna på skolen på mandag.

Vi har snakket om det at det er dumt så mange søndager har gått bort og vi ser bare hverandre om natten. Han lover det skulle bli bedre for med tidlig bestilling av billetter eller litt planlegging så er det tidsnok å reise mandagsmorgen. Men det har ikke blitt bedre og vi snakket skikkelig om det for noen uker siden. Kom frem til at alt hadde vært enklere om de kunne bytte barna en annen dag. Han skulle sjekke med moren til barna. 

Så gikk det to uker igjen og samme skjer på nytt at han må reise lørdag i stedet for mandag. Og fant det ut igår kveld. Hadde ikke spurt eksen enda om mulighet for å endre byttedag evt hver 14. Dag i stedet. 

Har selv takket nei til jobb i morgen fordi vi skulle på hyttetur og handlet inn middag, men så ble det atter en gang ikke noe av. 

Sier til han at det var veldig synd det kom så brått på igjen. Men han sier bare at om litt over en uke så er han her igjen så det går fint. 

Sukk. Vet ikke helt hva jeg vil med innlegget men måtte bare skrive det et sted. Vi har vært sammen ett år og alle mine ferier har jeg brukt hos han og barna. Men vet ikke hvorfor han ikke prøver finne en bedre ordning. Om han ikke liker å bruke to søndager i måneden sammen med meg lengre eller om han ikke tør spørre moren til barna om en annen byttedag. Meste av informasjon der har gått via advokat. Barna er veldig søte og snille men det er vanskelig å forholde seg til kjæresten når ingenting kan planlegges lengre. 

Anonymkode: 2847d...17e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette hadde ikke jeg orket. Han kommer ikke til å bytte byttedag for ungene. Når alt går gjennom advokat, blir det akt for mye styr. 

Anonymkode: 9a5a3...1d5

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette hadde ikke jeg orket. Han kommer ikke til å bytte byttedag for ungene. Når alt går gjennom advokat, blir det akt for mye styr. 

Anonymkode: 9a5a3...1d5

Ja, det er det altså? Dumt han sa først at han skulle høre med henne da. Bedre å si med en gang at nei, det går nok ikke.

Skrevet

Hvordan skulle han klare å ha barna 14 dager når han har skiftordningen der?

Anonymkode: 243bd...7fb

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvordan skulle han klare å ha barna 14 dager når han har skiftordningen der?

Anonymkode: 243bd...7fb

Fordi det var 14 dager før men jobben tilpasset det sånn at han og en til på motskift er eneste som går 7 dager på/av.

• Liker 1
Skrevet

Det rimelige her er at han reiser søndag ettermiddag sånn at han rekker en god natts søvn hjemme hos seg selv før han henter barna mandags morgen. Morgenfly mandag er for knapt. Men å reise lørdag virker også rart med mindre han sliter veldig med å få billetter til søndag. 

Anonymkode: 6ba92...15e

Skrevet

Hvis dere har vært sammen bare ett år virker det litt drøyt å bytte dag pga deg. Mor setter vel pris på sine frie uker, hun også. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvis dere har vært sammen bare ett år virker det litt drøyt å bytte dag pga deg. Mor setter vel pris på sine frie uker, hun også. 

Men hun får ikke noe mindre fri om de bytter på tirsdag? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det rimelige her er at han reiser søndag ettermiddag sånn at han rekker en god natts søvn hjemme hos seg selv før han henter barna mandags morgen. Morgenfly mandag er for knapt. Men å reise lørdag virker også rart med mindre han sliter veldig med å få billetter til søndag. 

Ja, det er sant. Men jobben ønsker at han er der tilogmed mandags morgen siden han på motskiftet kommer mandagsmorgen. Det er lederstilling og morgenmøte og sette de andre i gang på morgenen.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hun får ikke noe mindre fri om de bytter på tirsdag? 

Det kan være det ikke passer hennes arbeid. Det må hun nesten se på. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Det kan være det ikke passer hennes arbeid. Det må hun nesten se på. 

Ja. Hun må bare se hva som kan fungere :) men får ta en prat med kjæresten igjen at det er jo nesten ikke vits å være sammen om vi har så få fridager sammen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hei! 

Kjæresten har en lei tendens til å være uforutsigbar og involverer meg lite i planleggingen. Han har barn fra før som han har 50% av tiden og byttedag hver mandag. Jobber skiftarbeid annenhver uke (12 timers dag) og er hos meg den uken han jobber og ikke har barna. Vi har bare fri sammen på søndager. 

Det siste halve året har han ofte måttet reise hjem lørdagkveld eller søndager pga lite fly (Corona) eller andre ting som dukker opp siden han må rekke å hente barna på skolen på mandag.

Vi har snakket om det at det er dumt så mange søndager har gått bort og vi ser bare hverandre om natten. Han lover det skulle bli bedre for med tidlig bestilling av billetter eller litt planlegging så er det tidsnok å reise mandagsmorgen. Men det har ikke blitt bedre og vi snakket skikkelig om det for noen uker siden. Kom frem til at alt hadde vært enklere om de kunne bytte barna en annen dag. Han skulle sjekke med moren til barna. 

Så gikk det to uker igjen og samme skjer på nytt at han må reise lørdag i stedet for mandag. Og fant det ut igår kveld. Hadde ikke spurt eksen enda om mulighet for å endre byttedag evt hver 14. Dag i stedet. 

Har selv takket nei til jobb i morgen fordi vi skulle på hyttetur og handlet inn middag, men så ble det atter en gang ikke noe av. 

Sier til han at det var veldig synd det kom så brått på igjen. Men han sier bare at om litt over en uke så er han her igjen så det går fint. 

Sukk. Vet ikke helt hva jeg vil med innlegget men måtte bare skrive det et sted. Vi har vært sammen ett år og alle mine ferier har jeg brukt hos han og barna. Men vet ikke hvorfor han ikke prøver finne en bedre ordning. Om han ikke liker å bruke to søndager i måneden sammen med meg lengre eller om han ikke tør spørre moren til barna om en annen byttedag. Meste av informasjon der har gått via advokat. Barna er veldig søte og snille men det er vanskelig å forholde seg til kjæresten når ingenting kan planlegges lengre. 

At du gidder, virker ikke som han prøver gjøre noe med det heller. 

Anonymkode: fb551...bbf

Skrevet

Rart han ikke er sliten med all flyreisingen, skiftene og barna. Ble nesten svett på hans vegne. Og selv hadde jeg aldri orket et forhold med en slik distanse. 

Jeg skjønner deg godt. Han har prioritert deg i og med at han reiser så mye for å være med deg, men det er jo kjedelig for deg å miste disse to fridagene i måneden som dere kunne hatt sammen. 

Anonymkode: f4a71...680

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

At du gidder, virker ikke som han prøver gjøre noe med det heller. 

Anonymkode: fb551...bbf

Mhm. Nei det begynner å bli litt håpløst..

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Rart han ikke er sliten med all flyreisingen, skiftene og barna. Ble nesten svett på hans vegne. Og selv hadde jeg aldri orket et forhold med en slik distanse. 

Jeg skjønner deg godt. Han har prioritert deg i og med at han reiser så mye for å være med deg, men det er jo kjedelig for deg å miste disse to fridagene i måneden som dere kunne hatt sammen. 

Anonymkode: f4a71...680

Jobben hans er her jeg bor, så da bor han likeså greit hos meg annenhver uke når han er på jobb, i stedet for bolig som jobben disponerer her. Så reising blir det samme om vi var ilag eller ikke. Bare at før det ble slutt med eksen så jobbet han 14 dager på/av slik firmaet egentlig har lagt opp til. Men eksen ønsket. 1uke på/av så da ble det dobbelt så mye reise på et år kontra før. Lever livet i en bag ja. 

Føler jeg ikke har kommet så langt på ett år med å bli kjent med han og vet ikke om det har en fremtid. Tar ikke sjansen på å gi opp livet mitt her og flytte til hans hjemby, når jeg ikke kjenner han så godt enda. Og naturligvis bruker vi god tid på akkurat det siden han har barn fra før. Men føler vi er på stedet hvil. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...