AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #1 Skrevet 23. januar 2021 Har vært singel hele livet, har aldri opplevd å bli elsket, har aldri opplevd at noen har vært interessert i meg, har aldri hatt noe sexliv. Nå har det gått over 20 år siden jeg ble ferdig på vgs og jeg forstår ikke helt hvordan jeg har levd. Så isolert hjemme. Rart å tenke at jeg er 39 år og blir 40 iløpet av dette året. Går til en psykiater nå, og hun prøver å sette seg inn i situasjonen min. Jeg har vært inn og ut av dps gjennom 20 og 30-årene, og har prøvd å studere og å jobbe. Det har ikke fungert så bra for jeg har så dårlig selvtillit og tenker så negativt om mitt eget utseende og tror at ingen liker meg og vil ikke være med meg. Hvordan skal jeg prøve å formidle dette til psykiateren så hun forstår alvoret i livssituasjon min? Hun holder på å lese igjennom journaler fra tidligere behandlere, men det er ikke det stemmer og man forandrer seg jo hele tiden. Anonymkode: 9246b...941 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #2 Skrevet 23. januar 2021 Skriv ned dine tanker til psykologen. Fortell slik du har gjort her og få med ting som du syns er viktige for deg i dag. Anonymkode: 5a6be...a15 5
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #3 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skriv ned dine tanker til psykologen. Fortell slik du har gjort her og få med ting som du syns er viktige for deg i dag. Anonymkode: 5a6be...a15 Men er det noe hjelp å få? Har prøvd før, men de hjelper meg ikke med tankene mine. Anonymkode: 9246b...941 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #4 Skrevet 23. januar 2021 18 minutter siden, AnonymBruker said: Går til en psykiater nå, og hun prøver å sette seg inn i situasjonen min. Jeg har vært inn og ut av dps gjennom 20 og 30-årene, og har prøvd å studere og å jobbe. Det har ikke fungert så bra for jeg har så dårlig selvtillit og tenker så negativt om mitt eget utseende og tror at ingen liker meg og vil ikke være med meg. Anonymkode: 9246b...941 Tror det er den dårlige selvtilliten din som er problemet og ikke utseendet ditt. Anonymkode: cc9be...0b2 7
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #5 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror det er den dårlige selvtilliten din som er problemet og ikke utseendet ditt. Anonymkode: cc9be...0b2 Er det noen mulighet å få hjelp med dårlig selvtillit? Anonymkode: 9246b...941
Gjest prestefrue Skrevet 23. januar 2021 #6 Skrevet 23. januar 2021 Det er hjelp å få! Men det har så mye å si å finne rett behandler, en som skjønner deg og din situasjon og som du har kjemi med. Jeg har vært gjennom mange før jeg fant rett person som virkelig hjelper meg. Også vil jeg bare si at NEI du er IKKE så stygg! ❤️ forhold handler om så mye mer enn utseende. Faktisk er det ganske mye som skal klaffe... jeg vet om så mange oppegående, vakre og sjarmerende folk som sliter med å finne seg noen. det kan være mange grunner til at man ikke finner noen, det betyr ikke at du er mindre verdt. Man kan leve et helt liv som er verdt å leve uten en partner også. Tenk bare på mor Theresa! mitt råd er å prøve å gjøre det beste ut av livssituasjonen der du er nå. Det er så bra at du går i terapi ❤️ Øv deg på takknemlighet, søk gode venner og fellesskap, gjør noe du synes er morsomt eller interessant. Jeg skjønner at det å ha en partner kan være et stort savn, men det er dumt hvis du går glipp av resten av det livet har å by på fordi du sitter og venter. Det er også mye mer sannsynlig at du vil få deg en partner hvis du lever ditt eget liv.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #7 Skrevet 23. januar 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Er det noen mulighet å få hjelp med dårlig selvtillit? Anonymkode: 9246b...941 Ja, men tror du skjønner selv at du ikke har en lett jobb. Snakk med psykiateren din, fortell hva du ønsker og føler. Så kommer du sikkert til å få forslag til hvordan du skal få bedre selvtillit. Det er lett å komme med forslag, det kan være vanskelig å følge dem. Håper du får all hjelpen du trenger og håper du klarer å bli frisk. Anonymkode: cc9be...0b2 1
Gjest Julenissen81 Skrevet 23. januar 2021 #8 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det noen mulighet å få hjelp med dårlig selvtillit? Anonymkode: 9246b...941 Den kan bare du bygge opp. Forskjellige ting funker for oss mennesker, noen trenger, skryt, bli sett, konstant kommentarer om fin personlighet, pen du er, snill, omtenksom etc. hjelpe andre, føle seg nyttig . mens noen får det av og ligge rundt, men da tror jeg det innhenter disse personene i form av enda dårligere selvtillit til slutt.
Gjest prestefrue Skrevet 23. januar 2021 #9 Skrevet 23. januar 2021 Når det gjelder dårlig selvtillit så finnes det hjelp å få - men du må først og fremst gjøre jobben selv. Det er vanskelig, men det er mulig å styre tankene sine og påvirke tankemønsteret sitt over tid. Finn verdien din i det du mestrer, i å være takknemlig, i å ta tak i livet og se at du får til noe. Snakk fint til deg selv, omgi deg med mennesker som er gode med deg. bare det å få nok søvn, vann, mosjon og frisk luft - sånne basisbehov - kan gjøre at du føler deg bedre med deg selv. det handler ikke om å tvinge frem en falsk positivitet eller late som. Du kan anerkjenne det som er vondt og tillate deg selv å tenke og føle det. Men så kan du også flytte fokuset vekk fra det. La de vonde tankene være der, ikke vær redd for dem, men ikke la de styre alt. jeg vet det er lettere sagt enn gjort. Men det dummeste du gjør er å gi opp alt! Da skjer hvertfall ingenting. Hvis det er et eller annet du kan gjøre for å få det bedre så er det verdt å prøve, selv om du ikke får det til perfekt eller om det tar tid.
CorvusCorax Skrevet 23. januar 2021 #10 Skrevet 23. januar 2021 Du skriver selv at du har dårlig selvtillit. Da må du jobbe med den. 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #11 Skrevet 23. januar 2021 Du er ikke for stygg. Jeg har sett mye «rart» som er i forhold, gift med unger og hele pakka. Jeg vil tro mye ligger i tankegangen din. Er du mye hjemme, så treffer du jo ingen.. det er ikke sånn at menn kommer å banker på døra. Du må komme deg ut, treffe mennesker, finn deg en hobby du liker. Har du dårlig selvtillit ville jeg uansett jobbet med dem før du treffer noen. Du må bli glad i deg selv først, trygg på at du er mer en bra nok. Vi mennesker er alle like mye verdt. Det finnes ingen som er over deg, du er like god du, som andre. Når du får troa på deg selv, så tenker jeg det andre faller på plass også. Anonymkode: df236...58e 3
Nerine_ Skrevet 23. januar 2021 #12 Skrevet 23. januar 2021 Du sier jo selv at du lever isolert hjemme, da skjønner du vel selv at det er vanskelig å møte noen? 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #13 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du er ikke for stygg. Jeg har sett mye «rart» som er i forhold, gift med unger og hele pakka. Jeg vil tro mye ligger i tankegangen din. Er du mye hjemme, så treffer du jo ingen.. det er ikke sånn at menn kommer å banker på døra. Du må komme deg ut, treffe mennesker, finn deg en hobby du liker. Har du dårlig selvtillit ville jeg uansett jobbet med dem før du treffer noen. Du må bli glad i deg selv først, trygg på at du er mer en bra nok. Vi mennesker er alle like mye verdt. Det finnes ingen som er over deg, du er like god du, som andre. Når du får troa på deg selv, så tenker jeg det andre faller på plass også. Anonymkode: df236...58e Uenig der. Jeg er mye hjemme, nesten alltid. Likevel har jeg hatt mange kjærester. Samtidig som folk kan være mye ute, være på byen, på Tinder, men uten napp, fordi det «lyser» på panna: desperat. Anonymkode: f995d...c7e 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #14 Skrevet 23. januar 2021 Hvorfor snakker folk om dårlig selvtillit? Veldig mange med dårlig selvtillit er i et forhold. Anonymkode: f995d...c7e 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #15 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Uenig der. Jeg er mye hjemme, nesten alltid. Likevel har jeg hatt mange kjærester. Samtidig som folk kan være mye ute, være på byen, på Tinder, men uten napp, fordi det «lyser» på panna: desperat. Anonymkode: f995d...c7e Jo, men har disse kjærestene på magisk vis dukket opp på døra de? Jeg sier ikke at man må fly på byen for å møte noen. Men man kan jo ikke bare sitte hjemme i stua. Anonymkode: df236...58e 4
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #16 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jo, men har disse kjærestene på magisk vis dukket opp på døra de? Jeg sier ikke at man må fly på byen for å møte noen. Men man kan jo ikke bare sitte hjemme i stua. Anonymkode: df236...58e Vel....Ei venninne av meg fant kjæreste i nabohuset, en annen fikk besøk av rørlegger og...voilá 😁 Anonymkode: f995d...c7e 5
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #17 Skrevet 23. januar 2021 Flott, TS! Du har skjønt at utseende er viktig. Nei, det er ikke alt, men det er viktig. Noe annet som er viktig er personlighet. Menn ønsker en feminin kvinne som lytter, ønsker å hjelpe til, forstår, heller enn en kvinne som er sta, skal krangle om alt, går inn for å ikke forstå. Er du feminin kommer du langt (for det er få kvinner som er det i dag). Menn bryr seg derimot ikke om utdanning, om hvor mye eller mange ting du eier. Det gjør deg ikke "mer verdifull" i deres øyne. Men du må være feminin skal menn tiltrekkes av deg. Akkurat som at du ikke finner feminine menn tiltrekkende, så finner ikke menn maskuline kvinner tiltrekkende. Anonymkode: 65802...a20 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #18 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hvorfor snakker folk om dårlig selvtillit? Veldig mange med dårlig selvtillit er i et forhold. Anonymkode: f995d...c7e Ja, men hvis man er så usikker på seg selv at man ikke fungerer i hverdagen (er kun opptatt av om man selv er bra nok/selvopptatt , trenger konstant bekreftelse, overfølsom, offermentalitet osv) så vil det bli vanskelig å fungere i relasjoner også. Anonymkode: b557e...429 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #19 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Ja, men hvis man er så usikker på seg selv at man ikke fungerer i hverdagen (er kun opptatt av om man selv er bra nok/selvopptatt , trenger konstant bekreftelse, overfølsom, offermentalitet osv) så vil det bli vanskelig å fungere i relasjoner også. Anonymkode: b557e...429 Massevis av sånne mennesker er i et forhold! Du har beskrevet stort sett alle eksene mine 🤣 Anonymkode: f995d...c7e 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #20 Skrevet 23. januar 2021 TS, har du prøvd å «la det gå» på en måte? Ha en «whatever!» holdning? Jeg tror at når man prøver virkelig hardt og er altfor fokusert på å finne kjæreste, går det ikke, men hvis du «glemmer» det og fokuserer på helt andre ting, som hobby, for eksempel, da skjer det Anonymkode: f995d...c7e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå