Gå til innhold

Damene i Oslo( og de større byene) holder seg bedre enn damer på bygda( og småbyer). Flere som har observert dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I Oslo er det masse hotte damer i 40 og 50-årene. På bygda er det ikke. 

Anonymkode: 63c88...e4a

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi i Oslo er det flere skjønnhetssjappaer og alle damer MÅ ha helt like lepper, bryn osv. 
*ironi* 

Anonymkode: d7a24...fe4

• Liker 11
Skrevet

Stemmer det.

Anonymkode: 7ef1c...b9b

• Liker 7
Skrevet

Nei, det har jeg ikke "observert", og det tror jeg ikke du har heller på et "riktig grunnlag" 

Villig til å vedde på at om du hadde satt 2mill "bygdedamer" opp mot like mange "bydamer", så hadde bydamene blitt slått ned i støvlettene på hvordan de "holder" seg :Nikke:

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

I Oslo er det masse hotte damer i 40 og 50-årene. På bygda er det ikke. 

Anonymkode: 63c88...e4a

Er ikke så opptatt av damer, er mest opptatt av menn og kjæresten min. Men tror ikke det stemmer. 

Skrevet

På bygda beveger folk mindre på seg, og spiser mer usunn mat. Helt naturlig at folk holder seg bedre i byen.

• Liker 11
Skrevet

Det er jo mange flere av dem. Selvsagt. 

Anonymkode: feb17...98d

Skrevet

Jepp. Har observert det samme. Det samme gjelder for menn. 

Anonymkode: 15650...302

• Liker 10
Skrevet

Jeg tror du sikter til typisk fine fruer på vestkanten, typ Frogner. Ja, mange av de ser bra ut. De har penger og bruker de gjerne på seg selv 

Skrevet

Bra du har funnet ut meningen med livet. Å se bra ut et nok ett mål i livet for oss fleste kvinner. Og det eneste målet også.

Anonymkode: a0419...b07

• Liker 5
Skrevet

Jeg er stygg og bor i by. 

Anonymkode: adb8d...edc

• Liker 8
Skrevet (endret)
prt90 skrev (6 minutter siden):

På bygda beveger folk mindre på seg, og spiser mer usunn mat. Helt naturlig at folk holder seg bedre i byen.

Jeg tror mange på bygda beveger en del på seg, større avstander og fysisk arbeid. Men jeg tror de i byen kanskje er mer bevisst på trening og kosthold, samt bryr seg mer om det ytre. 

Men dette gjelder ikke for alle. Tar du for eksempel elever ved 1. Videregående studiespesialisering i Sogn og fjordane og sammenligner med tilsvarende klasse i Oslo, så er det vanskelig å skille elevene fra hvem som tilhører Oslo/Vestlandet. 

Endret av Jente-
Skrevet

De er nok mer stesja i Oslo. Opptatt avtreder og utseende. Typisk storbyer. Er det samme i andre land- Stockholm vs Falun liksom. 
Gjennomsnittsalder for fødende er høyere i Oslo enn på bygda, så kvinnene i Oslo holder seg lengre. Fødsel og våkenetter er ingen ungdomskilde

Anonymkode: 77a70...7e8

• Liker 3
Skrevet

Den der "en tier på bygda er en firer i byen"-greia  har jeg også observert, og slik jeg har forstått det er ikke det en "oslo-greie" men et generelt fenomen verden over.

Hvorfor det er sånn aner jeg ikke, og blir veldig glad om noen kan fortelle meg det for dette har jeg lurt mye på.

• Liker 11
Skrevet
4 minutter siden, Jente- said:

Jeg tror mange på bygda beveger en del på seg, større avstander og fysisk arbeid. Men jeg tror de i byen kanskje er mer bevisst på trening og kosthold, samt bryr seg mer om det ytre. 

Men dette gjelder ikke for alle. Tar du for eksempel elever ved 1. Videregående studiespesialisering i Sogn og fjordane og sammenligner med tilsvarende klasse i Oslo, så er det vanskelig å skille elevene fra hvem som tilhører Oslo/Vestlandet. 

Nei, det er bevist at folk i byen beveger seg mer- for de har ikke bil. Kontra de på bygda

Anonymkode: 77a70...7e8

• Liker 15
Skrevet
Jente- skrev (4 minutter siden):

Du får veldig dårlig treningsutbytte av å bevege deg over store avstander i bil. I byen går/sykler folk, på bygda kjører de bil.

Men kostholdet er nok også dårligere på byda ja. 

• Liker 8
Skrevet

Nja... hver gang jeg har oppholdt meg en del i storbyen, ser jeg at de fleste der er mer stylet enn hjemme, men hver gang jeg kommer hjem til de rurale strøk igjen, blir jeg slått av hvor friske og sunne folk ser ut hjemme. De har rett og slett friskere hudfarger og ser jevnt over mindre dradd ut i ansiktet, enn byboerne. 

Anonymkode: 72777...061

• Liker 14
Skrevet

Bydamer er nok bare mer polert og pyntet, i samme stil som influenserne de ser opp til.

Anonymkode: 9609e...947

• Liker 3
Skrevet

På bygda er de ikke så opptatt av økologisk, skinny kaffe latte.

Anonymkode: b1cca...3bf

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...