Gå til innhold

Dere som er i forhold og synes det er stas med oppmerksomhet fra andre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det stas med oppmerksomhet fra andre enn kjæresten din? Tenker på flørt, komplimenter osv. Jeg spør ikke for å dømme, men fordi jeg ikke forstår, siden jeg ikke er sånn selv.

Jeg synes det er helt uinteressant med med den type oppmerksomhet fra andre menn enn mannen min. Jeg trenger ikke bekreftelse fra andre og synes det er uønsket oppmerksomhet. Og så merker og ser jeg jo at andre både synes det er stas og t o m "oppsøker" både komplimenter og flørting. Eksakt hva er stas med dette når du er i et forhold? Jeg forstår det ikke. Og hvertfall ikke når det er fra fremmede.

Anonymkode: 9e7cf...3fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi man er usikker på seg selv, noe mange mennesker er. 

Anonymkode: 9f4ca...02a

• Liker 4
Skrevet

Mange liker å føle seg sett, føle seg attraktiv selvom man har kjæreste. Og noen ganger er det kanskje blitt en vane, at kjæresten sier det samme gang på gang? 
Eller kanskje forholdet ikke er så bra? Det kan være mange grunner til at det er stas med oppmerksomhet fra andre. Kanskje ikke fremmede, men noen man kjenner litt likevel.

Anonymkode: a67c0...4d2

• Liker 2
Skrevet

Hva mener du er upassende flørting da?

Jeg kommer stort sett bedre overens med mannfolk enn kvinnfolk. Mannfolk gir mange komplimenter og vi har kanskje en flørtende tone sett utenfra. Men jeg er enda mer flørtende med mine venninner, men de gir ikke så mange komplimenter. 

Kan det være du legger mer merke til flørt fra det motsatte kjønn enn blant venninner? Jeg kan slå venninnen min på rumpa når vi går ved siden av hverandre eller når vi lager mat. Kan også legge hodet mitt på skulderen til hun ene bakfra og ta henne på puppene. Men jeg blir aldri slått på rumpa av kompisene mine, legger aldri hodet mitt inntil deres, men kan f.eks. lekesloss med dem. Mange synes jo det er flørtete.

Jeg føler meg såpass trygg på meg selv at jeg kan være flørtete med andre uten å mene noe med det. Jeg synes det er en veldig fin måte å kommunisere med mennesker på generelt, jeg blir glad av å være nær folk på en måte. Noen bare er sånn, tror jeg. Ikke alle jeg driver på sånn med heller og det er helt greit. :)

Kjæresten min bryr seg ikke, han vet hvordan jeg er. Han har også sett meg med vennene mine av begge kjønn og synes bare jeg er barnslig. Når jeg skal ut på byen spør han om jeg har husket å ta p-pillene mine i det siste for han ønsker ikke å oppdra noen andres barn. 🤣

Men jeg vet også at dette ikke er normalt.

Skrevet

Så du forstår ikke at folk er forskjellige, er det det du sier?

Anonymkode: 87de8...590

• Liker 3
Skrevet

Jeg lurer på det samme. Jeg synes stort sett det er utrolig ubehagelig å få oppmerksomhet fra andre enn kjæresten min. Jeg skjønte at mitt forrige forhold var over da jeg mot slutten begynte å like oppmerksomhet fra andre, så da slo jeg opp. 

Anonymkode: b2f4d...4c6

• Liker 1
  • 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

De som har et stort behov for oppmerksomhet sliter med lav selvfølelse/selvtillit. De trenger oppmerksomheten for å føle seg bra nok, uten den føler de seg verdiløse. Hadde aldri blitt sammen med noen som var slik, de blir veldig fort sjalu selv og er veldig ofte utro.

Anonymkode: 5bc86...20b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her var det mange som aldri har hatt det sånn selv som svarer.

Jeg er sånn. Folk har forskjellige ting de får energi av, og jeg får energi av å føle meg sett og likt. Det trenger ikke være romantisk interesse, men jeg er mer redd for å skremme bort nye venner enn random menn som jeg uansett ikke burde flørte med, så jeg prøver å ikke bli så intens mot venner.

Jeg finnes ikke sjalu, og har aldri vært utro (ikke slik vi definerer det). Men jeg har definitivt flørta mer enn andre ville vært komfortabel med at dama gjorde, har vært ærlig om hvordan jeg er fra start da såklart.

Det blir litt feil å si at jeg har lav selvtillit eller føler meg verdiløs uten. Men dere vet hvor needy mange er mot kjæresten sin og evnt nære venner? For meg har det aldri hatt noe å si hvem som fyller det behovet. Jeg vet ikke hvorfor jeg er sånn, men jeg kjeder meg om jeg får for lite oppmerksomhet, og hvem som helst av folk jeg liker hjelper på. Og derfor blir jeg heller ikke så masete på kjæresten. Jeg trenger ikke at det er han som ser meg hele tida, så lenge vi er oss to mye nok. 

Jeg liker veldig mange mennesker da (om enn ikke nødvendigvis romantisk), kanskje det er mer det det går på? For jeg elsker virkelig kjæresten og har ingen ønske om å være sammen med noen annen eller intim med noen annen.

Anonymkode: 3b60b...dcd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...