Gå til innhold

Insulinregulert sv.diabetes. Ta insulin etter fødselen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom på nå at jeg ikke har fått beskjed om jeg skal fortsette på insulin etter fødselen eller ikke! Noen som har erfaringer med dette? Eller gir sykehuset insulin? Har aldri hatt svangerskapsdiabetes før nå. Skal settes igang mandag morgen. 

Anonymkode: a3705...945

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For de aller fleste blir det vel normalisert etter fødsel, fordi det er morkaken som gjør at insulinet virker dårligere?🤔  Men spør når du kommer dit da :) Du skal vel sikkert følges opp i ettertid og måle langtidsblodsukkerer i etterkant.

Anonymkode: c10d6...78f

Skrevet

Dette kan du spørre legene om på mandagen, da får du er riktig svar.

Anonymkode: 19164...676

Skrevet

Måtte ha med insulin og utstyr selv på sykehuset. Ordnet alt med dette selv. Jeg fikk beskjed i forkant at med en gang barnet var ute, så opphørte alt av målinger og bruk av insulin. Målte langtidsblodsukker 4 mnd etter fødsel, det  har vært det eneste relatert til sv.dia etter fødsel.

• Liker 1
Skrevet

Jeg gikk beskjed om å stoppe med metformin og insulatard etter fødsel. Syjehuset målte blodsukkeret mitt fastende dag 2 etter fødsel. 

Videre skal jeg måle langtidsblodsukkeret hos fastlegen 3 mnd etter fødsel og deretter 1 gang i året. Det er fordi etter sd har di større sjans for å utvikle diabetes type 2.

Anonymkode: f8d9e...abb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...