AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #1 Skrevet 22. januar 2021 Det tar mange timer svarer sykehuset.. Anonymkode: 63239...699
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #2 Skrevet 22. januar 2021 Det kommer helt an på .. Med førstemann hos meg så gikk vannet i 4-5 tiden på natten, jeg dro inn på kontroll kl 12, men hadde ingen rier frem til det så ble sendt hjem - med engang jeg var innenfor døra hjemme så kom riene, og et par timer senere så var hun ute. Men vil si det tok 9-10 timer kanskje da, før det begynte å skje noe .. Med andremann så var vannet missfarget så jeg fikk beskjed om å komme inn med engang, hvor jeg ble satt i gang Anonymkode: 0153f...bf5
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #3 Skrevet 22. januar 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det tar mange timer svarer sykehuset.. Anonymkode: 63239...699 Om vannet går og ikke rier starter så blir man vanligvis igangsatt på sykehuset innen 1-2 døgn. Ofte tar sykehuset en inn på en kontroll etter at vannet har gått for å sjekke hvordan det ligger an, men om det ikke er misfarging er det ikke hast. Anonymkode: 195cf...ae4
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #4 Skrevet 22. januar 2021 Om jeg skulle ha vært hjemme lenge etter at vannet mitt gikk hadde jeg måtte født hjemme... Så det er forskjellig fra menneske til menneske. Med andre barnet begynte pressriene 10 min etter at vannet hadde gått Anonymkode: b76f0...68e 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #5 Skrevet 22. januar 2021 Dårlig svar av føden. Du kan være hjemme til du begynner få regelmessige rier, de kan komme når som helst nå. Om du ikke har fått rier innen et døgn, skal du helst settes i gang pga økt infeksjonsfare. Sykehuset skal derfor avtale med deg når du skal komme inn. Ikke ta karbad når vannet har gått, dusj er ok. Anonymkode: 437eb...782 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #6 Skrevet 22. januar 2021 Anonymbruker nr4 her. Ikke meningen å skremme deg med forrige innlegget. Jeg ventet til riene var ganske så regelmessige, ca 5 min mellom hver før jeg reiste inn. Anonymkode: b76f0...68e
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #7 Skrevet 22. januar 2021 Vannet mitt gikk kl 03 og baby født kl 1538. Kom til sykehuset kl 12 med 8 cm åpning, så det kan gå fort. Du må nesten bare kjenne etter selv og ta hensyn til reisetid osv Anonymkode: 990c0...171
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #8 Skrevet 23. januar 2021 9 hours ago, AnonymBruker said: Det tar mange timer svarer sykehuset.. Anonymkode: 63239...699 Sykehuset kan ikke hvite om detctar mange timer, men om du ikke har rier så haster det sikkert ikke. Anonymkode: 2bf3c...4da
GammelKaktus Skrevet 23. januar 2021 #9 Skrevet 23. januar 2021 Jeg fikk beskjed om å komme med en gang når vannet gikk. Hadde ikke rier på det tidspunktet de kom to timer etterpå.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #10 Skrevet 23. januar 2021 Jeg fikk beskjed om å ringe tilbake morgenen etter, vannet gikk på natten og jeg hadde ikke rier på tidspunktet jeg ringte føden. Riene kom like etterpå, og jeg dro til sykehuset når jeg følte det nærmet seg. Anonymkode: 4a991...f5a
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #11 Skrevet 23. januar 2021 Vannet mitt gikk halv to på natten, og da fikk jeg beskjed av føden om å ringe dem etter kl 09 neste morgen for å avtale time til en kontroll hvis jeg ikke hadde fått rier. De spurte litt om utseende på vannet (det var ikke misfarget) og om jeg kjente normalt med liv først. Som andre nevner så ville det blitt igangsetting etter maks 2 døgn om de ikke skjedde noe. Her kom babyen til verden 1,5 timer etter vannavgangen, men jeg var litt forberedet på det da det var andre fødsel og den første også var styrtfødsel. Anonymkode: 7639d...5bb
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #12 Skrevet 23. januar 2021 Jeg fikk rier noen minutter etter at vannet gikk. Fikk da beskjed om å komme etter tre timer, men jeg fikk stormrier og kom tidligere. Hadde lite effektive stormrier da, så det var ingen fare for at jeg skulle føde fort. Hadde stormrier i 28 timer før ungen var ute. Anonymkode: f280c...a35 1
Sportsidioten Skrevet 23. januar 2021 #13 Skrevet 23. januar 2021 Førstegangsfødende: vannet gikk 20:45, riene starter 20:55 og ungen var ute 23:26. Jeg var på sykehuset 50 minutter før barnet var ute :).
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #14 Skrevet 23. januar 2021 Jeg ble hentet av ambulanse ca 45 min etter vannavgang. Baby lå i seteleie og jeg måtte transporteres liggende. Anonymkode: f13a0...f91
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #15 Skrevet 24. januar 2021 Første fødsel var veldig rask, ble født under 3 timer etter ankomst sykehuset. Andre fødsel begynte med vannavgang. Vi fortet oss å få barnevakt og trodde riene skulle "eksplodere", men nesten ingenting skjedde og jeg kom inn for å bli igangsatt 24 timer etterpå.. Anonymkode: f115b...87e
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #16 Skrevet 24. januar 2021 Det er helt umulig å svare på, men barnet skal være ute innen 2 døgn etter vannavgang pga infeksjonsfare. 2 venninner fødte samme år som meg, begge førstegangsfødende. Vannet gikk på begge. Hun ene måtte hentes av ambulanse da riene bare så PANG rett etterpå, og de var usikre på om hun ville rekke frem. Hun andre brukte 36 timer. Min mor brukte 17 timer med første, 6 timer med de to neste. Kjenner man ingenting etter vannavgang, så ville jeg ikke ha stresset, da det for mange kan ta mange timer. Men kjenner man noe, så drar man inn og krever en sjekk om man er usikker. Lykke til ts, men nå har du vel også meget sannsynlig født 😊 Anonymkode: 9b255...370
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #17 Skrevet 24. januar 2021 Andre gang gikk vannet mitt klokka halv 2 på natta, baby var ute før 5. Takk og lov for at samboeren overtalte meg til å dra med en gang! Jeg hadde tenkt å vente fordi jeg hadde lest det.. Da vi kom frem til sykehuset var det så vidt jeg greide å gå inn selv🙈 Anonymkode: 9ea5f...518
Mopsi Skrevet 24. januar 2021 #18 Skrevet 24. januar 2021 Første gangen gikk vannet kl. 08 på en lørdag, måtte få noe riefremkallende på søndag og fødte deretter kl. 22. Andre gang gikk vannet kl. 15, og første rie kl. 16 og ungen var ute kl. 17.
Million Skrevet 24. januar 2021 #19 Skrevet 24. januar 2021 Hos meg tok de vannet med "heklenål" da jeg var lagt i fødesengen, for jeg hadde allerede 6 cm åpning da jeg kom inn på fødeavd. Omtrent i det samme jordmora hadde tatt hull på fostersekken så vannet fosset ut, begynte voldsomme rier å bølge på. Så hos meg kom riene med en gang vannet gikk, selv om det at vannet gikk ble fremprovosert av jordmora. Mannen min holdt på å gå glipp av hele greia, for han trodde dette skulle ta hele natten (han hadde jo hørt at fødsler tok hele natta omtrent....), så han gikk ned i kantinen og kjøpte seg kaffe og for å ta noen telefoner. Da han kom slentrende opp på fødestuen igjen, var jeg i full fødsel, så han måtte nesten bare kaste fra seg kaffekoppen. Fra jeg kom inn på fødeavd. og til barnet var født, tok det totalt 1½ time. Og det inkluderer en tjueminutters rieundersøkelse med magebelte på et annet rom i korridoren. Det var før de kom på ideen å ta en underlivsundersøkelse, og ikke visste at jeg hadde 6 cm åpning.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #20 Skrevet 24. januar 2021 Jeg ble bedt om å komme inn til kontroll på sykehuset, vannet gikk på morgenen og hadde kontroll kl 12. Da hadde jeg ikke tier, men de startet mens jeg var til kontroll og noen timer etter var barnet ute. Anonymkode: b345b...891
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå