Gå til innhold

Mistanke om utroskap som stemte? Hvorfor fikk du det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva som gjorde at du fikk mistanke? 
Hva gjorde du da? 

Anonymkode: 4c561...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var mange små ting som til sammen gjorde meg sikker på at min tidligere samboer var utro. Det var jo alltid meg han pratet med om ting i livet, så han forsnakket seg litt. Han pratet mye om en kvinne på jobben, før han plutselig sluttet å prate om henne. Han ble opptatt på rare tider. Han sa ting som ikke hang på greip og oppførte seg generelt annerledes. 

Jeg spurte først hvorfor han oppførte seg annerledes - og stilte et åpent spørsmål uten å spørre direkte om utroskap. Da fikk jeg ikke et skikkelig svar.

Er par uker senere, så spurte jeg direkte om hvem hun var. Da ble han satt ut og fortalte hele saken. Det var helt et helt forferdelig kaos følelsesmessig! Jeg var så sint på han og på henne! Jeg ringte henne og ga beskjed om at hun var med på å bidra til mye sorg, og spurte om hvorfor hun synes det var greit å være utro med en opptatt mann. Og hvorfor hun synes det var greit å være utro mot sin egen mann. Hun ble mest redd for at jeg skulle si noe til mannen hennes. Det valgte jeg å ikke gjøre, siden de to hadde et barn sammen. Og det var først og fremst min samboer som hadde sviktet meg. 

Det var en tøff tid. Og det ble slutt. Og jeg fikk det så mye bedre etterpå! 

Har du en mistanke om noe hos deg? 

Anonymkode: 3e697...c17

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var ikke så interessert i meg som han brukte og oppførte seg rett og slett litt kjipt mot meg. 

Jeg fikk derfor mistanke og spurte han om han var utro uten annen grunn en magefølelse. Han ble taus og skamfull og fortalte sannheten. Siden har vi ikke snakket sammen fordi jeg gikk der og da.

Anonymkode: b6ec1...273

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ble mer opptatt av telefonen sin. Gitt ut av rommet og snakket i den. Hadde den med på badet når han dusjet.
Jeg sjekket den når han sov, fant både sms, bilder og lange telefonsamtaler.
Han benektet alt, jeg gikk. 
I ettertid innrømmet han det.
Men forholdet var egentlig over før dette, så vi ble venner i ettertid.

Anonymkode: 68f66...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han ble mer opptatt av telefonen sin. Gitt ut av rommet og snakket i den. Hadde den med på badet når han dusjet.
Jeg sjekket den når han sov, fant både sms, bilder og lange telefonsamtaler.
Han benektet alt, jeg gikk. 
I ettertid innrømmet han det.
Men forholdet var egentlig over før dette, så vi ble venner i ettertid.

Anonymkode: 68f66...87f

Helt fullstendig likt som det jeg opplevde.  Bare at vi absolutt var kjærester før dette begynte. I mine øyne i hvert fall 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han snakket mye om henne, ble uinteressert i meg, og egt veldig kjip mot meg. Fikk et negativt syns på meg og oss. Underveis, i et års tid, var jeg veldig mistenksom, men han nektet. Jeg ble gal av det og begynte faktisk i terapi for å «håndtere sjalusien» min. Han syns jeg trengte det. 

Jeg trodde det skulle være oss for alltid og det var så vondt når han endelig fortalte sannheten! Prøvde å tilgi for han angret så klart i ettertid men det funket ikke. Nå har han det kjipt og jeg det mye bedre, endelig! 

Anonymkode: f8da8...cfd

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han snakket veldig mye negativt om exen hans og forsikret meg om at det ikke var noe mellom (de har barn sammen). Han sa at de ikke pratet sammen lengre, kun over sms angående barnet. Han brukte aldri mobilen sammen med meg i starten av forholdet, men tenkte bare at han var en sånn fyr liksom.  Etterhvert oppdaget jeg at hun var på førsteplass på snappen hans. Jeg spurte han om det, og han nektet og sa de ikke hadde snappet på flere mnd. De neste dagene sa jeg ikke noe mer om det, bare fulgte med i stillhet. Han fikk snap av henne ofte, og gikk på toalettet for å svare. Han innrømte det etter ca 1 uke og sa at det var uskyldig og han ikke ville såre meg.

noen måneder inn i forholdet våkner jeg en morgen og sender han snap og spør hva han gjør. Han presterte å sende bilde av HENNES stue og si at han var hjemme. Sjekket snapmap og han var hos henne. Sa ingenting, bare fulgte med på hvor lenge han var der. Han var der i flere timer. 

Anonymkode: 7414b...116

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rare forklaringer om hvor han var, hvor han skulle og ennå rarere svar på tror jeg ikke fikk bli med. Alltid jeg som misforstår eller husker feil når jeg kom med direkte spørsmål. Også det at han virket forelsket, men overså meg. Alt av pc og mobil var ekstremt hemmelig, han hadde trodd alt rett på privatliv. Men det var så ille at pc sto motsatt vei på kontoret hans, slik at han kunne fjerne ting før jeg så. Bare at på kvelden så jeg gjenskinnet i vinduet bak han. Så at han skaffet gardiner da, det sa sitt. 

Jeg fikk ikke håndfaste bevis før jeg reiste fra han. Jeg bare visste at denne behandlingen likte ikke jeg, jeg fikk heller ingen endring, så jeg dro. 

Anonymkode: b568d...9d8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var andre som fortalte meg det de gangene det skjedde (om det er flere ganger jeg vet om, vet jeg ikke). Men etter at jeg ble fortalt det, så så jeg jo tilbake, og så flere ting jeg burde reagert på. Jeg så på meg selv som fryktelig naiv da. Men man tror gjerne det beste om partneren.

Begge gangene så ble han skikkelig drittsekk og iskald etterpå. Tror han ville ha meg til å slå opp, for da slapp han å fortelle det + at da ville det være HAN som fikk sympati av andre og ikke jeg.

Det var også mye at han måtte "lufte seg" og grunnen var gjerne at jeg var sur eller vanskelig etc (kan godt hende jeg var i dårlig humør, men det var jo inni perioder hvor han var drittsekk og iskald).

Han måtte gjerne overnatte etter fest. Mobilen ladet gjerne ut så han ikke fikk sagt i fra. Hvorfor han ikke lånte en annens telefon, svarte han ikke på. Ikke en gang da jeg spurte hvordan han greide å bestille taxi uten mobil.....

Om vi satt i sofaen inntil hverandre, så skjedde det stadig vekk at han plutselig flyttet seg vekk en meter eller to og skrev på mobilen. Han satt også en halvtime om gangen på do i en periode.

Anonymkode: 38d6d...7e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det var andre som fortalte meg det de gangene det skjedde (om det er flere ganger jeg vet om, vet jeg ikke). Men etter at jeg ble fortalt det, så så jeg jo tilbake, og så flere ting jeg burde reagert på. Jeg så på meg selv som fryktelig naiv da. Men man tror gjerne det beste om partneren.

Begge gangene så ble han skikkelig drittsekk og iskald etterpå. Tror han ville ha meg til å slå opp, for da slapp han å fortelle det + at da ville det være HAN som fikk sympati av andre og ikke jeg.

Det var også mye at han måtte "lufte seg" og grunnen var gjerne at jeg var sur eller vanskelig etc (kan godt hende jeg var i dårlig humør, men det var jo inni perioder hvor han var drittsekk og iskald).

Han måtte gjerne overnatte etter fest. Mobilen ladet gjerne ut så han ikke fikk sagt i fra. Hvorfor han ikke lånte en annens telefon, svarte han ikke på. Ikke en gang da jeg spurte hvordan han greide å bestille taxi uten mobil.....

Om vi satt i sofaen inntil hverandre, så skjedde det stadig vekk at han plutselig flyttet seg vekk en meter eller to og skrev på mobilen. Han satt også en halvtime om gangen på do i en periode.

Anonymkode: 38d6d...7e7

klassiske tegn! Manglende sex over lengre tid, partner pynter seg, slanker seg, begynner plutselig og trene. Mister generelt sett interessen for deg, er kald og tid sammen er ikke så viktig. Tegnene er så tydelige over litt tid! Tidlig i et forhold kan det også være at du ser at interessen dabber mye av plutselig uten noen rasjonelle forklaringer, det trenger ikke være utroskap, men det kan indikere at de har noe annet på gang med andre.

Utrolig sjeldent at de innrømmer noe den som er utro. Det er når usikkerheten, tegnene og magefølelsen din tilsier at noe er galt, da er det som oftest akkurat det. Da er jeg der at jeg gjør en av to ting. Tidlig i et forhold? Trekker meg tilbake og vurderer og avslutte. Lenger ut i et forhold? Jeg bare avslutter der og da og går videre, eventuelt jeg prøver og finne beviser. De er ganske så lett når man bare "spiller med" og sjekker de opplysningene den utro gir, for ofte mister de kontrollen over løgnene sine.

Et enkelt eksempel : Hun sier at hun skal overnatte hos en venninne. Det jo bare og kjøre forbi det stedet og sjekke. Bilen er ikke der, hun har bløffet og du har et solid bevis egentlig. Så kan du spørre om det var hyggelig hos venninnen! Og hun svarer ja. Du har nailet det. Det er mange slike varianter som er rimelig enkle og sjekke ut.

Så har man digitale muligheter, noen litt i "gråsonen".

Anonymkode: b0440...cd1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Noen måneder inn i forholdet våkner jeg en morgen og sender han snap og spør hva han gjør. Han presterte å sende bilde av HENNES stue og si at han var hjemme.

😳

Anonymkode: aea2a...573

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt utsatt for utro partner, tror det pågikk ca et halvt år før han gikk. Vi har tre barn. Han ble fjern, var aldri/minimalt hjemme. Skulle alltid ut på noe etter leggetid (barna). Var lite trivelig å være rundt, generelt. Så smalt bomben siste feriedag, han ville skilles. Ca en måned etter naboenes skilsmisse. Jeg følte underveis at de hadde litt for god kontakt, men klarte ikke slå ned på noe konkret. 

Anonymkode: 1ebcc...4ec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...