AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #1 Skrevet 22. januar 2021 Babyen er nå snart 8 uker, og har den siste uka begynt med voldsom kaving og slite med soving på dagtid. Før kunne hun sovne ved puppen eller på brystet mitt, men nå er hun så urolig at det går ikke. Byssing og bæring har aldri funket på henne, da blir hun liggende å heller følge med på det som skjer når jeg går rundt i stua. Vogn finker heller ikke på de verste dagen. Da ligger hun enten bare å ser seg rundt eller så skriker hun etter puppen. Og Kveldsleggingen kan ta flere timer. Sover heldigvis greit på natta men ammer fortsatt hver 2.time hele døgnet. I dag har hun sovet 40 min totalt hele dagen, helt fælt. Sovet dupper på 5 -10 min etter vi stod opp. Thats it. Trilletur funket heller ikke. Ligger hun på puppen dupper hun av i 10 minutter Max før hun er våken igjen. Hun har magevondt eller noe slikt altså. Bare voldsom uro i kroppen. Har ikke flere ideer til hvordan få henne til å sove. Noen tips? Og når går dette evt over? Vil det gå over i det hele tatt? Jeg er kjempetrøtt og sliten om dagene når hele dagen handler om å få hun til å sove.. får utover humøret mitt. Babygleden er borte for tiden:( Anonymkode: 0d478...faf
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #2 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Babyen er nå snart 8 uker, og har den siste uka begynt med voldsom kaving og slite med soving på dagtid. Før kunne hun sovne ved puppen eller på brystet mitt, men nå er hun så urolig at det går ikke. Byssing og bæring har aldri funket på henne, da blir hun liggende å heller følge med på det som skjer når jeg går rundt i stua. Vogn finker heller ikke på de verste dagen. Da ligger hun enten bare å ser seg rundt eller så skriker hun etter puppen. Og Kveldsleggingen kan ta flere timer. Sover heldigvis greit på natta men ammer fortsatt hver 2.time hele døgnet. I dag har hun sovet 40 min totalt hele dagen, helt fælt. Sovet dupper på 5 -10 min etter vi stod opp. Thats it. Trilletur funket heller ikke. Ligger hun på puppen dupper hun av i 10 minutter Max før hun er våken igjen. Hun har magevondt eller noe slikt altså. Bare voldsom uro i kroppen. Har ikke flere ideer til hvordan få henne til å sove. Noen tips? Og når går dette evt over? Vil det gå over i det hele tatt? Jeg er kjempetrøtt og sliten om dagene når hele dagen handler om å få hun til å sove.. får utover humøret mitt. Babygleden er borte for tiden:( Anonymkode: 0d478...faf Skrivefeil. Hun har IKKE magevondt. Anonymkode: 0d478...faf
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #3 Skrevet 22. januar 2021 Hvor mye sover hun på natten da? Hvor mye totalt i døgnet? Jeg har hatt en baby som sov veldig lite og mitt tips er å ikke prøve så hardt. Jeg fikk det mye bedre da jeg aksepterte at greit, dette barnet sover lite, vi får bruke våkentiden som best vi kan. Anonymkode: 340ba...dca 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #4 Skrevet 22. januar 2021 Sikker på at hn ikke er sulten? Anonymkode: 54581...431 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #5 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor mye sover hun på natten da? Hvor mye totalt i døgnet? Jeg har hatt en baby som sov veldig lite og mitt tips er å ikke prøve så hardt. Jeg fikk det mye bedre da jeg aksepterte at greit, dette barnet sover lite, vi får bruke våkentiden som best vi kan. Anonymkode: 340ba...dca Sover alt fra 11-14 timer i døgnet. Sover greit på natta, bortsett fra at leggingen tar en evighet. Okei men mår hun kaver og tydelig er litt utilpass så Virker det som om hun er trøtt. Trøtt men får det ikke til liksom. Hun kan være helt smal i øynene, og virker som hun kjemper mot søvnen. Anonymkode: 0d478...faf
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #6 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sikker på at hn ikke er sulten? Anonymkode: 54581...431 Neppe for hun henger på puppen MYE. Spiser hver 2. time hele døgnet. Tar ikke smokk. Anonymkode: 0d478...faf
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #7 Skrevet 22. januar 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: Sover alt fra 11-14 timer i døgnet. Sover greit på natta, bortsett fra at leggingen tar en evighet. Okei men mår hun kaver og tydelig er litt utilpass så Virker det som om hun er trøtt. Trøtt men får det ikke til liksom. Hun kan være helt smal i øynene, og virker som hun kjemper mot søvnen. Anonymkode: 0d478...faf Høres akkurat ut som min det der, og jeg skulle ønske jeg hadde noen bedre råd å komme med. Bæring funket her, men da bar vi ham rundt i 40-60 minutter og så sov han i 20. Anonymkode: 340ba...dca
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #8 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Høres akkurat ut som min det der, og jeg skulle ønske jeg hadde noen bedre råd å komme med. Bæring funket her, men da bar vi ham rundt i 40-60 minutter og så sov han i 20. Anonymkode: 340ba...dca Huff:( hvor lenge var det sånn? Til han ble stor? Anonymkode: 0d478...faf
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #9 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Neppe for hun henger på puppen MYE. Spiser hver 2. time hele døgnet. Tar ikke smokk. Anonymkode: 0d478...faf Det gjorde min også, men fikk ikke nok. Ble en helt annen unge når hn fikk mme. Anonymkode: 54581...431 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #10 Skrevet 22. januar 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Huff:( hvor lenge var det sånn? Til han ble stor? Anonymkode: 0d478...faf Tja, det ble som nevnt bedre etter jeg aksepterte at han sov lite. Sov 9-13 timer i døgnet, hadde et snitt på 11,5 i 8-ukersalderen. (Vi logget all søvn med en app i håp om å finne et mønster.) Gikk en del bedre da pappapermen startet faktisk, for da ble det veldig faste tider på ammingen. Da var guttungen 8 måneder og sov ca 2 timer midt på dagen, totalt 11-13 timer i døgnet. Nå er han 2 år og sover 11 timer i døgnet, ca 2t i barnehagen og 9t på natt. Lærte å leve med det egentlig. Nå er det jo på ingen måte sikkert at dette er vedvarende for dere da! Det kan jo bli bedre. Jeg bare ville fortelle om vår opplevelse, for jeg syntes selv at det var nesten ingen andre i hele verden som hadde babyer som sov lite da det sto på hos oss. Folk i barselgruppa klagde på barn som bare sov 14 timer i døgnet osv. Generelt lite snakk om barn som har lite søvnbehov. Men, har du snakket med helsesøster? Det hender jo de har nyttige tips. Anonymkode: 340ba...dca
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #11 Skrevet 22. januar 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det gjorde min også, men fikk ikke nok. Ble en helt annen unge når hn fikk mme. Anonymkode: 54581...431 Dette merker helsesøster på vekta i så fall. Det at ungen sover lite er ikke nok til å gå over til mme når barnet er 8 uker. Snakk med helsesøster! Anonymkode: 340ba...dca 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #12 Skrevet 22. januar 2021 - Bæring - Hud mot hud - Legg deg sammen med barnet (samsov) på dagtid - Svøping? Noen barn hater å ligge åpent - White noise Anonymkode: 1de9d...c3f 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #13 Skrevet 22. januar 2021 Sjekk om barnet kan sovne i vippestol. Hvis barnet sovner i vippestol, men ikke flatt, så kan barnet ha stille refluks. Anonymkode: 1de9d...c3f
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #14 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): - Bæring - Hud mot hud - Legg deg sammen med barnet (samsov) på dagtid - Svøping? Noen barn hater å ligge åpent - White noise Anonymkode: 1de9d...c3f takk for tips men Ingen av disse funker, har prøvd det. AnonymBruker skrev (1 time siden): Sjekk om barnet kan sovne i vippestol. Hvis barnet sovner i vippestol, men ikke flatt, så kan barnet ha stille refluks. Anonymkode: 1de9d...c3f Sovner ikke i vippestol. Kan hvile og lukke øynene men sovner ikke. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette merker helsesøster på vekta i så fall. Det at ungen sover lite er ikke nok til å gå over til mme når barnet er 8 uker. Snakk med helsesøster! Anonymkode: 340ba...dca Vektoppgangen er mer enn god nok. Hun har gått opp 2 kg på de siste 6 ukene. Men ja jeg kan ringe helsesøster på mandag. Verdt et forsøk. ts Anonymkode: 0d478...faf
Frøyamor Skrevet 23. januar 2021 #15 Skrevet 23. januar 2021 Vår er 12 uker og har nesten sluttet å sove på dagtid, kun et par dupper på 30min. Vi er heldig om hun sover 1 time. Problemet er jo at hun blir så sur å grinete av det... Men hun sover hele natta gjennom, heldigvis.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #16 Skrevet 23. januar 2021 Mi på 14 uker er lik! Men hun kan sove mer enn 5-10 ved puppen da. Vogn, byssing etc er ikke aktuelt.Funker å gå tur med bæresele ute, sovner ikke inne😅 men kan sove videre etter vi har komt hjem. Bruker vintertrekk på selen, så hun blir litt "gjemt," nedi der og har ikke mulighet tll å få med seg ting rundt henne. Anonymkode: f6a4c...de8
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #17 Skrevet 23. januar 2021 Etter hun har spist, sørger du for at hun får en god rap? Sykle med beina og ta begge beina forsiktig mot magen osv. Legg barnet over skulderen forsiktig (hold godt) og vugg litt opp og ned (fikk alltid ut myyyye luft sånn). Bare sånn i tilfelle hun _kan_ ha mage ondt. Legg henne i en vogn og ut og trille en tur, en liten en i begynnelsen og så lengre og lengre. Samsov, sov når barnet sover. Prøvd å massere henne, for en rolig stund? Legg barnet på en trygg plass et sted det er varmt nok til å ligge naken. Bruk litt olje og massere henne over hele kroppen. Kan hun klø? Hva bruker du av vaskemiddel? Nøytral er mild på huden. Kløstryk forsiktig på ryggen og overalt ellers. Kan hun ha en låsning i f.eks nakke, hofte eller rygg? Fysio kan hjelpe med det. Ligger hun på magen noen ganger ila dagen og forsøker å løfte hodet? Mye som kan være normalt og unormalt med så små. Alt over er bare tips. Noen barn er også slik at de sover dårlig på dagen, jeg håper bare du finner ut av det og evt får avlastning. Er slitsomt nok å bli mor, og det er ikke alltid enkelt å vite hva som kan være i veien med de små. Anonymkode: 98695...670 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #18 Skrevet 23. januar 2021 Min var også sånn. Men han sov ikke sammenhengende på natta heller. Varte til han ble ett år, da begynte han å sove et par timer på dagen og hele natta gjennom. Det går over etter hvert ❤ Anonymkode: 4dbea...24e
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #19 Skrevet 23. januar 2021 Min første sov dårlig om natta og godt på dagen. Men andremann sov slik som din på natta - godt og lenge, med mange spisepauser som gjorde at jeg sov ganske dårlig. Men det at det ble så mange timer for han gjorde at han sov skikkelig dårlig på dagtid. Kun 20 min to ganger om dagen i bæresele, og da måtte jeg gå i 1 time før han sovnet. Men det ble bedre rundt 8 måneder når vogn ble tolerert. Anonymkode: 6310a...60d
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #20 Skrevet 23. januar 2021 Får han nok mat? Min kavet veldig da han ikke fikk nok mat. Sjekk opp vekten:) Anonymkode: f99f6...ce5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå