Gå til innhold

Aldersgrense på plastisk kirurgi - 16 - 16 - 20 - 26 år???

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

20 års grense på operasjoner vertfall. Og det er jammen på tide med restriksjoner i forhold til hvem som kan få sette injeksjoner også, burde kun vært helsepersonell i utgangspunktet.

Anonymkode: b3b41...1ca

• Liker 12
Skrevet

18 år. Forby det for min del, men ved høy aldersgrense tror jeg det er en risiko for de får gjort det i utlandet under ringe forhold

Anonymkode: 73a3e...fba

• Liker 2
Skrevet

Høyest mulig alder, for å "skåne" de dumdristige og umodne, hvis jeg kan kalle de det, for en handling de kanskje vil angre på.? 

Holdningen til det ytre og utseende har fått en alt for stor plass og en uheldig utvikling. Vi burde bremmse den. Derfor nedre grense 25 år. 

Anonymkode: e8b61...6cf

• Liker 4
Skrevet

100, så slipper (fortrinnsvis) kvinner å se 20 år eldre enn de er, merkelige og ekle ut.

Anonymkode: eee5d...e92

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

100, så slipper (fortrinnsvis) kvinner å se 20 år eldre enn de er, merkelige og ekle ut.

Anonymkode: eee5d...e92

Ingen ser "merkelige og ekle ut" hvis de går til seriøse kirurger. I dag er greia at man ikke skal se operert ut - bare en mer opplagt versjon av seg selv

Anonymkode: 47aff...37e

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ingen ser "merkelige og ekle ut" hvis de går til seriøse kirurger. I dag er greia at man ikke skal se operert ut - bare en mer opplagt versjon av seg selv

Anonymkode: 47aff...37e

Nicole Kidman bruker nok de beste i verden, men hun ser likevel ut som en mimikkløs dukke. Hun ser det bare ikke selv. Jan Thomas ser også helt merkelig ut. Det samme med mange av de norske influenserne, de er jo nærmest ugjenkjennelige i forhold til dem år gamle bilder. Det er tragisk at dette er gjengen som påvirker dagens unge. Jeg syns det burde være 25 års grense på både plastikkirurgi og på fillers. Det burde i tillegg være strenge krav om å merke når man bruker skjønnhetsfilter på sosiale medier, både for offentlige og private personer. Dagens ekstreme utseendefiksering er hinsides all fornuft.

Anonymkode: c0913...b7c

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nicole Kidman bruker nok de beste i verden, men hun ser likevel ut som en mimikkløs dukke. Hun ser det bare ikke selv. Jan Thomas ser også helt merkelig ut. Det samme med mange av de norske influenserne, de er jo nærmest ugjenkjennelige i forhold til dem år gamle bilder. Det er tragisk at dette er gjengen som påvirker dagens unge. Jeg syns det burde være 25 års grense på både plastikkirurgi og på fillers. Det burde i tillegg være strenge krav om å merke når man bruker skjønnhetsfilter på sosiale medier, både for offentlige og private personer. Dagens ekstreme utseendefiksering er hinsides all fornuft.

* ... de er jo nærmest ugjenkjennelige i forhold til FEM år gamle bilder

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

* ... de er jo nærmest ugjenkjennelige i forhold til FEM år gamle bilder

Men folk flest i Norge opererer seg ikke til det ugjenkjennelige. 

Skrevet
Nerine_ skrev (36 minutter siden):

Men alarmerende mange tar fillers og botox fra svært ung alder. Når man er misfornøyd som glatt, fresh og nydelig 20-åring så kommer livet til å by på uendelig mange skuffelser kan jeg love.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men alarmerende mange tar fillers og botox fra svært ung alder. Når man er misfornøyd som glatt, fresh og nydelig 20-åring så kommer livet til å by på uendelig mange skuffelser kan jeg love.

Ja, men det er ikke relevant til det jeg siterte deg på, at folk opererer/fikser seg til det ugjenkjennelige. 

Og med "folk" så mener jeg oss gjennomsnittlig, ikke influensere eller bloggere. 

Skrevet
Nerine_ skrev (38 minutter siden):

Se på dagens forbilder. Isabel Raad, Sophie Elise og hordene av gjennomopererte paradise hotel-deltakere. Digre silikonpupper, blanke hamsterkinn fulle av fillers og oppblåste badering-lepper. Se på advokat Mona Høiness. De ser så himla imbesile ut, og har en ekstremt negativ påvirkning på det kvinnelige kjønn. Hva tenker man når man ser disse damene? Hvert fall ikke at dette er ressurssterke, intellektuelle kvinner som har en viktig stemme i samfunnet. Det eneste de gjør er å dra kvinner ned i gjørma og å skyve menn enda høyere opp i systemet.

• Liker 4
Skrevet
Nerine_ skrev (1 minutt siden):

Ja, men det er ikke relevant til det jeg siterte deg på, at folk opererer/fikser seg til det ugjenkjennelige. 

Og med "folk" så mener jeg oss gjennomsnittlig, ikke influensere eller bloggere. 

De som opererer seg til det ugjenkjennelige, og som drar inn millioner av kroner hvert år på å være profesjonelle påvirkere, er hele tiden med på å flytte grenser for de som påvirkes; skader og meg og alle andre gjennomsnittlige kvinner med tilgang på sosiale medier. 

• Liker 3
Skrevet

De som opererer seg til det ugjenkjennelige, og som drar inn millioner av kroner hvert år på å være profesjonelle påvirkere, er hele tiden med på å flytte grenser for de som påvirkes; skader og meg og alle andre gjennomsnittlige kvinner med tilgang på sosiale medier. 

... påvirkes; DEG* og meg og alle andre gjennomsnittlige kvinner med tilgang på sosiale medier.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Klarer du ikke være på sosiale medier uten å bli påvirket? 

• Liker 1
Skrevet

Da jeg fikk utført neseplastikk var det i utgangspunktet 20-årsgrense, men jeg fikk tilbud som 18-åring, antakelig på grunn av hvor lenge jeg har tenkt på det og justeringene jeg ønsket. Jeg ville bare ha et resultat jeg kunne leve med, og det fikk jeg. Ventet til jeg var 19 år da fordi jeg ville bli ferdig med VGS først og få lite oppmerksomhet rundt det, som jeg også ble veldig fornøyd med.

En aldersgrense på 18 år, eventuelt 20 år, synes jeg er rett og rimelig. Ytterligere aldersgrenser avhenger litt av omfanget på inngrepet, eventuelt inngrepene, etter min mening. Men man er jo myndig, og det er grenser for hvor mye man skal regulere enkeltindividets bestemmelsesrett. 

Anonymkode: 4bcd4...655

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Se på dagens forbilder. Isabel Raad, Sophie Elise og hordene av gjennomopererte paradise hotel-deltakere. Digre silikonpupper, blanke hamsterkinn fulle av fillers og oppblåste badering-lepper. Se på advokat Mona Høiness. De ser så himla imbesile ut, og har en ekstremt negativ påvirkning på det kvinnelige kjønn. Hva tenker man når man ser disse damene? Hvert fall ikke at dette er ressurssterke, intellektuelle kvinner som har en viktig stemme i samfunnet. Det eneste de gjør er å dra kvinner ned i gjørma og å skyve menn enda høyere opp i systemet.

Ja, det er ganske utrolig, men gjennomsnittspersonen gjør jo ikke som dem heldigvis. Problemet er jo at disse har så mange ressurser at hvis de ikke får gjort det i Norge, ja, så gjør de det i utlandet (og det har jo flere av de også gjort). Da spiller det liten rolle hva slags aldersgrense det er i Norge. 

Skrevet
Nerine_ skrev (29 minutter siden):

Klarer du ikke være på sosiale medier uten å bli påvirket? 

Så du tror ikke at reklame virker? En verdensomspennende billion-industri? Hvorfor tror du at f eks Sophie Elise tjener 7 millioner kroner i året, dersom hun ikke har påvirkningskraft?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ja, det er ganske utrolig, men gjennomsnittspersonen gjør jo ikke som dem heldigvis. Problemet er jo at disse har så mange ressurser at hvis de ikke får gjort det i Norge, ja, så gjør de det i utlandet (og det har jo flere av de også gjort). Da spiller det liten rolle hva slags aldersgrense det er i Norge. 

Ja problemet er jo at skruppelløse kirurger finnes i alle land. Men samtidig så mener jeg at terskelen for å operere seg blir mye høyere dersom man må dra utenlands for å få det gjennomført.

Skrevet

Så du tror ikke at reklame virker? En verdensomspennende billion-industri? Hvorfor tror du at f eks Sophie Elise tjener 7 millioner kroner i året, dersom hun ikke har påvirkningskraft?

Jo, selvsagt virker det på mennesker som lar seg påvirke. 

Jeg personlig fatter ikke at noen har interesse av å følge slike mennesker i sosiale medier. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...