AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #1 Skrevet 22. januar 2021 Jeg skal starte å jobbe igjen, etter å ha vært hjemme i mammapermisjon ett år. Har dessverre lagt på meg pga graviditeten,noen av kiloene henger enda igjen. Veier nå 66 kg, mot tidligere 53kg, så jeg har definitivt lagt på meg. Jeg er heller ikke store jenta (161cm) så de synes godt. Nå aner jeg ikke hva jeg skal gå i,som virker greit og er praktisk i min hverdag. Har en jobb der jeg både må se ok ut, samtidig som jeg må kunne bevege meg i tøyet. Jeg må også hente og levere i barnehagen. Så tøyet må være både bevegelig og fint. Tidligere gikk jeg mye i stramme high waist bukser, stramme bluser og fine kjoler. Føler dette er helt uaktuelt nå. Jeg hadde ikke sett bra ut i det. Samtidig aner jeg ikke hvilken størrelse jeg er nå. Har ikke turt å gå å prøve tøy i butikken heller, bor i Oslo. Har dere tips? Anonymkode: 3b38e...935
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #2 Skrevet 22. januar 2021 Bestill et lass på Zalando og prøv i vei 😀 + gå ned i vekt - det er lett: bare spis mindre Anonymkode: 8bcbb...084 5
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #3 Skrevet 22. januar 2021 Du må bare venne deg til ditt nye jeg, og skaffe noen klær som passer deg nå Du er ikke så stor at det er veldig vanskelig å se bra ut. Hvis jeg var deg ville jeg gått for kjoler, type omslagskjoler eller skjortekjoler. Bukser er også flatterende hvis de sitter fint. Viktigste er å ha klær som passer, uansett størrelse. Anonymkode: 1ef3a...a1b 2
Snedig Skrevet 22. januar 2021 #4 Skrevet 22. januar 2021 Enig i skjortekjoler! Det ble redningen min når jeg skulle pynte meg igjen med en litt ukomfortabel mamma-kropp. Gjerne de med knyting, da får man liksom markert det tynneste partiet og kjolen ellers kan være ganske romslig, 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #5 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Bestill et lass på Zalando og prøv i vei 😀 + gå ned i vekt - det er lett: bare spis mindre Anonymkode: 8bcbb...084 Jeg har tittet mye på zalando, regner med at de har gratis retur, så får prøve og se. Jeg har gått ned 15 kg til nå, men har fremdeles litt å ta av. Anonymkode: 3b38e...935
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #6 Skrevet 22. januar 2021 Skulle gjerne tatt deg med på shopping, bor også i Oslo! Zara har faktisk veldig mye fint og behagelig til alle fasonger, uten å koste for mye. Fra en mamma til en på 1 år Anonymkode: 1eede...42c 1
Sunnys Skrevet 22. januar 2021 #7 Skrevet 22. januar 2021 Jeans med god stretch og en litt løs bluse ? 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #8 Skrevet 23. januar 2021 Bukser med litt stretch i fungerer godt når det er litt ekstra på mage/lår/baken. Skjørt med litt stretch fungerer også veldig bra når man har litt ekstra kilo på kroppen, kjoler med mulighet for knyting/belte i livet er fint og behagelig. Skjorter/bluser som ikke sikker veldig stramt på er pent, selv om det nok føles uvant at det ikke sitter kjempestramt på. En cardigan over kan også se bra ut og skjule litt valker om toppen under er stram, pene gensere er komfortabelt og praktisk. Tror jeg ville satset på å handle inn litt selv om du skal ned i vekt, mye kan jo brukes selv om vekten går nedover. Anbefaler å sjekke ut Match, Lindex, Zavannah og HM. Bor du i bergensregionen har Emil og Emilie mye fint. Anonymkode: d6781...2e8
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #9 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg skal starte å jobbe igjen, etter å ha vært hjemme i mammapermisjon ett år. Har dessverre lagt på meg pga graviditeten,noen av kiloene henger enda igjen. Veier nå 66 kg, mot tidligere 53kg, så jeg har definitivt lagt på meg. Jeg er heller ikke store jenta (161cm) så de synes godt. Nå aner jeg ikke hva jeg skal gå i,som virker greit og er praktisk i min hverdag. Har en jobb der jeg både må se ok ut, samtidig som jeg må kunne bevege meg i tøyet. Jeg må også hente og levere i barnehagen. Så tøyet må være både bevegelig og fint. Tidligere gikk jeg mye i stramme high waist bukser, stramme bluser og fine kjoler. Føler dette er helt uaktuelt nå. Jeg hadde ikke sett bra ut i det. Samtidig aner jeg ikke hvilken størrelse jeg er nå. Har ikke turt å gå å prøve tøy i butikken heller, bor i Oslo. Har dere tips? Anonymkode: 3b38e...935 Lindex har noen fantastiske bukser som sitter høyt, litt stramt, men ikke vondt. https://www.lindex.com/no/p/7588170-80-svart-jonna-svart-smal-bukse-med-hoyt-liv syns mange av overdelen der er fine også. Ellers bruker jeg mye basic. Anonymkode: f060e...f26
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #10 Skrevet 23. januar 2021 Hvilken kroppsform har du? Trange bukser fungerer ikke for meg i det hele tatt etter graviditeten, har alt fettet på lår og bak (og pupper) men fortsatt godt innsving i livet. For meg med min kroppsfasong så går det i litt løse kjoler, som har innsving i livet. De er behagelig og også ganske fint. Når det er kaldt hiver jeg en lang cardigan utenpå (kjøp noen litt fine i merinoull eller lignende sånn at du føler deg litt stylish!). Hvis det ikke er så kaldt og kjolen ikke har mye stoff på armene så tar jeg en dressjakke utenpå. Da ser jeg proff ut på jobb (men er ikke så behagelig), men kan slenge den av meg i bilen før jeg ankommer barnehagen. For de litt mer avslappede dagene på jobb går jeg i løse bukser med gode store gensere (ofte ull) som dekker stumpen. Bretter de opp på armene fordi jeg har tynne håndledd så da ser jeg plutselig ikke så verst ut. For meg fungerer det også bra å sette opp håret. Da føler jeg meg litt strammere i ansiktet og ser freshere ut. Her er noen eksempler på hva jeg synes er behagelig men likevel ok for jobb (aner ikke hva du jobber med da) . Anonymkode: 32f05...ac8
~white lady~ Skrevet 23. januar 2021 #11 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvilken kroppsform har du? Trange bukser fungerer ikke for meg i det hele tatt etter graviditeten, har alt fettet på lår og bak (og pupper) men fortsatt godt innsving i livet. For meg med min kroppsfasong så går det i litt løse kjoler, som har innsving i livet. De er behagelig og også ganske fint. Når det er kaldt hiver jeg en lang cardigan utenpå (kjøp noen litt fine i merinoull eller lignende sånn at du føler deg litt stylish!). Hvis det ikke er så kaldt og kjolen ikke har mye stoff på armene så tar jeg en dressjakke utenpå. Da ser jeg proff ut på jobb (men er ikke så behagelig), men kan slenge den av meg i bilen før jeg ankommer barnehagen. For de litt mer avslappede dagene på jobb går jeg i løse bukser med gode store gensere (ofte ull) som dekker stumpen. Bretter de opp på armene fordi jeg har tynne håndledd så da ser jeg plutselig ikke så verst ut. For meg fungerer det også bra å sette opp håret. Da føler jeg meg litt strammere i ansiktet og ser freshere ut. Her er noen eksempler på hva jeg synes er behagelig men likevel ok for jobb (aner ikke hva du jobber med da) . Anonymkode: 32f05...ac8 Du beklager, men dette er ikke fint...altfor oversized, både buksene og genserne. Jeg er tilbake i vekta før graviditeten, men må likevel kombinere levere og hente i bhg i regn og slapsevær med kontorjobb med sporadisk kontakt med klienter. Da blir det ei pen svart bukse i stretch og en merinoullgenser uten nupper. Match har mye pent som sitter bra og i god kvalitet. 4
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #12 Skrevet 23. januar 2021 Hvorfor kan du ikke gå i fine kjoler? Jeg skal tilbake i (ny) jobb til høsten og har tenkt å bygge meg opp en kapselinspirert garderobe med klær som kan brukes på tvers av hverandre. Skjorter/bluser, dressjakker, jeans og kjoler. Vi kjører til/fra barnehage så slipper å ta hensyn til klesvalg her. Anonymkode: 08309...489 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #13 Skrevet 23. januar 2021 10 hours ago, AnonymBruker said: Skulle gjerne tatt deg med på shopping, bor også i Oslo! Zara har faktisk veldig mye fint og behagelig til alle fasonger, uten å koste for mye. Fra en mamma til en på 1 år Anonymkode: 1eede...42c "til alle fasonger". Garantert ikke til oss som er plus size, men det er ikke ts, så dette var en digresjon. Anonymkode: bac59...c33 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #14 Skrevet 23. januar 2021 Paperbag-bukser ❤ Anonymkode: cef3a...527
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #15 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): "til alle fasonger". Garantert ikke til oss som er plus size, men det er ikke ts, så dette var en digresjon. Anonymkode: bac59...c33 Med alle fasonger mener jeg timeglass, rett eller hva som helst. Ikke størrelser! Nå tok jeg ikke med plus size i beregningen da ts veier noe med 60kg! Anonymkode: 1eede...42c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå