Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har 2 perfekte barn, mitt ønske har alltid vært 3, mens mannen var ferdig etter 1, etter 2 år var det like vel han som ønsket nr. 2, selvfølgelig jeg og, men det var hans initiativ, jeg kjenner ønsket etter 1 til er veldig stort, mannen vet dette, men han ønsker like vel ikke flere, vi fikk barn tidlig, og jeg ønsker jo da helst ikke flere etter en viss alder, for å ikke ha små barn til «evig» tid, jeg har 4,5 år igjen før jeg helst vil ha fått nr. 3, men det kan virke som det blir vanskelig, hvordan har dere håndtert å ikke få de barna dere har ønsket? Eventuelle historier der han tilslutt har blitt med?

Anonymkode: 8276a...caf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en haug av historier der forholdet har brutt når 3.barnet kommer. spesielt i tilfeller der mannen har latt seg overtale. 

ønsker deg lykke til :P 

Anonymkode: 0a38e...0d5

• Liker 7
Skrevet

Vi har det litt på samme måte. Han er helt klar på at han vil stoppe med de to vi har, jeg drømmer om en til. Men vi er ikke så unge, og det er ett av argumentene hans, som jeg forstår. Her er situasjonen slik at jeg skjønner hvorfor han ikke vil ha tredjemann, og tenker det på flere måter er fornuftig, samtidig som ønsket ikke vil slippe taket i meg. 

Siden jeg ser flere grunner til å stoppe med to jeg også, hjelper det meg å tenke på dem. Jeg er relativt trygg på at det ville gått fint om vi fikk et barn til også, men jeg må la være å fokusere på argumentene for det. Jeg er litt der at jeg alltid har drømt om en "flokk", og kunne nok gjerne hatt fire barn, om mannen min hadde hatt samme drøm. Men jeg tenker på at det var tross alt den mannen jeg valgte, og han vil ikke det. Jeg er veldig glad jeg fant akkurat ham, og drømmeflokken min var ikke en del av pakken. Da ble det de to herlige ungene vi fikk, og jeg føler meg tross alt utrolig heldig.  

Anonymkode: e072d...2e2

• Liker 1
Skrevet

Syns dere det krevende med to barn? Er du sliten? 
Jeg vil egentlig ha tre barn, men jeg har ikke overskudd til å takle det. Mannen måtte tatt mye mer av jobben enn meg. Så vi stopper på de to vi har. 

Anonymkode: 0fd4c...d71

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Har en haug av historier der forholdet har brutt når 3.barnet kommer. spesielt i tilfeller der mannen har latt seg overtale. 

ønsker deg lykke til :P 

Anonymkode: 0a38e...0d5

Haha skulle akkurat si det samme. Lyser brudd lang vei her. Lykke til ts. 

Anonymkode: 3da21...37f

• Liker 2
Skrevet

Vet ikke helt hva jeg skal si... Men for og gi det et synspunkt fra hans side. Jeg har alltid sett for meg 3 barn, det samme har min samboer. Men etter et svangerskap fra helv...,en traumatisk fødsel med flere komplikasjoner og tøff start på livet som foreldre så er jeg nå rimelig sikker på at det ikke blir mer enn 2 barn. Barnet ble født tidligere i år så det kan jo selvfølgelig være at jeg ombestemmer meg senere. Mannen har fremdeles lyst på 3 barn og håper at jeg endrer mening etterhvert. Men han presser meg ikke og forstår godt hvorfor jeg ikke vil ha 3 barn. Jeg hadde blitt veldig sint og lei meg dersom mannen skulle ha presset på meg flere barn enn jeg ønsker. Jeg har faktisk spurt mannen min rett ut om han går fra meg dersom jeg ikke gir han 3 barn. Selvfølgelig ikke! Var svaret jeg fikk. Så du kan jo spørre deg selv hva som er viktigst. Å ta vare på den fine familien du har, eller og mase deg til et barn som mannen din ikke ønsker og risikere og ødelegge det dere har sammen som familie. 

Anonymkode: feac8...cfa

• Liker 3
Skrevet

Kunne også tenkt meg 3, mannen syns det er helt fullstendig uaktuelt. Hadde han vært biiittelitt på gli hadde jeg kanskje diskutert det mer, men det er helt åpenbart ikke aktuelt. Han har også sterilisert seg (jeg som foreslo det - den som ikke vil ha flere får ta ansvar for prevensjon 😉). 

Nå er ikke mitt ønske om nr 3 enormt, så jeg syns det er lett å forholde seg til. Fokuserer på fordelene ved å ha to, og at den familien vi er nå er den vi skal fortsette å være. Teller ned til alt som blir enklere med større barn uten baby i hus. 😄 

Skrevet

Jeg tenker at det er «bedre» med en person i partnerskapet som savner ett barn (men som allerede har barn fra før av), enn en person som tenker at hen har ett barn for mye. 

Ingen bør presses til å få barn de ikke ønsker, det er verken bra for barna, samlivet eller familielivet totalt. 

Skjønner likevel at dette kan være utrolig sårt for den som ønsker flere, men jeg ser dessverre ingen gode løsninger her med mindre samboeren din ombestemmer seg. 

Anonymkode: c5ce5...998

• Liker 4
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Vi har 2 perfekte barn, mitt ønske har alltid vært 3, mens mannen var ferdig etter 1, etter 2 år var det like vel han som ønsket nr. 2, selvfølgelig jeg og, men det var hans initiativ, jeg kjenner ønsket etter 1 til er veldig stort, mannen vet dette, men han ønsker like vel ikke flere, vi fikk barn tidlig, og jeg ønsker jo da helst ikke flere etter en viss alder, for å ikke ha små barn til «evig» tid, jeg har 4,5 år igjen før jeg helst vil ha fått nr. 3, men det kan virke som det blir vanskelig, hvordan har dere håndtert å ikke få de barna dere har ønsket? Eventuelle historier der han tilslutt har blitt med?

Anonymkode: 8276a...caf

Vil han ikke så vil han ikke. Da må du innfinne deg med det. I et samvil er det mange kompromisser og dette er en av dem; man kan ikke tvinge noen til å gå med på ting de ikke vil. Hva om det var omvendt? Ville du likt det? Du har jo tross alt to barn. 

Skrevet

Det er neppe heldig for forholder å få flere barn enn hva en av foreldrene føler kapasitet til. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde lyst på tre, mannen hadde lyst på to. Men mannen så hvor viktig det var for meg, så nå er jeg litt over halvveis med nr tre. Mannen har begynt å glede seg. Nå liker ikke han babyperioden, så den blir sikkert kjip (som med de to andre). Men tror det kommer til å gå helt fint etter det, vi har masse kapasitet til et barn til. 

Anonymkode: 233d3...2b0

Skrevet

Jeg hadde lyst på 3 barn. Mannen hadde egentlig lyst på 1, men gikk med på 2. Da vi hadde to barn, snakket vi aldri om nr 3. Helt til nr 2 ble 6år, da hadde mannen plutselig lyst på nr 3, og tok opp temaet. Så da ble det 3 barn. Eller nå er det 4, siden vi gikk på en smell. Og da var det faktisk mannen som var mest på å beholde og gledet seg mest.

Anonymkode: 102f2...30a

• Liker 1
Skrevet

Hvor gammel er den minste, TS? Ønsker om flere barn kommer sjelden før minste er forbi den mest krevende alderen, for oss var det etter 2 år. Her var det mannen som ønsker et tredje, men jeg er ikke så veldig glad i å være gravid. Elsker dog å være mamma, og har en herlig mann som er så flink og god med barna, huset og meg. Når yngste bikket 2,5 begynte tankene mine å snu litt. Plutselig sitter vi her nå med en tredjemann i hus og livet er ganske fint altså 🙂

Anonymkode: 23364...29b

• Liker 1
Skrevet

Du har allerede barn i flertall, så la det ligge. Det er faktisk ganske stor forskjell på hvor tungt det blir for hvert barn. Med to barn kan man ta ett barn hver når det er kaos. Når man har tre blir det et problem. 

Anonymkode: 663bc...667

• Liker 1
Skrevet

Synes det er en god regel at den som sier stopp bestemmer. Og at den personen tar ansvaret for prevensjon. Synes ikke det er rettferdig at den som egentlig kunne tenke seg flere barn skal måtte styre med det.

Skrevet

Har du barn av samme kjønn? Virker som foreldre med barn av samme kjønn oftere ønsker en tredje. Jeg er i samme situasjon som deg. Jeg ønsker tre. Mannen er fornøyde med de to vi har. Vi får se hva det blir til

Anonymkode: 69135...e42

Skrevet

Den som ønsker færrest bestemmer. 

Så må den som ønsker flere akseptere det eller finne en annen å få flere barn med.

Anonymkode: 71e20...040

Skrevet

Den som ikke vil ha flere barn har veto.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har du barn av samme kjønn? Virker som foreldre med barn av samme kjønn oftere ønsker en tredje. Jeg er i samme situasjon som deg. Jeg ønsker tre. Mannen er fornøyde med de to vi har. Vi får se hva det blir til

Anonymkode: 69135...e42

Hehe trenger ikke å bli en av det andre kjønnet likevel, vi endte på tre stk med samme kjønn ;)

Anonymkode: 04dfb...6ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...