Gå til innhold

Kan jeg ikke være med barna mine om jeg får korona?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kun ett bad og ett kjøkken i huset, vanskelig å isolere seg fra mann og barn. Må jeg da flytte ut? Har to små barn, en på 11 måneder en på tre år. Hva gjør man da? Tanken på å ikke se dem på 10 dager er uutholdelig 😥

Anonymkode: c1261...969

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør vel det? Tanken på å smitte en av de bør også være uutholdelig. 

• Liker 12
Skrevet

Ja, du bør jo isolere deg så du ikke smitter resten av familien.

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, stan said:

Barna får corona før eller siden uansett for de blir ikke vaksinert.

Anonymkode: 10be8...fb2

• Liker 4
Skrevet
stan skrev (3 timer siden):

Det er jo ikke akkurat alle som har en annen plass å flytte til. Dessuten så får de aller fleste barn milde symptomer om de får symptomer i det heletatt, så det er ikke verdens undergang om de blir smittet.

Anonymkode: c4965...b67

• Liker 4
Skrevet

Du har selvsagt lov til å dele hus med familien. Det er bare tull det de andre skriver her. Og Om en nevner, barn skal ikke vaksineres. 

Anonymkode: 7d9cf...887

• Liker 1
Skrevet

Min venninnes samboer ble smittet med korona like før jul. Han var jo da selvfølgelig i isolasjon, resten av huset i karantene. Av smittesporing fikk han velge; han kunne enten velge å isolere seg på et av de tre soverommene de har, og ikke se de i det hele tatt under isolasjonen, eller han kunne få oppholde seg i hele huset, spise middag med de og leve nesten som normalt, men han måtte da bruke munnbind og hansker til en enhver tid inne (bortsett fra når han spiser eller drikker, og mens han sover). Han måtte også sprite toalettet etter seg, venninnen min måtte stå for all mat, og han måtte sove i en annen seng enn deres felles seng. Han valgte dette alternativet, rett og slett fordi de kunne feire jul sammen. Han sov på en madrass på gulvet, og lot være å kose og klemme på barna (yngste er to), og holdt seg mest mulig i bakgrunnen. 
Fungerte fint. Venninnen min testet negativt hele tre ganger, så han smittet aldri henne. 

Anonymkode: 3ff63...c5c

• Liker 6
Skrevet

Spesielt med tanke på at du har et barn under ett år ville jeg forberedt meg mentalt på å være i isolasjon uten barna, om det skulle skje.

De mindre barna har ikke ferdig utviklet immunsystem, og kan risikere å bli veldig syke.

Anonymkode: 1eee1...cfb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Spesielt med tanke på at du har et barn under ett år ville jeg forberedt meg mentalt på å være i isolasjon uten barna, om det skulle skje.

De mindre barna har ikke ferdig utviklet immunsystem, og kan risikere å bli veldig syke.

Anonymkode: 1eee1...cfb

Det barnet tåler nok covid mer enn mor. Ja, selvsagt er det en sjanse, men det er veeeldig sjeldent små barn blir alvorlig syke av covid! Akkurat som det er liten sjanse at små barn blir alvorlig syke av influensa. Tenk så mange små som egentlig er smittet, de er typ ikke på statistikken engang fordi de fleste slipper unna med forkjølelsessymptomer eller ingenting. 
Det er noen veldig få barn under 10 som får en etterreaksjon med en annen sykdom, men alle har blitt friske også. 

Anonymkode: 788c0...171

• Liker 2
Skrevet

Hva er verst?

- Tilbringe 10 dager uten nærkontakt med barna

- Utsette dem for unødvendig økt risiko for å bli smittet av et virus som kan drepe dem eller gi dem et helt liv med ettervirkninger

Svaret er ganske enkelt, spør du meg.

• Liker 3
Skrevet

Kommer jo også an på hvilken type av corona viruset du får, den britiske er både mer slitsom og funnet beviser for at et mer dødelig også. Jeg hadde ikke tatt sjansen.. Vet ikke helt hvordan det hadde fungert i praksis her, tror ikke jeg kunne vært hjemme og samtidig holde meg unna barna.. Den minste er veldig avhengig av meg, han er bare 2 år. Tror jeg måtte dratt på hytta og isolert meg der.. Men ja, jeg hadde gjort det om jeg måtte, heller det enn å risikere å smitte de andre. Man vet aldri utfallet, hadde aldri tilgitt meg selv om jeg bevisst hadde drit i det og smittet de, også hadde de blitt alvorlig syke. 

Anonymkode: 8c401...8e6

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Min venninnes samboer ble smittet med korona like før jul. Han var jo da selvfølgelig i isolasjon, resten av huset i karantene. Av smittesporing fikk han velge; han kunne enten velge å isolere seg på et av de tre soverommene de har, og ikke se de i det hele tatt under isolasjonen, eller han kunne få oppholde seg i hele huset, spise middag med de og leve nesten som normalt, men han måtte da bruke munnbind og hansker til en enhver tid inne (bortsett fra når han spiser eller drikker, og mens han sover). Han måtte også sprite toalettet etter seg, venninnen min måtte stå for all mat, og han måtte sove i en annen seng enn deres felles seng. Han valgte dette alternativet, rett og slett fordi de kunne feire jul sammen. Han sov på en madrass på gulvet, og lot være å kose og klemme på barna (yngste er to), og holdt seg mest mulig i bakgrunnen. 
Fungerte fint. Venninnen min testet negativt hele tre ganger, så han smittet aldri henne. 

Anonymkode: 3ff63...c5c

Gå med hansker hele dagen? Det dummeste jeg har hørt. Hansker gir ingen trygghet hvis man ikke er steril og det klarer du ikke være over lengre tid hjemme, klør seg i ansiktet, tar på ting osv. 

Anonymkode: d7242...802

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er jo ikke akkurat alle som har en annen plass å flytte til. Dessuten så får de aller fleste barn milde symptomer om de får symptomer i det heletatt, så det er ikke verdens undergang om de blir smittet.

Anonymkode: c4965...b67

Barn har dødd av Covid-19. Hvordan vet du om dine barn får milde symptomer? 

Hvor mye virus man utsettes for betyr mye for forløpet til sykdommen. 

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Barna får corona før eller siden uansett for de blir ikke vaksinert.

Anonymkode: 10be8...fb2

Når vaksinene begynner å virke i samfunnet, så vil mengden smitte og sannsynligheten for å bli smittet synke drastisk.

Det er stor forskjell på å få en liten smittedose, og å få kontinuerlig med smitte i dagesvis. 

Er man smittet så gjør man alt som er mulig for å unngå å smitte andre. Ihvertfall sine egne barn. 

Holdninger som dette er grunnen til at viruset får spre seg. 

• Liker 2
Skrevet

Vi har en baby og en toåring. Om jeg hadde fått korona hadde det nok vært toåringen som smittet meg og ikke omvendt da jeg er hjemme i permisjon med svært begrenset sosial kontakt. Toåringen går i barnehage og far har hjemmekontor. 

Jeg hadde i alle tilfeller ikke kunne isolert meg fra babyen da denne fullammes.

Så tett på hverandre som vi er hele familien ser jeg det som usannsynlig at vi ikke hadde blitt smittet alle sammen dersom smitten først kom i hus. Særlig siden man er smittsom før man får symptomer.

Anonymkode: a7936...5d2

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Vi har en baby og en toåring. Om jeg hadde fått korona hadde det nok vært toåringen som smittet meg og ikke omvendt da jeg er hjemme i permisjon med svært begrenset sosial kontakt. Toåringen går i barnehage og far har hjemmekontor. 

Jeg hadde i alle tilfeller ikke kunne isolert meg fra babyen da denne fullammes.

Så tett på hverandre som vi er hele familien ser jeg det som usannsynlig at vi ikke hadde blitt smittet alle sammen dersom smitten først kom i hus. Særlig siden man er smittsom før man får symptomer.

Hva ville du gjort om smitte kom inn i familien? Bare gjøre ingenting og la alle få sykdommen? 

• Liker 1
Skrevet
stan skrev (1 time siden):

Hva ville du gjort om smitte kom inn i familien? Bare gjøre ingenting og la alle få sykdommen? 

Om jeg hadde blitt syk - kunne far og toåringen ha flyttet ut til annet husvære på eiendommen. Babyen måtte selvsagt ha vært hos meg. Og om far blir syk kan han flytte ut og barna være hos meg. Han hadde fått truffet barna utendørs (vi bor på bygda uten naboer så hadde gått utendørs i egen hage i isolasjonsperioden)

Men om smitten kommer i hus her er det relativt sannsynlig via toåringen som er den eneste i husstanden som har sosial kontakt, da i form av barnehage.

Det kysses, drikkes av samme glass, bites på samme leker, klemmes, nyses på, spises på samme mat daglig i hjemmet så om en blir syk er nok resten det og all den tid man er smittefarlig før symptom.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om jeg hadde blitt syk - kunne far og toåringen ha flyttet ut til annet husvære på eiendommen. Babyen måtte selvsagt ha vært hos meg. Og om far blir syk kan han flytte ut og barna være hos meg. Han hadde fått truffet barna utendørs (vi bor på bygda uten naboer så hadde gått utendørs i egen hage i isolasjonsperioden)

Men om smitten kommer i hus her er det relativt sannsynlig via toåringen som er den eneste i husstanden som har sosial kontakt, da i form av barnehage.

Det kysses, drikkes av samme glass, bites på samme leker, klemmes, nyses på, spises på samme mat daglig i hjemmet så om en blir syk er nok resten det og all den tid man er smittefarlig før symptom.

Det er jo dere voksne som bestemmer. 

Når det gjelder liv og helse, må kanskje noe av det normale vente. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror du overlever i 10 dager uten barna hvis du vet du kan spare de fra en farlig sykdom. Det skal nok gå helt fint. 

Anonymkode: f726c...073

• Liker 3
Skrevet

Hold deg på soverommet, få mannen i huset og deg selv til å klore ned alt du er i kontakt med... og la han sove på sofaen.

Var det et familiemedlem gjorde og de holdt smitten fra personen under kontroll og null smitte av de 4 andre personene i huset.

Anonymkode: 7d3bf...a3c

Skrevet

Her var samboer smittet. Vi valgte å ikke isolere, med støtte fra smittevern. Karantenen blir lenger og man må ta flere tester. Vi antok jo at vi alle var smittet alt, og at smitten kom fra et av barna. Det er jo gjerne for sent når man bor med en som er syk...

Jeg og barna ble ikke smittet. 2 og 4 år. Pluss at jeg er gravid...

Man velger helt selv. Viruset er ikke mer farlig enn influensa for en ellers frisk person.

Hadde noen av oss vært i risikogruppa hadde vi isolert.

Anonymkode: 81afb...4d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...