Gå til innhold

Hva slags personlighet bør en sykepleier ha?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags personlighet bør man ha som sykepleier? Hvis man er en rolig og beskjeden type, bør man gi opp yrket da? Til tross for at man har gode kommunikasjonsferdigheter?

Med beskjeden mener jeg en som lett kan la seg overkjøre av kolleger. 

Anonymkode: 70c92...b6d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det går fint. På sykehusavdelingen jeg jobber er det rom for alle personlighetstyper.

Men du må tørre å si fra til leger hvis det gjelder pasientsikkerhet. La oss si at du har en dårlig pasient, ringer legen og får til svar at hun/han «skal stikke innom i løpet av vakten». Da må du tørre å si fra om at det ikke er bra nok. 

Anonymkode: ec4aa...533

• Liker 1
Skrevet

Nei mye bedre med en som er beskjeden enn brautende. 

Anonymkode: 54eda...3f1

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei mye bedre med en som er beskjeden enn brautende. 

Dette🙌🏼

Skrevet

Angående overkjøring av kollegaer... dette er noe du aksepterer mindre og mindre av når du blir eldre og trygg i faget ditt(f.eks sykepleie) og folk vil automatisk overkjøre deg mindre hvor eldre og mer erfaren du blir 😅

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Angående overkjøring av kollegaer... dette er noe du aksepterer mindre og mindre av når du blir eldre og trygg i faget ditt(f.eks sykepleie) og folk vil automatisk overkjøre deg mindre hvor eldre og mer erfaren du blir 😅

Takk for svar. Jeg vet at jeg må jobbe med dette også ved at jeg må svare tilbake på en saklig måte dersom jeg blir overkjørt. Man skal ikke finne seg i alt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for svar. Jeg vet at jeg må jobbe med dette også ved at jeg må svare tilbake på en saklig måte dersom jeg blir overkjørt. Man skal ikke finne seg i alt. 

Ikke alltid man må svare tilbake altså. Overse kan funke like godt. Er det sykepleier du vil bli så ikke la deg stoppe pga personligheten din. 

Skrevet

Etter å ha jobbet i helsevesenet i 20 år kan jeg med hånda på hjertet si at vi trenger alle personligheter. Vi trenger de omsorgsfulle og rolige, vi trenger de effektive som får gjort ting, vi trenger de som ser ting og tør å si ifra, vi trenger de brautende som tør å ta i et tak og å sette grenser og å ta et oppgjør med viktige saker. 

Jeg er selv veldig stille og rolig og føler mye, og ser hva alle rundt meg trenger. Og jeg lærte at jeg var en like viktig brikke i puslespillet for å få hjulene til å gå rundt.

Anonymkode: bc424...e41

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...