Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle synske som har latt seg teste, har vist seg å gjette rett ca. 50% eller mindre, alle kan gjette seg til noe som har stor sannsynlighet for å skje, men om de virkelig var synske hadde de ikle tatt så mye feil...

Anonymkode: eee93...19e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Du er ikke spesielt synsk dersom du «forutser» noe som allerede har skjedd.

Det står jo tidspunkt for når jeg la ut innlegget og når denne artikkelen ble publisert, så det er jo et bevis på at jeg skrev det før hvis du ønsker å sjekke ut det.

Må igjen si at jeg heller aldri har påberopt meg noen tittel som direkte synsk. Får bare en sterk magefølelse av noe innimellom.

Anonymkode: d94fd...266

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Dette intervjuet ble publisert i VG kl 10 søndag morgen. Jeg skrev dette natt til søndag.

Ser du selv hvordan du velger å vinkle alt til å bli noe annet fordi du er skeptisk og ikke tror på det?

Men du gjettet det etter at det skjedde....

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Men du gjettet det etter at det skjedde....

Ok, så det var det som var galt nå da?😂 Hadde forstått deg hvis jeg hadde skrevet det etter at det var publisert. Jeg kom med en forutseelse om noe som kom til å stå i VG dagen som jeg ikke hadde noen forutsetning for å vite noe om.

Du viser bare veldig tydelig hvordan skeptikere holder på.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Men hvor langt går du å akseptere denne påstanden? Mange som tror på slike ting begrenser det til usannsynlige tilfeldigheter, som at de tenker på en fyr rett før han ringer dem. Ikke bare er disse vanskelige å undersøke nærmere, de er også i det store banale og ubetydelige. Se for deg et par mulige scenarier som faktisk har noe å si for de involverte:

• Du får beskjed fra en selverklært synsk at vedkommende føler julekonserten skal bombes. Blir det dermed en rimelig og rasjonell respons å avlyse?
  • En synsk person føler at denne bilturen går helt fint, og bilbelter og barnesete er dermed helt unødvendig. Er det greit?
  • Englene formidler at Norwegian-aksjen kommer til å dobles i løpet av det neste halvåret. Tør du investere sparepengene?

Som et tilleggsspørsmål kan du jo spørre deg at dersom alle disse tre spådommende viser seg å stemme, er det tilstrekkelig bevis på vedkommendes evner?

Anonymkode: 4abb5...8b2

Nei, og det er jo nettopp det jeg har prøvd å få fram her i tråden. Ts etterspør bevis, men poenget er at det er vanskelig å bevise slike ting konkret. Skeptikere vil da gjerne forklare det med at det bare var tilfeldig, gjetninger eller andre forklaringer.

Nå skal man heller ikke ta alt synske sier seriøst å leve etter det. Da det for det for det første som tidligere nevnt er mange svindlere der ute som sier at de er det, men ikke er det. Og for det andre så kan selv den mest synske ta feil.

• Liker 1
Skrevet

Sannheten er at mange "synske" ubevisst er i kontakt med demoner. De er veldig observante og kan derfor enkelte ganger gjette riktig. 

Anonymkode: 94bb6...bc6

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ok, så det var det som var galt nå da?😂 Hadde forstått deg hvis jeg hadde skrevet det etter at det var publisert. Jeg kom med en forutseelse om noe som kom til å stå i VG dagen som jeg ikke hadde noen forutsetning for å vite noe om.

Spørsmålet var jo at man skulle forutse noe (konkret man ikke kan gjette seg til) som skjedde dagen etter, om man er synsk vet man vel om det hadde skjedd eller skulle skje ? ;)

• Liker 1
Skrevet

Noen synske burde jo klare dette dersom dette er et reellt fenomen, men ingen klarte det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Uansett om det hadde skjedd dagen etter, gjettet du ikke noe man lett kan gjette seg til.

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Spørsmålet var jo at man skulle forutse noe (konkret man ikke kan gjette seg til) som skjedde dagen etter, om man er synsk vet man vel om det hadde skjedd eller skulle skje ? ;)

Hva konkret er det man ikke kan gjette seg til da? Om noen sier at i morgen så eksploderer det en beninstasjon på et navngitt sted i Oslo, så kan jo dette være gjetning også eller rett og slett en stor tilfeldighet. Eller kanskje denne personen hadde sett en lekkasje der dagen før? Lurer veldig på hva er det du egentlig mener er sikre bevis rundt dette?

Ser også at du misforstår i stor grad hva klarsynte egentlig er for noe. Tror du at disse går rundt og fanger opp og ser absolutt alt som skjer hele tiden og da i tillegg hendelser over hele landet til enhver tid som man kan forklare detaljert? Det kommer i så fall ofte som bruddstykker og ser deler av noe som man ikke alltid kan forklares akkurat som det er. Det er flere her i tråden som har forklart deg hvordan man kan se ting, men det velger du å overse fordi du ikke vil forstå. Din intensjon med denne tråden var ikke for å få bevis, men heller for å bevise at det ikke finnes synske. Du også vet at alle slike syner kan bortforklares med et eller annet.

Og til slutt for å ta det som jeg så som eksempel. Du spurte om noen kunne fortelle noe konkret som skjedde dagen etter. Det første jeg tenkte på når du spurte om det var nyheter, og da jeg spesielt tenkte på nyheter som skulle komme dagen etter, så fikk jeg opp de detaljene jeg så. Og det kommer av seg selv.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen synske burde jo klare dette dersom dette er et reellt fenomen, men ingen klarte det. 

Ikke min feil at Melania ombestemte seg...

Anonymkode: 29a10...025

Skrevet

Jeg tror det er vanskelig å forutse fremtiden, fordi mennesker har fri vilje og kan endre sin «vei», gjerne med påvirkning fra miljøet rundt seg. Men menneskers frie vilje kan også bidra til at mange spådommer også kommer i oppfyllelse. Om personen tror full og helt på spådommen, vil vedkommende ofte ta valg og handle på måter som gjør det enklere å nå målet (altså spådommen).

Anonymkode: 8d50a...e04

Skrevet

Jeg hsr varme hender, sanndrømt fra jeg var liten, og god intuisjon mm

Anonymkode: 854e2...f5b

Skrevet

Men har dere tenkt på følgende; for at synskhet skal være et reelt fenomen må en av disse to påstandene være riktig:

1. Det finnes noe/noen som bestemmer hva som skal skje og som formidler det til den synske. 

2. Det har allerede skjedd.

Anonymkode: 0febe...7c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...