AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #61 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det var to mennesker som døde etter mutantsmitte i Nordre Follo, denne nyheten ble publisert klokken 12.38 22.01.2021, altså før denne tråden ble skrevet. Anonymkode: eee93...19e Ja? Jeg vet jo det. Du misforstår. Anonymkode: 3174d...5a6 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #62 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Selvfølgelig kan det testes, dersom man er skeptisk er det jo bevis som skal til for å overbevise dem. Men det finnes kun bevis for at det ikke stemmer. Anonymkode: eee93...19e Ja, har ihvertfall lagt ut bevis på min forutseelse for dagen i dag. Stemte ganske bra da😇 Anonymkode: d94fd...266
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #63 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, har ihvertfall lagt ut bevis på min forutseelse for dagen i dag. Stemte ganske bra da😇 Anonymkode: d94fd...266 Hva da ? Anonymkode: eee93...19e
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #64 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja? Jeg vet jo det. Du misforstår. Anonymkode: 3174d...5a6 Jaha, misforstår hva ? Anonymkode: eee93...19e
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #65 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Trenger ikke bevise noen ting, leser stort sett bare kortene for meg selv og bryr meg ikke hva andre tenker. Har sagt ifra flere ganger til andre om ting jeg har sett på forhånd, og så har det skjedd kort tid etterpå. Anonymkode: 215c2...a83 Om du vil lure det selv er det helt greit, så lenge du ikke gjør det mot andre. Anonymkode: eee93...19e
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #66 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Om du vil lure det selv er det helt greit, så lenge du ikke gjør det mot andre. Anonymkode: eee93...19e Enig. Selvbedrag er én ting, så lenge man ikke gjør det mot andre. At noen seriøst innbiller seg at de selv eller andre er synske, er utenfor min fatteevne. Anonymkode: 24d00...436 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #67 Skrevet 23. januar 2021 Bevis at du ikke er synsk ts. Hvis du ikke kan bevise det er du en svindler. Anonymkode: 27a27...faf
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #68 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hva da ? Anonymkode: eee93...19e La ut en artikkel fra VG lenger opp her. Anonymkode: d94fd...266
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #69 Skrevet 24. januar 2021 29_j skrev (På 23.1.2021 den 0.12): Idag opplevde jeg noe veldig merkelig. Gikk ut av Vinmonopolet og så en fyr ut på parkeringplassen som jeg var sikker på var en tidligere klassekamerat. (Da ikke en kjekk en, så ikke en jeg har hatt på hjernen overhodet..) ikke sett han på 7-8år , men innser at det ikke var han. Jeg går mot neste butikk der deg ikke er sjans å se fra vinmonopolet, da ser jeg han i køa der. Altså!! Hvordan er det mulig? Alle har vel et snev av dette, men det her var creepy. Ja dette var jo utrolig merkelig. Mener jeg selv har vært borti noe slikt selv opp igjennom, uten å erindre akkurat hva det gjaldt. Men den følelsen som sitter igjen, på en måte, husker jeg. lyd av dørhåndtak som går opp.. låsen/kroken på døra inne på et toalett som går opp av seg selv, imens jeg sitter og ser på det hele, men kroken/låsen rørte ikke på seg, hvordan kunne døra gå opp 🤷♀️creepy var det. Og dette var av alt på en alternativ messe, i Drammen. Anonymkode: bce4f...5ce
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #70 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): La ut en artikkel fra VG lenger opp her. Anonymkode: d94fd...266 Noe konkret man ikke kan gjette seg til.... Anonymkode: eee93...19e
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #71 Skrevet 24. januar 2021 Alle som påstår å være synske er svidlere. Anonymkode: eee93...19e 1
Gjest Lawyam Skrevet 24. januar 2021 #73 Skrevet 24. januar 2021 (endret) Utgangspunktet for å kunne bevise om noen er synske må være å vite hva det å være synsk er først. Jeg tror ikke synske er svindlere, jeg tror de som lyver på seg dette er svindlere. Jeg stiller meg svært undrende over at noen tror at de er synske hvis de trekker kort. Det å trekke kort og å tolke kort er noe alle kan lære seg og har ikke noe med synskhet å gjøre. Endret 24. januar 2021 av Lawyam
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #74 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Noe konkret man ikke kan gjette seg til.... Anonymkode: eee93...19e Det er det jeg mener. Det meste kan jo vris til at man kan gjette seg til det. Jeg fikk blant annet opp en mann med grønn genser i VG og at det var snakk om noe psykiske problemer. På morgenen noen timer senere var det en artikkel om Carl I Hagen avbildet i grønn genser og kona i VG og hvor det sto at han var så mentalt utslitt at han ikke kom seg opp av senga på 5 dager. Det kan jo være tilfeldighet, og for skeptikere så er det jo selvfølgelig det. Det var forresten bare et glimt som dukket opp i hodet, og ikke noe jeg satt og tenkte nøye etter. Begynner man å tenke for mye rundt det, så overtar fantasien og da stemmer det sjelden. Jeg er heller på ingen måte synsk, men har en sterk magefølelse av mye. Følelsene må komme helt av seg selv og hele bildet stemmer sjelden detaljert, kunne derfor aldri f.eks spådd noen. Har også hatt mye sanndrømmer for endel år tilbake. Drømte blant annet for mange år siden at jeg var i en leilighet hvor det kom inn en mann med pistol og skulle skyte meg, (det stemte IKKE heldigvis), men leiligheten i drømmen var helt lik en leilighet jeg flyttet til et par år senere. Drømte at jeg måtte gjemme meg rundt i leiligheten, og derfor husket jeg detaljer og inndelinger av rom ekstra godt. Drømte også en gang om en hvit bil som kjørte utenfor et stup, noen dager senere døde ei jeg kjente i en bilulykke i en hvit bil. Men hvordan kan man bevise drømmer? Og ellers, hvor konkret mener du at noe må være før det kan "bevises"? Anonymkode: d94fd...266 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #75 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er det jeg mener. Det meste kan jo vris til at man kan gjette seg til det. Jeg fikk blant annet opp en mann med grønn genser i VG og at det var snakk om noe psykiske problemer. På morgenen noen timer senere var det en artikkel om Carl I Hagen avbildet i grønn genser og kona i VG og hvor det sto at han var så mentalt utslitt at han ikke kom seg opp av senga på 5 dager. Det kan jo være tilfeldighet, og for skeptikere så er det jo selvfølgelig det. Det var forresten bare et glimt som dukket opp i hodet, og ikke noe jeg satt og tenkte nøye etter. Begynner man å tenke for mye rundt det, så overtar fantasien og da stemmer det sjelden. Jeg er heller på ingen måte synsk, men har en sterk magefølelse av mye. Følelsene må komme helt av seg selv og hele bildet stemmer sjelden detaljert, kunne derfor aldri f.eks spådd noen. Har også hatt mye sanndrømmer for endel år tilbake. Drømte blant annet for mange år siden at jeg var i en leilighet hvor det kom inn en mann med pistol og skulle skyte meg, (det stemte IKKE heldigvis), men leiligheten i drømmen var helt lik en leilighet jeg flyttet til et par år senere. Drømte at jeg måtte gjemme meg rundt i leiligheten, og derfor husket jeg detaljer og inndelinger av rom ekstra godt. Drømte også en gang om en hvit bil som kjørte utenfor et stup, noen dager senere døde ei jeg kjente i en bilulykke i en hvit bil. Men hvordan kan man bevise drømmer? Og ellers, hvor konkret mener du at noe må være før det kan "bevises"? Anonymkode: d94fd...266 Dette intervjuet ble jo laget før du skrev det her.... Anonymkode: eee93...19e
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #76 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er det jeg mener. Det meste kan jo vris til at man kan gjette seg til det. Jeg fikk blant annet opp en mann med grønn genser i VG og at det var snakk om noe psykiske problemer. På morgenen noen timer senere var det en artikkel om Carl I Hagen avbildet i grønn genser og kona i VG og hvor det sto at han var så mentalt utslitt at han ikke kom seg opp av senga på 5 dager. Det kan jo være tilfeldighet, og for skeptikere så er det jo selvfølgelig det. Det var forresten bare et glimt som dukket opp i hodet, og ikke noe jeg satt og tenkte nøye etter. Begynner man å tenke for mye rundt det, så overtar fantasien og da stemmer det sjelden. Jeg er heller på ingen måte synsk, men har en sterk magefølelse av mye. Følelsene må komme helt av seg selv og hele bildet stemmer sjelden detaljert, kunne derfor aldri f.eks spådd noen. Har også hatt mye sanndrømmer for endel år tilbake. Drømte blant annet for mange år siden at jeg var i en leilighet hvor det kom inn en mann med pistol og skulle skyte meg, (det stemte IKKE heldigvis), men leiligheten i drømmen var helt lik en leilighet jeg flyttet til et par år senere. Drømte at jeg måtte gjemme meg rundt i leiligheten, og derfor husket jeg detaljer og inndelinger av rom ekstra godt. Drømte også en gang om en hvit bil som kjørte utenfor et stup, noen dager senere døde ei jeg kjente i en bilulykke i en hvit bil. Men hvordan kan man bevise drømmer? Og ellers, hvor konkret mener du at noe må være før det kan "bevises"? Anonymkode: d94fd...266 Du er ikke spesielt synsk dersom du «forutser» noe som allerede har skjedd. Anonymkode: eee93...19e
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #77 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette intervjuet ble jo laget før du skrev det her.... Anonymkode: eee93...19e Dette intervjuet ble publisert i VG kl 10 søndag morgen. Jeg skrev dette natt til søndag. Ser du selv hvordan du velger å vinkle alt til å bli noe annet fordi du er skeptisk og ikke tror på det? Anonymkode: d94fd...266 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #78 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette intervjuet ble jo laget før du skrev det her.... Anonymkode: eee93...19e Skrev feil. Mente at det var publisert lørdag morgen, og jeg skrev det natt til lørdag. Anonymkode: d94fd...266 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #79 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 22.1.2021 den 19.20): Si noe helt konkret, som kommer til å skje i morgen, som man ikke kan gjette seg til. Påstår du være synsk og ikke klarer dette, er du en svindler. Anonymkode: eee93...19e Man kan ikke velge hva man ser. Det kommer til en, som en intuisjon, en følelse, tanke eller som ett bilde i hodet. Det dukker plutselig opp. Så kan det gå dager, uker, måneder eller år før det skjer. For min del tar det som oftest ett par uker eller ett par måneder. Ser aldri alvorlige ting som død eller sykdom blant nære heldigvis. Anonymkode: d69c5...54b
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #80 Skrevet 24. januar 2021 On 1/23/2021 at 4:02 AM, AnonymBruker said: Ja, hvis det de føler at skal skje skjer, så kan man vel si det. Anonymkode: d94fd...266 Men hvor langt går du å akseptere denne påstanden? Mange som tror på slike ting begrenser det til usannsynlige tilfeldigheter, som at de tenker på en fyr rett før han ringer dem. Ikke bare er disse vanskelige å undersøke nærmere, de er også i det store banale og ubetydelige. Se for deg et par mulige scenarier som faktisk har noe å si for de involverte: Du får beskjed fra en selverklært synsk at vedkommende føler julekonserten skal bombes. Blir det dermed en rimelig og rasjonell respons å avlyse? En synsk person føler at denne bilturen går helt fint, og bilbelter og barnesete er dermed helt unødvendig. Er det greit? Englene formidler at Norwegian-aksjen kommer til å dobles i løpet av det neste halvåret. Tør du investere sparepengene? Som et tilleggsspørsmål kan du jo spørre deg at dersom alle disse tre spådommende viser seg å stemme, er det tilstrekkelig bevis på vedkommendes evner? Anonymkode: 4abb5...8b2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå