AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #41 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vel. Det er jo ikke så enkelt. Så i kortene i våres at jeg skulle få ny jobb i sommer og at venninnen min skulle bli skilt, begge deler skjedde i juni som forutsett, så ikke noe annet viktig dessverre Anonymkode: 215c2...a83 Dersom du skal bevise at du er «klarsynt» må du dokumentere dette med reelle fakta, ikke med; jeg visste «det og det» før det skjedde. Anonymkode: eee93...19e
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #42 Skrevet 23. januar 2021 Aragorn ll Elessar skrev (3 timer siden): Sola vil gå opp i øst og ned i vest. Det finnes ingen synske mennesker, om noen skulle si noe som skjer så er det en tilfeldighet ikke bevis på at personen er synsk. Akkurat👍 Den som fremmer en påstand må også kunne legge frem bevis for påstanden sin, og påstår man å være synsk må man også kunne legge frem reelle bevis for dette, og noe man kan gjette seg til er overhodet ikke bevis. Anonymkode: eee93...19e
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #43 Skrevet 23. januar 2021 Lawyam skrev (3 timer siden): Du tar feil, det er hva ikke synske gjør, og det uvitende personer beskylder synske å gjøre. Hva er det synske gjør da ? Anonymkode: eee93...19e
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #44 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har tenkt 100 tanker i dag om hva som kommer til å bli. I morgen vil minst 2 av disse tankene bli en realitet, og da fokuserer jeg på disse og forkaster alle de andre. Jeg er synsk. Anonymkode: d35e0...740 Så man skal bare akseptere at du er synsk, bare fordi du påstår det? Mener du at man skal akseptere alt andre påstår uten bevis for at det stemmer, til og med i tilfeller der det de påstår er svært usannsynlig ? Anonymkode: eee93...19e
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #45 Skrevet 23. januar 2021 29_j skrev (2 timer siden): Ja det må ha noe med det å gjøre. Men hvorfor i alle dager akkurat han?? Har aldri kjent han, aldri hatt noe tilhørlighet til. Han var igrunnen en liten merkelig "skrue" den gang. Også ser jeg han inne på butikken. Det snåle var at han så på meg da jeg kom inn i butikken fra flere meters avstand, sånn "aha" der var du ja. Nesten så han visste at jeg kom. Forklarer igjen, ikke en jeg har vært eller er interessert i. Han var mer en plage husker jeg fra u.skolen 😂 Fordi en ting skjer etter en noe annet skjer hele tiden, det betyr ikke at det er noe «overnaturlig». http://antibabbel.no/post-hoc-ergo-propter-hoc/ Anonymkode: eee93...19e
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #46 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg tror egentlig ikke at ekte synske bryr seg døyt om en random nisse på Kvinneguiden tror på de eller ei. Om du trenger bevis for din egen del kan du oppsøke noen med godt resyme og få de svarene du søker. Anonymkode: 42346...1b0 Bevisbyrden ligger hos den som fremmer en påstand, dersom man klarer det sier det seg selv at påstanden ikke er troverdig. Anonymkode: eee93...19e
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #47 Skrevet 23. januar 2021 En mann i grønn genser, olabukse og svarte sko vil i morgen kl 14.04 stå fram i vg for å snakke om sine psykiske problemer. Hvis dette stemte, ville dere her på KG tenke at jeg kjente denne mannen og derfor visste om det fra før? Er ikke synsk, men bare et eksempel på hvor lite noe sånt kan bevises. Anonymkode: d94fd...266 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #48 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Problemet er vel at ved mye av det alternative, så er det ikke mulig med noe bevis da dette oftest ikke er noe som skeptikere eller forskere kan se eller føle selv. De bevisene som er blir derfor oftest gjort om til noe logisk som kan bevises. Hvis noen i denne tråden f.eks var synske og skrev om en spesiell hendelse som kom til å skje i morgen, tror du ikke da at de fleste som ikke tror på det ville si at det bare var flaks eller funnet på en annen forklaring? Anonymkode: d94fd...266 Så du mener at synske har rett fordi de «føler det»? Anonymkode: eee93...19e 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #49 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): StOk, så hvis jeg forstår denne tråden rett, så handler det om å være akkurat synsk nok til at folk er nysgjerrige, men akkurat så lite synsk at det ikke kan testes. Anonymkode: ebdfa...a47 De «synske» utsetter seg ikke for tester som kan bevise at det de sier ikke stemmer. Veldig troverdig. Anonymkode: eee93...19e 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #50 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Bevisbyrden ligger hos den som fremmer en påstand, dersom man klarer det sier det seg selv at påstanden ikke er troverdig. Anonymkode: eee93...19e Vel, av det jeg ser på dette underforumet, er det de fleste som fremmer påstander folk som påstår at alternative ting ikke finnes. De som er mer åpne for det alternative er ikke i like stor grad påståelig. Så i følge deg er det vel egentlig de som ikke mener at feks. synske finnes, som må bevise det. Som feks. her: Aragorn ll Elessar skrev (4 timer siden): Sola vil gå opp i øst og ned i vest. Det finnes ingen synske mennesker, om noen skulle si noe som skjer så er det en tilfeldighet ikke bevis på at personen er synsk. Anonymkode: 8d50a...e04
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #51 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så du mener at synske har rett fordi de «føler det»? Anonymkode: eee93...19e Ja, hvis det de føler at skal skje skjer, så kan man vel si det. Anonymkode: d94fd...266
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #52 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Bevisbyrden ligger hos den som fremmer en påstand, dersom man klarer det sier det seg selv at påstanden ikke er troverdig. Anonymkode: eee93...19e Hvilken påstand er det du refererer til? Ingen som sier at de er synske har vel såvidt jeg har sett påstått noe som helst her? Anonymkode: 42346...1b0 1
n_97 Skrevet 23. januar 2021 #53 Skrevet 23. januar 2021 Jeg synes det er uetisk å forutse andres fremtid. Hva om man tar feil og sender vedkommende i helt gal retning. Spå i kort eller hva du vil for din egen del men ikke andres
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #54 Skrevet 23. januar 2021 n_97 skrev (2 minutter siden): Jeg synes det er uetisk å forutse andres fremtid. Hva om man tar feil og sender vedkommende i helt gal retning. Spå i kort eller hva du vil for din egen del men ikke andres Mener du det er mange som ufrivillig blir spådd ens egen fremtid? Det er vel et valg man tar selv i så fall og det pleier å være dyrt😊 Anonymkode: d94fd...266 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #55 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kan det egentlig testes da? Skeptikere vil jo uansett lete etter og finne en annen logisk forklaring. Anonymkode: d94fd...266 Selvfølgelig kan det testes, dersom man er skeptisk er det jo bevis som skal til for å overbevise dem. Men det finnes kun bevis for at det ikke stemmer. Anonymkode: eee93...19e
n_97 Skrevet 23. januar 2021 #56 Skrevet 23. januar 2021 9 hours ago, AnonymBruker said: Mener du det er mange som ufrivillig blir spådd ens egen fremtid? Det er vel et valg man tar selv i så fall og det pleier å være dyrt😊 Anonymkode: d94fd...266 Det er nok av folk som tar seg svært godt betalt for å fortelle andres fremtid. Det mener jeg en klarsynt skal holde seg unna. Som sagt, man kan ta feil og sende vedkommende i helt feil retning.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #57 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): En mann i grønn genser, olabukse og svarte sko vil i morgen kl 14.04 stå fram i vg for å snakke om sine psykiske problemer. Hvis dette stemte, ville dere her på KG tenke at jeg kjente denne mannen og derfor visste om det fra før? Er ikke synsk, men bare et eksempel på hvor lite noe sånt kan bevises. Anonymkode: d94fd...266 Haha, det var nesten da😂 https://www.vg.no/rampelys/i/2d9Oq4/eli-om-carl-han-kom-hjem-og-graat?utm_source=vgfront&utm_content=row-9 Anonymkode: d94fd...266 5
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #58 Skrevet 23. januar 2021 14 hours ago, AnonymBruker said: Dersom du skal bevise at du er «klarsynt» må du dokumentere dette med reelle fakta, ikke med; jeg visste «det og det» før det skjedde. Anonymkode: eee93...19e Trenger ikke bevise noen ting, leser stort sett bare kortene for meg selv og bryr meg ikke hva andre tenker. Har sagt ifra flere ganger til andre om ting jeg har sett på forhånd, og så har det skjedd kort tid etterpå. Anonymkode: 215c2...a83
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #59 Skrevet 23. januar 2021 Jeg drømmer også ting. Sa til mamma at jeg drømte hun ble påkjørt, hun sa hun hadde blitt påkjørt samme dag, men ikke ville fortelle meg det siden hun ikke ville jeg skulle bekymre meg. Sånt skjer meg hele tiden. Av og til får jeg og bilder av personer i hode, så ser jeg de rett etterpå. Anonymkode: 215c2...a83
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #60 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Det er ikke sånn det funker. Av og til vet man ting. Feks, jeg visste at bestevennen min ville fortelle kjæresten var gravid, og det stemte. Dette fikk jeg for meg dagen før vi møttes, og han delte. Det er ikke slik at man vet alt, eller er en frelserskikkelse, men noen av oss kobler oss bedre på de tingene som hender. Det er en presang, ikke noe som kan tvinges frem, eller som kan brukes som en test. Og alle kan få tilgang til det, alle kan kobles på, men ikke alle er åpen for det. De som er åpne ser ikke nødvendigvis hele tiden heller. Stykkevis og delt Anonymkode: 27d2e...acd Det har ingenting med synskhet å gjøre. Du har ubevisst plukket opp signaler fra henne. Anonymkode: 014f6...1ed 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå