AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #1 Skrevet 22. januar 2021 Jeg har åpnet en aksjesparekonto hos Sbanken. Men hvor skal jeg flytte pengene jeg skal kjøpe fond for? Skal jeg sette dem på brukskontoen jeg åpnet, eller får jeg satt penger rett inn på aksjesparekontoen? Når jeg er i handlekurven for å kjøpe fond kan jeg nemlig velge mellom brukskontoen jeg åpnet eller ASK-kontoen. Men hvordan får jeg i så fall penger inn på ASK? Hilsen en nybegynner 😅 Anonymkode: db279...db7
Grimstadgutten Skrevet 22. januar 2021 #2 Skrevet 22. januar 2021 Du overfører pengene direkte til aksjesparekontoen. 1
Grimstadgutten Skrevet 22. januar 2021 #3 Skrevet 22. januar 2021 Jeg bruker Dnb. Enhver ASK har sitt kontonr. Jeg ser den i oversikten, men det er kanskje ikke like lett i alle banker...
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #4 Skrevet 22. januar 2021 I Sbanken kan du, om du ønsker, overføre pengene fra brukskontoen til aksjesparekontoen. Når du skal kjøpe et fond velger du om kjøpet skal betales fra brukskontoen eller fra aksjesparekontoen. Det er altså ikke nødvendig å først overføre pengene. Anonymkode: 3b684...2c3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #5 Skrevet 22. januar 2021 Når jeg kjøpte fond i min bank ble jeg bedt om å signere en engangsfullmakt og skrive kontonr jeg ville betale fra. Dagen etter trakk de beløpet fra debetkontoen og opprettet ASK for meg, så du kan fint starte med å betale fra brukskontoen. Men du kan innløse fondene dine i ASK-kontoen for uten å realisere skatt på gevinst og så re-investere beløpet i noen annet. Anonymkode: cb444...299
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå