Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes jeg stadig ser innlegg på omtrent denne formen her;

«Du må være selvsikker, det liker menn. Hvis du er sjalu, usikker, eller lager drama, så liker ikke menn det. Da blir du dumpet, og det vil du jo ikke!»

Det å være selvsikker knyttes altså til det å være attraktiv for menn. Man er selvsikker som et ledd i å få seg kjæreste, eller beholde kjæresten.,

Det er et paradoks, og helt feil.

Er man selvsikker, så bryr man seg ikke om hvorvidt menn liker det man sier og gjør. 

Er man selvsikker, så går man ikke rundt og frykter å bli dumpet av en mann.

Er man selvsikker, så våger man å si fra, fremstå som usikker eller sjalu, risikere drama, selv overfor en mann.

Og nok et paradoks; den dagen man gir beng i hvordan man fremstår, det er da de virkelig mannfolkene kommer springendes. 

Anonymkode: 2a178...173

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig! 

Anonymkode: 22c4e...478

Gjest Alterego666
Skrevet

Enig. Selvsikkerhet som en sjekketeknikk er ikke selvsikkerhet.

Ekte selvsikkerhet er en personlig kvalitet som gjør seg gjeldende i alle livets aspekter.

Skrevet

Menn liker ofte ikke selvsikre kvinner, de vil heller ha noen de kan ta seg av.

Men det finnes noen for selvsikker damer også. 

Anonymkode: f7e6b...76f

• Liker 3
Skrevet

Jeg overser paradokset. 

Det gis som råd til usikre kvinner fra selvsikre kvinner, men det er feil fordi...?? 

Selvsikre kvinner er ikke nødvendigvis selvsikker på absolutt alle felt i livet eller i alle situasjoner heller. Selv er jeg selvsikker på mange felt, inkludert at jeg er verdt å elske, men likevel usikker i en del situasjoner. Som angående å sende inn byggesøknad eller å takle svært ufine mennesker ansikt til ansikt. 

Jeg er selvsikker nok til å våge å stå opp for meg selv ovenfor min kjære (og menn generelt), men kan bli usikker nok til å å innimellom trenge støtte fra min kjære. 

Uansett, bottom line, paradokset her glapp for min del. 

• Liker 3
Skrevet
Alterego666 skrev (21 minutter siden):

Ekte selvsikkerhet er en personlig kvalitet som gjør seg gjeldende i alle livets aspekter.

Enig.

Er man selvsikker kan man ha dager hvor man føler seg som dronninga på toppen av verden, og andre dager hvor man har lyst til å krype inn i putetrekket, og begge deler tør man stå for.

Om andre ikke liker det, neivel, deres problem.

På denne måten er det jo også mye enklere å forholde seg til. Hvis man hele tiden spiller strategispill, så er det vanskelig å forholde seg til. Bedre da å si at nå ble jeg skikkelig sjalu, enn å holde pusten og dra inn magen og komme med små stikk. 

Skrevet
Trolltunge skrev (7 minutter siden):

Det gis som råd til usikre kvinner fra selvsikre kvinner, men det er feil fordi...?? 

Nei, poenget mitt er at de som gir råd ofte er enda mindre selvsikre (derav hermetegn) enn de som ber om råd.

Skaff deg litt selvtillit! Jobb med selvfølelsen! ..er uansett ikke gode råd, fordi de ikke inneholder noen konkret informasjon.

Og årsaken til at hun i det hele tatt bør skaffe seg selvsikkerhet, må være at det gjør HENNE mer lykkelig, ikke mannen hennes. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Menn liker ofte ikke selvsikre kvinner, de vil heller ha noen de kan ta seg av.

Men det finnes noen for selvsikker damer også. 

Anonymkode: f7e6b...76f

Ja, jeg tror at mange menn liker kvinner de kan ta seg av.

Men for mange menn som svarer i disse trådene, så er de bare glad til for at dama blir en nikkedukke. En nikkedukke er likeglad uansett hva mannen gjør, hun blir aldri mistenksom, aldri sjalu, lager aldri drama - og da får jo han større spillerom.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei, poenget mitt er at de som gir råd ofte er enda mindre selvsikre (derav hermetegn) enn de som ber om råd.

Skaff deg litt selvtillit! Jobb med selvfølelsen! ..er uansett ikke gode råd, fordi de ikke inneholder noen konkret informasjon.

Og årsaken til at hun i det hele tatt bør skaffe seg selvsikkerhet, må være at det gjør HENNE mer lykkelig, ikke mannen hennes. 

Dersom det er kjæreste hun ønsker, og det å ikke ha kjæreste gjør henne ulykkelig, så er det jo henne det også vil tjene å stå sikrere i seg selv. 

Alle bør jobbe med selvtillit og selvfølelse om den er dårlig. Mest for egen skyld ja men at god selvtillit og god selvfølelse hjelper angående å finne kjæreste er da ganske utvilsomt riktig. 

Det er vel så konkret informasjon som andre kan gi. Hva som må jobbes med for å få økt selvtillit og selvfølelse er ulikt for ulike mennesker. 

• Liker 4
Skrevet
Trolltunge skrev (3 minutter siden):

Dersom det er kjæreste hun ønsker, og det å ikke ha kjæreste gjør henne ulykkelig, så er det jo henne det også vil tjene å stå sikrere i seg selv. 

Helt uenig, og det er derfor jeg har laget tråden.

Hvis man later som at det å få seg mann er å få seg selvtillit, så er man jo på feil spor. Da burde det hete mannsikker og manntillit, ikke selvsikker og selvtillit.

Dessuten får man jo mye bedre menn dersom man starter med seg selv og får seg EKTE selvtillit og blir EKTE selvsikker. 

• Liker 3
Skrevet

Det eneste som helt sikkert drar menn er et pent utseende og evner til understreke det. Menn hadde ikke gått for mye yngre kvinner dersom selvtillit var noe de så som positivt. 

Anonymkode: 4db96...e06

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

«Du må være selvsikker, det liker menn. Hvis du er sjalu, usikker, eller lager drama, så liker ikke menn det. Da blir du dumpet, og det vil du jo ikke!»

Det å være selvsikker knyttes altså til det å være attraktiv for menn. Man er selvsikker som et ledd i å få seg kjæreste, eller beholde kjæresten.,

Er man selvsikker, så bryr man seg ikke om hvorvidt menn liker det man sier og gjør. 

Er man selvsikker, så våger man å si fra, fremstå som usikker eller sjalu, risikere drama, selv overfor en mann.

Og nok et paradoks; den dagen man gir beng i hvordan man fremstår, det er da de virkelig mannfolkene kommer springendes. 

De som virkelig har sterk en sterk selvfølelse lever godt med at mennesker i blant er sjalu og usikre. De innser at verden ikke er svart/hvit og forstår at andre har både gode og dårlige sider.

Man kan ikke gi menn skylda for alt her i verden. Noe ansvar må man faktisk ta selv.

Anonymkode: 41165...d68

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å være selvsikker betyr ikke å være likeglad med hva en kjæreste syns eller ikke. Man våger å si lettere fra ja, men risikere drama? 

Det er veldig slitsomt med mennesker som trenger bekreftelse og forsikringer hele tiden. Det er ikke mange som orker det i lengden, men noen er det vel. Uansett er det viktig å være selvsikker og trygg. Ihvertfall hvis en vil ha et stabilt og Udramatisk forhold 🙂

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis man later som at det å få seg mann er å få seg selvtillit, så er man jo på feil spor. Da burde det hete mannsikker og manntillit, ikke selvsikker og selvtillit.

Dessuten får man jo mye bedre menn dersom man starter med seg selv og får seg EKTE selvtillit og blir EKTE selvsikker. 

Jeg forstår ikke hva du mener. Hvem har sagt at å få seg mann er å få selvtillit? 

Trolltunge over og ut. Dette ble meningsløst for min del. 

• Liker 4
Skrevet

Det eneste som helt sikkert drar menn er et pent utseende og evner til understreke det. Menn hadde ikke gått for mye yngre kvinner dersom selvtillit var noe de så som positivt. 

Anonymkode: 4db96...e06

Enig i det siste. De mennene som liker selvsikre kvinner, går som regel etter jevnaldrende eller eldre kvinner, mens de som liker usikre kvinner går etter yngre.

Når det gjelder det første; veeel, man drar helt sikkert «menn», men ikke nødvendigvis menn. 

• Liker 3
Skrevet

De som virkelig har sterk en sterk selvfølelse lever godt med at mennesker i blant er sjalu og usikre. De innser at verden ikke er svart/hvit og forstår at andre har både gode og dårlige sider.

Man kan ikke gi menn skylda for alt her i verden. Noe ansvar må man faktisk ta selv.

Anonymkode: 41165...d68

Til det første; Jepp, det er dette jeg ønsker å få frem.

Til det andre; Enig...ser bare ikke at noen har skrevet noe annet?

Skrevet
SoWhat? skrev (5 minutter siden):

Å være selvsikker betyr ikke å være likeglad med hva en kjæreste syns eller ikke. Man våger å si lettere fra ja, men risikere drama? 

Det er veldig slitsomt med mennesker som trenger bekreftelse og forsikringer hele tiden. Det er ikke mange som orker det i lengden, men noen er det vel. Uansett er det viktig å være selvsikker og trygg. Ihvertfall hvis en vil ha et stabilt og Udramatisk forhold 🙂

Stort sett enig i det første, mener naturligvis ikke at drama er noe mål, mer noe man bør våge å lage, dersom noe er viktig for en.

Når det gjelder det andre; det er dette med å ville unngå drama, jeg sikter til som falsk selvtillit. Et menneske med ekte selvtillit er ikke redd for å be om bekreftelser eller forsikringer. På den annen side, så behøver de ofte ikke så mye av det heller. Så det går litt opp i opp..

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg tror ingen mener det. Både menn og kvinner foretrekker ofte en partner som er selvsikker, enn en som er usikker på seg selv. Man skal ikke være selvsikker for å vinne over en mann, men det er lettere å vinne en manns hjerte om man har tro på seg selv. Ikke sant? Selvsikkerheten er jo ikke for å få en mann, men for å øke sjansen til å finne en (om det er det man ønsker). Det blir jo det samme som at enkelte råder overvektige til å gå ned i vekt, for å tiltrekke seg flere interessenter, ikke fordi man blir slankere av å få seg mann. Selvsikkerhet og attraktivitet henger ofte sammen, men selvsikkerhet er jo noe som kommer innenfra og henger sammen med selvfølelsen. For noen øker selvtilliten i takt med antall interessenter, men i utgangspunktet er det noe som bygges opp av indre faktorer. 

Anonymkode: f827f...882

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Både menn og kvinner foretrekker ofte en partner som er selvsikker, enn en som er usikker på seg selv. Man skal ikke være selvsikker for å vinne over en mann, men det er lettere å vinne en manns hjerte om man har tro på seg selv. Ikke sant? Selvsikkerheten er jo ikke for å få en mann, men for å øke sjansen til å finne en (om det er det man ønsker). Det blir jo det samme som at enkelte råder overvektige til å gå ned i vekt, for å tiltrekke seg flere interessenter, ikke fordi man blir slankere av å få seg mann. Selvsikkerhet og attraktivitet henger ofte sammen, men selvsikkerhet er jo noe som kommer innenfra og henger sammen med selvfølelsen. For noen øker selvtilliten i takt med antall interessenter, men i utgangspunktet er det noe som bygges opp av indre faktorer. 

Helt enig i alt dette, men det er også derfor jeg reagerer når man gir råd som IKKE gir selvtillit og selvsikkerhet, men i stedet gjør kvinner mest mulig ettergivende og føyende. Da blir de ikke selvsikre og tøffe, de blir dørmatter og pushovers.

Det er selvsikkerhet feil vei.

En selvsikker kvinne smeller FØRST med dørene, helt til hun får det som hun vil, deretter slutter hun å lage drama.

Mens en usikker kvinne unngår FØRST å lage drama, og får det deretter aldri slik hun selv vil.

Drama er altså noe man ideelt sett lager i starten, helt til man har ristet av seg alle de mannfolkene som ikke tåler at kvinner har tanker, følelser og meninger. De mannfolkene som tåler at man har det, er så bra at man ikke behøver å lage mer drama. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Både menn og kvinner foretrekker ofte en partner som er selvsikker, enn en som er usikker på seg selv. Man skal ikke være selvsikker for å vinne over en mann, men det er lettere å vinne en manns hjerte om man har tro på seg selv. Ikke sant? Selvsikkerheten er jo ikke for å få en mann, men for å øke sjansen til å finne en (om det er det man ønsker). Det blir jo det samme som at enkelte råder overvektige til å gå ned i vekt, for å tiltrekke seg flere interessenter, ikke fordi man blir slankere av å få seg mann. Selvsikkerhet og attraktivitet henger ofte sammen, men selvsikkerhet er jo noe som kommer innenfra og henger sammen med selvfølelsen. For noen øker selvtilliten i takt med antall interessenter, men i utgangspunktet er det noe som bygges opp av indre faktorer. 

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Helt enig i alt dette, men det er også derfor jeg reagerer når man gir råd som IKKE gir selvtillit og selvsikkerhet, men i stedet gjør kvinner mest mulig ettergivende og føyende. Da blir de ikke selvsikre og tøffe, de blir dørmatter og pushovers.

Det er selvsikkerhet feil vei.

En selvsikker kvinne smeller FØRST med dørene, helt til hun får det som hun vil, deretter slutter hun å lage drama.

Mens en usikker kvinne unngår FØRST å lage drama, og får det deretter aldri slik hun selv vil.

Drama er altså noe man ideelt sett lager i starten, helt til man har ristet av seg alle de mannfolkene som ikke tåler at kvinner har tanker, følelser og meninger. De mannfolkene som tåler at man har det, er så bra at man ikke behøver å lage mer drama. 

Eller, for å si det på en litt annen måte;

De rådene for å få selvsikkerhet og selvfølelse som man ser i mange tråder her inne, ligner på de som sier at man skal spise snop og potetgull for å gå ned i vekt.

Vi er alle enig i at det å finne trivselsvekt er bra, både for en selv og for andre.

Det vi er uenig i, er hvordan man kommer dit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...