Gå til innhold

Er det frekt å hinte om å få barnepass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min søster har 4 barn og har en tendens til å si lignende: "Ååååh, det elsker jo Per og Pia!(3 og 5 år) hvis jeg og samboer(barnløse) har snakket om å dra på utflukt eller ferie. Nå i pandemien blir det jo mye mye mindre av sånt men i går nevnte jeg for henne at vi tenkte å ta oss en biltur og kanskje telte på fjellet en helg. Da kom en lignende respons. "Åååh, du vet jo at Per elsker friluftsliv like mye som deg! Han gleder seg masse til han kan dra på telttur igjen."

Så hun spør jo ikke direkte om pass men jeg synes hun hinter veldig veldig tydelig. Hva synes dere? Er det frekt eller bør man tilby seg å ta de med? 

Anonymkode: 4db2a...77c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er frekt. 

Anonymkode: 53bde...e9a

• Liker 34
Skrevet

Jeg tenker at det er bedre å tilby seg ved at det kommer overraskende og ikke når du har snakket om at dere kanskje skal ditten og datten!

Anonymkode: a2aec...b38

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker at det er bedre å tilby seg ved at det kommer overraskende og ikke når du har snakket om at dere kanskje skal ditten og datten!

Anonymkode: a2aec...b38

Enig. Det er jo tydelig at denne bilturen ikke var tenkt med barn. Det er frekt. 

Hadde hun spurt om du kunne funnet på noe med Per en dag. At det hadde vært hyggelig eller noe, så hadde saken vært mye bedre. 

Anonymkode: 10db9...ba2

• Liker 6
Skrevet

Hvor ofte passer du/tar du med barna hennes da? 

• Liker 7
Skrevet

Jeg syns det er frekt. Husker mannens bror og hans kone drev på sånn med meg og mannen før vi fikk barn. Hadde motsatt effekt på oss,  vi gadd iallefall ikke å passe barn når de var så frekke. 

Anonymkode: 7e300...670

• Liker 5
Skrevet
SoWhat? skrev (Akkurat nå):

Håper at ts svarer «aldri». Barna til søstera er ikke ts sitt ansvar. 

• Liker 14
Skrevet
SoWhat? skrev (2 minutter siden):

Passer de vel alene uten søsken eller foreldre ca en helg i året pluss en dag. Passer oftere sammen med mine foreldre.

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Min søster har 4 barn og har en tendens til å si lignende: "Ååååh, det elsker jo Per og Pia!(3 og 5 år) hvis jeg og samboer(barnløse) har snakket om å dra på utflukt eller ferie. Nå i pandemien blir det jo mye mye mindre av sånt men i går nevnte jeg for henne at vi tenkte å ta oss en biltur og kanskje telte på fjellet en helg. Da kom en lignende respons. "Åååh, du vet jo at Per elsker friluftsliv like mye som deg! Han gleder seg masse til han kan dra på telttur igjen."

Så hun spør jo ikke direkte om pass men jeg synes hun hinter veldig veldig tydelig. Hva synes dere? Er det frekt eller bør man tilby seg å ta de med? 

Nei, nå i korona tider gleder barna virkelig å komme seg ut og være litt med andre enn foreldre. Våres lyset opp når vi ringer til andre på facetime eller møter noen på tur. 

Anonymkode: 660be...5b2

• Liker 2
Skrevet

Hadde min søster hatt barn hadde jeg med glede passet dem innimellom. 

Anonymkode: d3ba1...130

• Liker 21
Gjest Smeltemann
Skrevet

Bare si at dem må dra på telttur med Per.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Passer de vel alene uten søsken eller foreldre ca en helg i året pluss en dag. Passer oftere sammen med mine foreldre.

ts

Ok. Hun savner nok at ungene får være med deg, tante, men hun vil kanskje ikke spørre direkte. Det kan oppfattes som irriterende at folk hinter så opplagt, men hun tenker kanskje at du burde hatt de litt mer?

Men jeg vet ikke om det er så vanlig at tanter og onkler passer nieser og nevøer. Men er du med de sammen med foreldre så er jo det ok også. 

Det hadde jo sikkert vært helt topp om ungene fikk bli med, men det skal ikke være et press på deg da. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Min søster har barn. Jeg passer aldri på dem. Hadde jeg ønsket å passe på barn, ville jeg fått mine egne....

• Liker 24
Skrevet

Frekt som lusa. 

Anonymkode: 301a7...270

Skrevet

Nei, kan ikke si jeg synes hinting er frekt. Masing er frekt derimot og ganske irriterende. Vil du ikke er det vel uansett bare å si nei, du forstår jo hva hinter til. Du kan jo bare spørre om hinter til noe først.  Det er jo en ærlig sak.

Skrevet

Søs gjorde det samme med meg og mannen min før vi fikk barn.
Hver gang vi hadde mulighet tok vi dem med overalt vi dro❤️

• Liker 4
Skrevet

Jeg passer gjerne gjerne barna til søstera mi å svigersøstra mi. Elsker å være en snill å artig tante å vil at dem gjerne skal få et godt forhold til meg. 

Dem tilber seg også å passe mine barn. Å jeg blir kjempe glad for at dem gjør det.. Så får mine barn bli godt kjent med tantene sine ❤️❤️

Syns ikke egentlig ikke det var frekt at hun hinta.. Kansje hun ikke tørr å spørre om dere kan passe. 

Hadde vært mye kulere om Ts sa at den helga eller den dagen kan ungene få komme til tante å leke 😃

Anonymkode: 2d7b0...85a

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Enig 

Anonymkode: 8e11c...2c8

• Liker 3
Skrevet

Jeg har vært helt alene med sønnen min siden han var 4 år og har hatt det ganske tøft og slitsomt. Broren min og samboeren sa en gang de kunne «hjelpe» og ta han med på helgetur el.l. Sønnen min blir nå straks 10 år og til dags dato har sønnen min aldri vært alene med min bror og samboeren (de har for øvrig ikke barn). Jeg har heller aldri spurt eller tatt opp tråden i forhold til det broren min sa. Men, broren min er en selvopptatt type, kritiserer meg for mangt og mye og har vel møtt sønnen min omtrent 10 ganger siden han ble født. Barnet hadde nok ikke vært trygg nok på han og samboeren til å bli med dem uten meg tilstede. 
Det eneste broren min gjør er å kjøpe dyre bursdagspresanger og julegaver, men det hjelper lite når relasjonen ikke er der.. og siste gave nå (stor legopakke til over 3000kr) står fortsatt uåpnet/ikke bygget. Hjelper ikke å kjøpe dyre gaver når det ikke sjekkes av med barnet hva det er interessert i.. 

Så ja, jo - det er frekt å hinte. Samtidig - tenk for en mulighet dere har til å bli kjent med nieser og nevøer. Om broren min plutselig likevel skulle få barn skulle jeg ha gjort mye for å få en nær relasjon til barnet deres ❤️ Selv om broren min er en dott trenger ikke jeg være det samme.

Anonymkode: 951d1...b3d

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg syns det er frekt, selv om din søster kanskje ikke mener det sånn.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...