Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd å google litt men skjønte ingenting. Jeg har en 55% stilling og fikk 3 uker ferie i fjor. Regner med at jeg får like mange uker i år også, men jeg lurer på om jeg kan få fri fra mine vakter? Krever ikke å få betalt, men kan jeg ta fri dersom jeg ikke ønsker å jobbe på en stund(2 til 3 måneder), i tillegg bruke opp de 3 ferieukene i den perioden jeg ønsker fri? 

Skal også spørre sjefen senere. Vil bare ha et raskt svar her🙈

Anonymkode: d96dc...fa8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da søker du om ulønnet permisjon😊

Anonymkode: dbc58...be3

• Liker 3
Skrevet

Det kan ikke vite. Det er jobben din som avgjør det.

Anonymkode: 796a6...e38

Skrevet

Du har ikke rett på permisjon på 2-3 mnd. Du har skrevet en arbeidskontrakt hvor du dekker er behov arbeidsgiver har. Den muligheten du har er å prate med arbeidsgiver & høre om det er mulig å då en så lang friperiode. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da søker du om ulønnet permisjon😊

Anonymkode: dbc58...be3

Må jeg begrunne hvorfor? Det er pga skole og jeg sliter litt psykisk, samtidig vil jeg ikke dra til fastlegen for det. Vil lese i fred uten å tenke på jobben. 

Skrevet

Hvis du ikke vil si hvorfor, så kan du prøve uten begrunnelse først. Men det er mye større sjanse for at de sier nei da.

Anonymkode: 2481c...dbb

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvis du ikke vil si hvorfor, så kan du prøve uten begrunnelse først. Men det er mye større sjanse for at de sier nei da.

Anonymkode: 2481c...dbb

Tenkte mer på skriftlig begrunnelse. 

Skrevet

Har du barn?  Søk om permisjon uten lønn for omsorg for disse i perioden du ønsker.

Skrevet

Jeg fikk tilbud om ulønnet permisjon i en periode der jeg ønsket å fokusere på studier. Snakk med sjefen. Det kan godt hende deg ordner seg.

Anonymkode: c993f...87d

• Liker 1
Skrevet

Som regel ikke, og i mange jobber må man være tilgjengelig i ferier også i praksis. 

Anonymkode: c13ca...a42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...