Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet? Jeg har en deltidsjobb i Oslo (fast kontrakt på 40 timer i mnd), men er redd for at det blir permitteringer slik som situasjonen er nå. Har valgt å ikke motta støtte fra Lånekassen denne våren da jeg kun skal ta opp et fag som privatist. Har jeg krav på å få dagpenger fra NAV om jeg blir permittert selv om jeg tar ett fag som privatist og ikke får noe støtte fra Lånekassen?

Anonymkode: 9eb3e...92a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Du bli bedt om å søke full støtte fra lånekessen - desverre.

Jeg jobber 100% ved siden av jobben og skatter deretter, men får ikke sykepenger engang om jeg blir sykemeldt. Så blir jeg syk må jeg droppe ut for å kunne få støtte fra nav

Anonymkode: 9ed3a...249

Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Noen som vet? Jeg har en deltidsjobb i Oslo (fast kontrakt på 40 timer i mnd), men er redd for at det blir permitteringer slik som situasjonen er nå. Har valgt å ikke motta støtte fra Lånekassen denne våren da jeg kun skal ta opp et fag som privatist. Har jeg krav på å få dagpenger fra NAV om jeg blir permittert selv om jeg tar ett fag som privatist og ikke får noe støtte fra Lånekassen?

Anonymkode: 9eb3e...92a

Ja, hvis du har dagpenger kan du studere ved siden av. 

Anonymkode: e4f35...86f

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Nei. Du bli bedt om å søke full støtte fra lånekessen - desverre.

Jeg jobber 100% ved siden av jobben og skatter deretter, men får ikke sykepenger engang om jeg blir sykemeldt. Så blir jeg syk må jeg droppe ut for å kunne få støtte fra nav

Anonymkode: 9ed3a...249

Nei, du kan få sykepenger. Men du må kontakte veileder å høre om det er mulig. Hver sak blir vurdert selvstendig. 

Anonymkode: e4f35...86f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...