Gå til innhold

Blir det hamstring i Oslo også?

Xfreya

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Xfreya skrev (25 minutter siden):

Tror dere det blir hamstring av matvarer i Oslo denne helgen, som følge av mulig nedstenging?

Folk er vel anbefalt å holde seg innendørs, og handle kun det mest nødvendige. Ville tatt seg ut dersom man kom ut av butikker med fulle handlevogner?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Little Diva skrev (1 minutt siden):

Folk er vel anbefalt å holde seg innendørs, og handle kun det mest nødvendige. Ville tatt seg ut dersom man kom ut av butikker med fulle handlevogner?

Ble jo umiddelbart hamstring i Follo i dag

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker den hamstringa i mars... helt kaos...nå er det kanskje litt mer mening i å hamstre hvis det blir portforbud og det som verre er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xfreya skrev (59 minutter siden):

Nei. Folk gjorde ukeshandel i stedet for annenhverdag-handel eller helgehandel. Ingen hamstring. Folk handlet med plastkurver på armen, ikke svære vogner med topp på. 

"Selv om køene er lange, er det fortsatt langt unna hamstringen vi så i mars. ØB har snakket med flere personer som fyller litt ekstra i kurven, uten at de føler på noe hamstringsfølelse av den grunn. – Vanligvis handler jeg hver dag, men det forsøker jeg å unngå nå [...]" (ØB)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest theTitanic
Xfreya skrev (1 time siden):

Tror dere det blir hamstring av matvarer i Oslo denne helgen, som følge av mulig nedstenging?

På tide å ta seg sammen. Etter dorullhamstringen fra mars i fjor burde ikke folk være tomme ennå..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

theTitanic skrev (Akkurat nå):

Merkelig.. beskjeden lyder " vær hjemme", og alle på en gang løper på butikken..  

Man må jo ha mat. Jeg synes det er en bra ting at de som kunne passet på å dra tidlig på ettermiddagen for å unngå etter jobb-rushet og spre trafikken litt utover. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh nei, håper ikke det. Det var jo det som skjedde helt i starten. Butikkhyllene var nærmest helt tomme. 😬 Må komme meg på butikken. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CorvusCorax skrev (1 minutt siden):

Ååh nei, håper ikke det. Det var jo det som skjedde helt i starten. Butikkhyllene var nærmest helt tomme. 😬 Må komme meg på butikken. 

Ta det med ro, det er ingen som har så mye som hintet om å stenge matbutikker. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor 15 min utenfor Ski, her var det mye folk i matbutikkene i dag. Men, det er det jo hver fredag, så vanskelig å si om det var hamstring akkurat. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det med ro. Det blir ikke hamstring. Bor i Oslo, men butikk og apotek stenger ikke i Follo heller. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Xfreya skrev (1 time siden):

Nei. Det ble det ikke. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matbutikker og apotek skulle jo holde åpent som vanlig, så hvorfor hamstre? 

Hvorfor hamstre i det hele tatt? 

Folk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guile skrev (5 minutter siden):

Matbutikker og apotek skulle jo holde åpent som vanlig, så hvorfor hamstre? 

Hvorfor hamstre i det hele tatt? 

Folk!

Men de hamstret jo ikke ...  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mrs. Random Nick
3 minutter siden, Bladlusa said:

Folk nå til dags elsker å la seg bli krenket. :rolleyes: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bladlusa skrev (26 minutter siden):

Ta det med ro, det er ingen som har så mye som hintet om å stenge matbutikker. 

Ta det med ro? Det var ingen som hintet om å stenge dagligvarebutikker i mars heller. Men mennesker er griske. Dessuten skulle jeg ikke ut for å raide, akkurat. Bare vanlig daglig innkjøp. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bladlusa skrev (13 minutter siden):

Og det vet du alt om? Du kan umulig bo i Oslo. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CorvusCorax skrev (2 minutter siden):

Og det vet du alt om? Du kan umulig bo i Oslo. 

Er det hamstring på gang i Oslo, altså? Vi andre snakker ellers om (ikke-eksisterende) hamstring i Follo-traktene. Lokalavisene pleier å bite seg merke i den minste lille klickbait-sak, men det er ingen som rapporterer om kaos og overfylte handlevogner på Ski storsenter eller Vinterbrosenteret så vidt jeg kan se. Tvert i mot har ØB en artikkel med bilde av folk som står i kø med plastkurv på armen på en liten lokal Coop Ekstra e.l. Ser ikke veldig ut som hamstring for meg. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...