Gå til innhold

Plastfolie i stekeovn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har intuitivt alltid tenkt at man ikke må finne på å sette plastfolie i stekeovnen, men jeg så en episode av masterchef der de pakket en form inn i nettopp plastfolie og satt den rett i ovnen, og nylig så jeg en oppskrift på youtube der bakeren også brukte plastfolie rundt en form og satt den i ovnen. Hva er det jeg ikke skjønner her?

Anonymkode: 4b052...4a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gladpack tåler 120 grader, så ved lavere temperatur enn det går nok greit. Men det er vel kanskje stekefilm du har sett?

Anonymkode: 79498...ecc

• Liker 2
Skrevet

Hmm. Vet ikke. Sist jeg bommet helt og hadde plast over skålen i ovnen, smeltet plasten...

Anonymkode: cbdae...bed

Gjest Føsleguri
Skrevet

Jeg brukte mye gjennomsiktig stekefilm i stedet for alu.folie for noen år siden, men jeg har ikke sett det i butikken i det siste. 

Det er nok en type stekefilm som er beregnet på bruk i stekeovn du har sett. 

Bruker du plastfolie i stekeovn risikerer du å ødelegge stekeovn med smeltet plast.

Skrevet

Finnes visst plastfolie som tåler en del temperatur i proff segmentet. Husker jeg så noe en kokk lagde, da sa han at på jobb brukte han plastfolie, men hjemme måtte folk bruke noe annet. For den folien du kjøper på butikken ikke tåler så høyt temperatur.

• Liker 1
Skrevet

Takk for forklaring dere, da har jeg sikkert sett stekefilm brukt. Godt å lære.

Anonymkode: 4b052...4a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...