Maddog Skrevet 22. januar 2021 #1 Skrevet 22. januar 2021 Til dere som har studert sosiologi. Var det vanskelig å få jobb? Jeg har så lyst å studere dette, men er redd for å ikke få jobb etterpå. Evt hvis dere fikk jobb tjener dere bra?
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #2 Skrevet 22. januar 2021 Jeg har ikke studert sosiologi (utenom noen enkeltemner), så kan ikke svare spesifikt angående jobb. Men jeg har forstått det slik at du i hvert fall må regne med å ta master, i tillegg til å få gode karakterer. Anonymkode: 767cb...236 1
PM75 Skrevet 22. januar 2021 #3 Skrevet 22. januar 2021 Jeg har hovedfag sosiologi (gammel ordning) og synes det var supert fag å studere! Jeg har lett fått jobb og har lederstilling nå.
Katten.2.0 Skrevet 22. januar 2021 #4 Skrevet 22. januar 2021 Du trenger master og vil mest sannsynlig jobbe innen det offentlige.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #5 Skrevet 22. januar 2021 For meg var grunnfag sosiologi det mest bortkastede jeg noensinne har studert. Veldig interessant men vanskelig å få bruk for i arbeidslivet. Anonymkode: 29d74...662 1
Katten.2.0 Skrevet 22. januar 2021 #6 Skrevet 22. januar 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: For meg var grunnfag sosiologi det mest bortkastede jeg noensinne har studert. Veldig interessant men vanskelig å få bruk for i arbeidslivet. Anonymkode: 29d74...662 Sosiologi er relativt bortkastet om du ikke vil jobbe med faget. Det skal ganske mye fordypelse til før man har noe matnyttig.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #7 Skrevet 23. januar 2021 Sykt spennende utdanning, vi fikk heldigvis prøvd oss i praksis. Fikk da en mulighet til å se hva jeg kunne bruke utdanningen til. Du blir ikke noe rett etter en Bachelor, men vær kreativ. Hvor kan dine kunnskaper brukes? Typisk er vel saksbehandler feks Anonymkode: d3821...f16 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #8 Skrevet 23. januar 2021 Jeg har ikke studert sosiologi, men kjenner folk og har jobbet med flere. Det er jo en mastergrad med nyttig innhold for mange jobber i offentlig sektor som dreier seg om mennesker, men tror det kan være vanskelig om du låser deg til stillinger som er kun for sosiologer. Som med alle andre utdanninger vil interesse, engasjement og hvor bra du gjør det, ha stor betydning for hvor godt du lykkes. En mastergrad i seg selv er gjerne ikke nok, men litt relevant frivillig arbeid, praksis, politisk engasjement, riktige valg på veien osv. Anonymkode: 453bb...1e8 1
mammamora90 Skrevet 23. januar 2021 #9 Skrevet 23. januar 2021 Kan skrive under på det mange over her nevner; at man må belage seg på master før man får relevant jobb ved å studere sosiologi. Men dette gjelder jo veldig mange studier nå til dags. Det er selvfølgelig noen som er heldige og greier å dra i land en relevant jobb rett etter bachelor, men da har de gode kontakter i nettverket, og har nok lite med hva de studerte å gjøre. Hvis du velger å studere sosiologi, ville jeg valgt å studere en plass hvor de tilbyr praksis i løpet av studie. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå