AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #1 Skrevet 22. januar 2021 Jeg har vært i et ganske destruktivt forhold i 1.5 år, og har først nå insett at han ikke er bra for meg. Både venner og familie har sagt det til meg lenge, men jeg hare bare ikke villet sett sannheten. Han har vært kontrollerende, manipulerende, ødelagt selvtilliten min, gått bak ryggen min og vært falsk. I går kveld tok jeg opp at jeg ikke ønsket et forhold lenger og gav han grunnene på en ganske mild måte. Han ble svært opprørt og mot slutten av samtalen sa han at han ikke hadde noen grunn til å leve lenger, og at det kan hende det blir tilfellet. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå.. Jeg vet at det ikke er mitt ansvar men jeg bryr meg jo om han, og han trenger virkelig hjelp. Anonymkode: de7c1...bd4 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #2 Skrevet 22. januar 2021 Du kan sende bekymringsmelding om du tror han er til fare for seg selv eller andre. Men som du skriver, han er manipulerende, og skal bare ha deg til å bli. Anonymkode: faa43...258 28
Gjest Dævendøtte Skrevet 22. januar 2021 #3 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Han har vært kontrollerende, manipulerende, ødelagt selvtilliten min, gått bak ryggen min og vært falsk. Han har ikke vært, han ER! Selv etter du går i fra ham, vil han ha kontrollen over deg.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #4 Skrevet 22. januar 2021 Ring foreldrene hans. Hvis han behøver hjelp kan de hjelpe han. Hvis han bare manipulerer deg, så vil han nok slutte med det Anonymkode: c4aee...f03 14
Mjessa Skrevet 22. januar 2021 #5 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har vært i et ganske destruktivt forhold i 1.5 år, og har først nå insett at han ikke er bra for meg. Både venner og familie har sagt det til meg lenge, men jeg hare bare ikke villet sett sannheten. Han har vært kontrollerende, manipulerende, ødelagt selvtilliten min, gått bak ryggen min og vært falsk. I går kveld tok jeg opp at jeg ikke ønsket et forhold lenger og gav han grunnene på en ganske mild måte. Han ble svært opprørt og mot slutten av samtalen sa han at han ikke hadde noen grunn til å leve lenger, og at det kan hende det blir tilfellet. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå.. Jeg vet at det ikke er mitt ansvar men jeg bryr meg jo om han, og han trenger virkelig hjelp. Anonymkode: de7c1...bd4 Ikke ditt ansvar. Du må bare si at du ikke kan bli pga medlidenhet. 14
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #6 Skrevet 22. januar 2021 Det gjorde eksen min også. Jeg dro uansett, og han tok selvsagt ikke selvmord. Er du bekymret for at han vil gjøre alvor ut av det, gjør som nevnt ovenfor her; kontakt foreldrene hans, eller du kan kontakte fastlegen hans og gi beskjed om hva han har sagt og om din bekymring. Anonymkode: 1a34d...273 14
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #7 Skrevet 22. januar 2021 Kutt kontakten med han Anonymkode: c4bad...b58 8
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #8 Skrevet 22. januar 2021 Ikke ditt ansvar. Du ringer legen og foreldrene hans. Sier at du gir beskjed til politiet siden han er en fare for seg selv. Dette sier han bare for å gi deg dårlig samvittighet. Han manipulerer deg på den styggeste måten. Du må sette en grense for deg selv. Du er ingen selvmordvakt for han. Anonymkode: e42cc...3da 14
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #9 Skrevet 22. januar 2021 Ikke ditt ansvar. Kutt all kontakt. Ikke svar på meldinger. Ikke ta telefonen når han eller ukjente nummer ringer. Ikke åpne døren før du har fått sjekka hvem som ringer på. Sender han deg melding om at han vil ta livet av seg, så ringer du politiet så de kan ta seg en tur innom han å sjekke. Da vil han kjapt oppdage at slike trusler ikke fungerer. Denne mannen vil sno seg inn i livet ditt med mindre du lukker døra helt og fullstendig. Anonymkode: b4190...ddd 13
Silva Pluvialis Skrevet 22. januar 2021 #10 Skrevet 22. januar 2021 (endret) Er du likevel bekymret så ta kontakt med familien, politi eller legevakt som nevnt av flere. Dette er ikke ditt ansvar. Han manipulerer deg og utsetter deg for psykisk vold. Ikke fall for idealiseringen og manipuleringen igjen. Og husk: Det du har vært utsatt for er det fulle og hele hans skyld. Du er uskyldig oppi dette. Ring gjerne krisesenter om du trenger å snakke med noen som har kunnskap om ulike former for mishandling. Epitel er også en organisasjon for ofre for psykisk vold. Og sist, men ikke minst, ta vare på deg selv. Du fortjener det. Endret 8. oktober 2022 av Tvillingsjel 13
Rosmarin(ert) Skrevet 22. januar 2021 #11 Skrevet 22. januar 2021 Kan du avtale at noen kommer og henter deg? Pakk med deg det du kan, også kommer du deg unna. Fortsetter han å true med/påstå at han skal ta livet sitt, så ringer du politiet på 02800 (112 hvis det er akutt). 6
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #12 Skrevet 22. januar 2021 Jeg styra med en mann et års tid. Merket etter få måneder at han var ekstremt sjalu blant annet. Han fikk raserianfall som gikk ut over ting. Jeg skjønte fort at dette ikke var noe for meg, og dro. Da han truet med å ta livet sitt gikk jeg tilbake til han. Ble der litt over et år, og dette er år jeg aldri får tilbake. Angrer veldig at jeg ikke stod på mitt. Han sa jo dette bare for å gjenopprette kontrollen ved å spille på min samvittighet. Råd til deg, ikke la deg styre av dårlig samvittighet. Han er ikke ditt ansvar, han får rydde opp i eget liv. Hvis han tar livet sitt, er ikke du grunnen, det kan jeg love deg. Det handler om mye mer. Men det at han bruker det i en setting der du vil gå fra han, får meg til å tro at dette ikke er reelt. Han trekker det siste desperate feigeste kortet for å redde egen selvfølelse. Han vil heller at du skal bli fordi du synes synd på han, ikke av kjærlighet. Det sier litt om en person. Ikke bli! Anonymkode: 18a79...274 6
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #13 Skrevet 22. januar 2021 Anmeld ham. Han forsøker å true deg til å bli i et forhold. Å kontakte politiet vil uansett være smart dersom han er suicidal. Noen må jo hjelpe ham. Han ser for seg at det skal være du, men det må nødvendigvis være helsepersonell. De blir kontaktet av politiet Anonymkode: 85e86...9c8 4 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #14 Skrevet 22. januar 2021 Vet om de som desverre har tatt selvmord også da pga brudd så kan skje.. Anonymkode: 744eb...944
Ryzorman Skrevet 22. januar 2021 #15 Skrevet 22. januar 2021 Jauda, det har dem sagt til meg flere ganger, men gjett hva? dem er enda i live. Bare selvmordskort, dem blir ikke å gjøre det, og om dem gjør det, så er ikke det ditt problem. Han er ute av livet ditt, blokk han og gå videre 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #16 Skrevet 22. januar 2021 Du skal ringe legevakten, én gang. Da har du gjort ditt i den saken. Neste punkt på listen er å ringe krisesenteret, så får du noen å snakke med. Anonymkode: b5503...5a1 7
Gjest theTitanic Skrevet 22. januar 2021 #17 Skrevet 22. januar 2021 Eneste rette er å ignorere det totalt. Det er ren hersketeknikk og han gjør det ikke, men bruker det for å ha kontroll over deg. Gir du etter så vil det stadig komme nye krav.
Ryzorman Skrevet 22. januar 2021 #18 Skrevet 22. januar 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Du skal ringe legevakten, én gang. Da har du gjort ditt i den saken. Neste punkt på listen er å ringe krisesenteret, så får du noen å snakke med. Anonymkode: b5503...5a1 Det har hun ikke behov for å gjøre. Om han har såret deg så mye, så er det ikke hennes problem å være en barnevakt for han. Trenger han hjelp, så får han skaffe det selv. Hun har nok med og komme seg vekk fra denne fyren en manipulerende fyr vil gjøre alt for og få deg tilbake, og det er det han gjør nå. 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #19 Skrevet 22. januar 2021 Ryzorman skrev (20 minutter siden): Det har hun ikke behov for å gjøre. Jo. Anonymkode: b5503...5a1 1
Ryzorman Skrevet 22. januar 2021 #20 Skrevet 22. januar 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Jo. Anonymkode: b5503...5a1 Nei det har hun ikke. Dem er over, dem er ferdige. Han legger selvsmordskortet for og få vilja si, og det er IKKE hennes problem. Det er slemt og det er styggt gjort for henne. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå