AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #1 Del Skrevet 22. januar 2021 Jeg får hvitt belegg i drikke-glassene i oppvaskmaskinen, tok nettopp å vasket alle glassene i eddikvann å de ble som nye igjen! Men allerede ved første vask i oppvaskmaskinen ser jeg begynnende hvitt belegg på glassene igjen, irriterende alså! Er det noe jeg gjør galt/ ikke tenker på her ang oppvaskmaskin, kalk i vannet etc Har en ca 5 år gammel Siemens og bor i Stavanger om det betyr noe Anonymkode: 880f4...6b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #2 Del Skrevet 22. januar 2021 Høres veldig ut som kalk i vannet. Eneste løsningen vi hadde var å rett og slett ordne kalkfilter. Anonymkode: b7bb7...3d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #3 Del Skrevet 22. januar 2021 Har du etterfylt salt? Anonymkode: f0e64...88b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #4 Del Skrevet 22. januar 2021 Just now, AnonymBruker said: Har du etterfylt salt? Anonymkode: f0e64...88b Nei det har jeg ikke. Hvor ofte skal det gjøres? Og har det innvirkning på dette med kalk/hvitt belegg i glassene? TS Anonymkode: 880f4...6b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #5 Del Skrevet 22. januar 2021 9 minutter siden, AnonymBruker said: Høres veldig ut som kalk i vannet. Eneste løsningen vi hadde var å rett og slett ordne kalkfilter. Anonymkode: b7bb7...3d3 Googlet dette, og ser at det er vannmykner som er anbefalt til husholdning TS Anonymkode: 880f4...6b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #6 Del Skrevet 22. januar 2021 Er det ikke pga. dårlig kvalitet i glasset da? Anonymkode: a3259...d8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #7 Del Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei det har jeg ikke. Hvor ofte skal det gjøres? Og har det innvirkning på dette med kalk/hvitt belegg i glassene? TS Anonymkode: 880f4...6b3 Når det begynner å komme belegg på glassene. Bruk grovsalt. Google gir deg mer info rundt temaet. Anonymkode: f0e64...88b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #8 Del Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er det ikke pga. dårlig kvalitet i glasset da? Anonymkode: a3259...d8a Sjeldent! Anonymkode: f0e64...88b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #9 Del Skrevet 22. januar 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Nei det har jeg ikke. Hvor ofte skal det gjøres? Og har det innvirkning på dette med kalk/hvitt belegg i glassene? TS Anonymkode: 880f4...6b3 Googlet dette med salt og ser at det mulig vil løse problemet mitt! Skal ut å kjøpe oppvaskmaskin-salt i dag! !Salt ment for oppvaskmaskin inneholder natriumklorid, slik som matsalt. Dette stoffet sørger for at kalken løser seg opp og du unngår avleiringer i maskin og avløp. Du kan ikke benytte vanlig bordsalt da dette er finkornet.! TS Anonymkode: 880f4...6b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #10 Del Skrevet 22. januar 2021 Bruker du glansemiddel? Jeg fikk også hvite glass da jeg brukte det. Glassene ble også «tørre» og ru etter en stund. Sluttet med glansemiddel og i dag er glassene glatte og helt blanke. Bruker oppvasktabletter, så det ble sikkert for mye med ekstra glansemiddel i tillegg, selv om det var stilt inn på det laveste. Salt gjorde ingen forskjell da vannet er mykt her jeg bor, bor i Haugesund. Anonymkode: 643f8...95d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå