Gå til innhold

Hvitt belegg i glass etter oppvaskmaskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får hvitt belegg i drikke-glassene i oppvaskmaskinen, tok nettopp å vasket alle glassene i eddikvann å de ble som nye igjen! Men allerede ved første vask i oppvaskmaskinen ser jeg begynnende hvitt belegg på glassene igjen, irriterende alså!

Er det noe jeg gjør galt/ ikke tenker på her ang oppvaskmaskin, kalk i vannet etc

Har en ca 5 år gammel Siemens og bor i Stavanger om det betyr noe

Anonymkode: 880f4...6b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres veldig ut som kalk i vannet. Eneste løsningen vi hadde var å rett og slett ordne kalkfilter.

Anonymkode: b7bb7...3d3

• Liker 1
Skrevet

Har du etterfylt salt?

Anonymkode: f0e64...88b

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Har du etterfylt salt?

Nei det har jeg ikke. Hvor ofte skal det gjøres? Og har det innvirkning på dette med kalk/hvitt belegg i glassene?

TS

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Høres veldig ut som kalk i vannet. Eneste løsningen vi hadde var å rett og slett ordne kalkfilter.

Anonymkode: b7bb7...3d3

Googlet dette, og ser at det er vannmykner som er anbefalt til husholdning

TS

Skrevet

Er det ikke pga. dårlig kvalitet i glasset da?

Anonymkode: a3259...d8a

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei det har jeg ikke. Hvor ofte skal det gjøres? Og har det innvirkning på dette med kalk/hvitt belegg i glassene?

TS

Når det begynner å komme belegg på glassene. 

Bruk grovsalt. Google gir deg mer info rundt temaet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det ikke pga. dårlig kvalitet i glasset da?

Anonymkode: a3259...d8a

Sjeldent! 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

TS

Googlet dette med salt og ser at det mulig vil løse problemet mitt! Skal ut å kjøpe oppvaskmaskin-salt i dag! 

!Salt ment for oppvaskmaskin inneholder natriumklorid, slik som matsalt. Dette stoffet sørger for at kalken løser seg opp og du unngår avleiringer i maskin og avløp. Du kan ikke benytte vanlig bordsalt da dette er finkornet.!

TS

Skrevet

Bruker du glansemiddel? Jeg fikk også hvite glass da jeg brukte det. Glassene ble også «tørre» og ru etter en stund. Sluttet med glansemiddel og i dag er glassene glatte og helt blanke. Bruker oppvasktabletter, så det ble sikkert for mye med ekstra glansemiddel i tillegg, selv om det var stilt inn på det laveste. Salt gjorde ingen forskjell da vannet er mykt her jeg bor, bor i Haugesund. 

Anonymkode: 643f8...95d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...