Kågebruker Skrevet 22. januar 2021 #1 Skrevet 22. januar 2021 I nesten et helt år, har vi fått vite at det er rett rundt hjørnet. Det er litt ulv ulv er det ikke. 12
Valeera Skrevet 22. januar 2021 #2 Skrevet 22. januar 2021 Regner med du referer til covid? Har du glemt hvordan det feks var i Italia i vår? 🙃 hvis ikke det var en eksplosjon så vet ikke jeg hva du legger i eksplosjon. Vi har levd med stenge tiltak i 1 år for å unngå slike tilstander, og siden vi har lyktes så mener amøber som deg at WHO har ropt ulv ulv.. vær vennlig å tenk deg fire gang om før du lager slike latterlige innlegg. 21
Tunique Skrevet 22. januar 2021 #3 Skrevet 22. januar 2021 Kågebruker skrev (6 minutter siden): I nesten et helt år, har vi fått vite at det er rett rundt hjørnet. Det er litt ulv ulv er det ikke. Bare vent 2 uker?🤔 11
Kågebruker Skrevet 22. januar 2021 Forfatter #4 Skrevet 22. januar 2021 Valeera skrev (12 minutter siden): Regner med du referer til covid? Har du glemt hvordan det feks var i Italia i vår? 🙃 hvis ikke det var en eksplosjon så vet ikke jeg hva du legger i eksplosjon. Vi har levd med stenge tiltak i 1 år for å unngå slike tilstander, og siden vi har lyktes så mener amøber som deg at WHO har ropt ulv ulv.. vær vennlig å tenk deg fire gang om før du lager slike latterlige innlegg. Jeg er ikke imot tiltak, Jeg er bare redd for at myndighetene og mediene skaper en ulv ulv situasjon. 3
Kågebruker Skrevet 22. januar 2021 Forfatter #5 Skrevet 22. januar 2021 Jeg følger alle tiltakene og kommer til å fortsette med det. Men vi har kommet godt ut av dette her i Norge. Bør ikke mediene roe litt ned med krisemaksimeringen? Vi har en vaksinering på gang og smitten har gått ned i Oslo. Jeg gjentar , jeg støtter tiltak. 7
NorthernLight Skrevet 22. januar 2021 #6 Skrevet 22. januar 2021 Kågebruker skrev (5 minutter siden): Jeg er ikke imot tiltak, Jeg er bare redd for at myndighetene og mediene skaper en ulv ulv situasjon. Sier seg selv at man må minne folk på at covid-19 og mutasjonene ikke er til å spøke med.Men selvfølgelig så er det en drøss med folk som ikke skjønner en dritt og sammenligner det med influensa osv osv. 7
T-Rex Skrevet 22. januar 2021 #7 Skrevet 22. januar 2021 Man blir aldri helt av å slukke en ulmebrann. 10
Lunarstone Skrevet 22. januar 2021 #8 Skrevet 22. januar 2021 Blir kanskje ikke så lenge til denne gangen, når man ser hva som foregår i Nordre Follo 🤔 5
GrønnNellik68 Skrevet 22. januar 2021 #9 Skrevet 22. januar 2021 Kågebruker skrev (2 timer siden): Jeg følger alle tiltakene og kommer til å fortsette med det. Men vi har kommet godt ut av dette her i Norge. Bør ikke mediene roe litt ned med krisemaksimeringen? Vi har en vaksinering på gang og smitten har gått ned i Oslo. Jeg gjentar , jeg støtter tiltak. Helt til Nedre Follo slo til med engelsk virus mutasjon..snart er det på'n igjen i Oslo.... 2
Muskath Skrevet 22. januar 2021 #10 Skrevet 22. januar 2021 4 minutter siden, Bente1234 said: Helt til Nedre Follo slo til med engelsk virus mutasjon..snart er det på'n igjen i Oslo.... Nordre Follo 4
GrønnNellik68 Skrevet 22. januar 2021 #11 Skrevet 22. januar 2021 Muskath skrev (2 minutter siden): Nordre Follo Da har tråden over feil overskrift der står det Nedre Follo jeg er fra trøndelag så vet ikke opp ned på Follo.... 4
Muskath Skrevet 22. januar 2021 #12 Skrevet 22. januar 2021 Just now, Bente1234 said: Da har tråden over feil overskrift der står det Nedre Follo jeg er fra trøndelag så vet ikke opp ned på Follo.... ja, det er feil. Det skal være Nordre. 6
GrønnNellik68 Skrevet 22. januar 2021 #13 Skrevet 22. januar 2021 Muskath skrev (Akkurat nå): ja, det er feil. Det skal være Nordre. TAkk da vet jeg det.. beklager at jeg tok feil.
Muskath Skrevet 22. januar 2021 #14 Skrevet 22. januar 2021 Just now, Bente1234 said: TAkk da vet jeg det.. beklager at jeg tok feil. 😀det er da ikke noe å beklage. Det er gamle Ski og Oppegård kommuner som ble slått sammen til Nordre Follo. Ganske nytt altså.
Bladlusa Skrevet 22. januar 2021 #15 Skrevet 22. januar 2021 Kågebruker skrev (3 timer siden): Jeg er ikke imot tiltak, Jeg er bare redd for at myndighetene og mediene skaper en ulv ulv situasjon. Så hva mener du de skulle gjøre i stedet, fullt frislipp så vi skal forstå alvoret? Da er det for sent. 5
Hatsumomo Skrevet 22. januar 2021 #16 Skrevet 22. januar 2021 Kågebruker skrev (4 timer siden): Bør ikke mediene roe litt ned med krisemaksimeringen? Dagbladet bør ihvertfall ta seg en bolle. Jeg møkklei av dramatikken fra den avisen. 5
Collan Skrevet 22. januar 2021 #17 Skrevet 22. januar 2021 4 hours ago, Kågebruker said: Jeg er ikke imot tiltak, Jeg er bare redd for at myndighetene og mediene skaper en ulv ulv situasjon. Er det så vanskelig å skjønne? Vi har sett eksplosjoner med overbelastede helsevesen i nord-Italia og Spania våren 2020, så Belgia høsten 2020 og Sverige rundt juletider, i Storbritannia har nå helsevesenet knaket i sammenføyningene i ca. en måned. Det har heldigvis ikke skjedd her i Norge, det er det flere grunner til. De viktigste er at vi har mer spredt befolkning enn de fleste andre europeiske land, men også at regjeringen klemte hardt til i mars 2020 og fikk smitten ned på et kontrollerbart nivå. Etter det klarte vi å holde smitten på et lavt nivå inntil den ulykksalige beslutningen om å tillate utenlandske arbeidere å droppe karantene. I november/desember lå vi på 700 nye tilfeller hver dag, hadde vi ikke fått stoppet det ville vi raskt hatt flere tusen tilfeller hver dag med overbelastet helsevesen som resultat. Problemet med vellykkede helsetiltak er og blir at folk ikke ser hva alternativet ville ha vært, selv når det er i land så nært oss som Sverige og Storbritannia. 12
Fakta? Skrevet 22. januar 2021 #18 Skrevet 22. januar 2021 7 hours ago, Kågebruker said: I nesten et helt år, har vi fått vite at det er rett rundt hjørnet. Det er litt ulv ulv er det ikke. Tenker du på den som ville kommet hvis IKKE vi hadde hatt alle tiltakene? Den har ikke kommet fordi vi har tiltak. 9
Anonymus1986 Skrevet 22. januar 2021 #19 Skrevet 22. januar 2021 8 hours ago, Kågebruker said: I nesten et helt år, har vi fått vite at det er rett rundt hjørnet. Det er litt ulv ulv er det ikke. Det har blitt slått ned med lockdown tre ganger. Full frislipp har aldri vært aktuelt, samtidig bør ikke portforbud være det heller. Det må justeres, hele tiden. 3
velociraptor Skrevet 23. januar 2021 #20 Skrevet 23. januar 2021 Collan skrev (4 timer siden): Er det så vanskelig å skjønne? Vi har sett eksplosjoner med overbelastede helsevesen i nord-Italia og Spania våren 2020, så Belgia høsten 2020 og Sverige rundt juletider, i Storbritannia har nå helsevesenet knaket i sammenføyningene i ca. en måned. Det har heldigvis ikke skjedd her i Norge, det er det flere grunner til. De viktigste er at vi har mer spredt befolkning enn de fleste andre europeiske land, men også at regjeringen klemte hardt til i mars 2020 og fikk smitten ned på et kontrollerbart nivå. Etter det klarte vi å holde smitten på et lavt nivå inntil den ulykksalige beslutningen om å tillate utenlandske arbeidere å droppe karantene. I november/desember lå vi på 700 nye tilfeller hver dag, hadde vi ikke fått stoppet det ville vi raskt hatt flere tusen tilfeller hver dag med overbelastet helsevesen som resultat. Problemet med vellykkede helsetiltak er og blir at folk ikke ser hva alternativet ville ha vært, selv når det er i land så nært oss som Sverige og Storbritannia. Men til tross for alt hysteri mot dem og at de har mer frihet har ikke helsevesenet i Sverige kollapset. Noen få sykehus i noen få områder (stort sett Stockholm og Skåne?) har vært ganske fulle i perioder og måtte omprioritere en del pasienter, men ikke i en sånn grad at folk dør i hauger utenfor sykehuset, sånn enkelte her får det ut til å høres. Alle skjønner at flere kommer til å dø uten tiltak, men for enkelte er det en pris verdt å betale for å ha frihet og for at vi fortsatt skal ha et velferdssamfunn i fremtiden. For folk som deg er det kanskje derimot verdt å rasere hele velferds Norge for å redde noen tusen sykehjemspasienter og noen hundre yngre menneskeliv. Selv om vi etterpå kanskje ikke lenger har råd til å ta oss av alle sykehjemspasientene. Eller noen andre. Når det er sagt synes jeg vi skal ha tiltak. Som i stengte grenser, håndvask, holde seg hjemme ved sykdom, holde barn hjemme fra barnehage ved minste tegn på sykdom, hjemmekontor for de som ønsker det og som ellers sitter i åpent kontorlandskap (en uting jeg håper forsvinner for alltid), anbefaling om å holde avstand (men ikke krav og bøter), ikke møtes tusenvis av mennesker (men det er rimelig stor forskjell på å ikke kunne være flere enn 10, og f.eks. å ikke kunne være flere enn 200) og (frivillig) vaksinering. 3
Anbefalte innlegg