AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #1 Skrevet 22. januar 2021 Bare for admin å flytte/slette dersom innlegget er feilplassert i kategori eller det ikke er lov å skrive om. Ser at artikkelen har begynt å bli noen måneder gammel nå, men syns det er lite i media, og flere og flere kjøper hund derfra. https://kapital.no/reportasjer/naeringsliv/2020/08/11/7554577/drobak-hundehotell-solgte-valper-for-3-mill.-kr.-i-fjor Er det kun jeg som reagerer på denne valpefabrikken? Jeg har fulgt med på DH i mange år, og hovedsakelig konsentrert meg om blandingsavlen. Det vil alltid være mulig for "blandingsoppdrettere" å rakke ned på Norsk Kennel Klubb (utviklingen til mops og cavalier osv.), men INGEN NKK-oppdretter selger valper for 3 millioner i året. Hvis hver valp koster 28 000 kr, så får de ca. 107 valper i året. De fleste solgt før de blir født, står det i artikkelen. Er det noen som har hund derfra som kan fortelle litt om prosessen? Har lest på nettsiden deres at de har egne besøkstider. Virker jo helt sykt at man må komme på besøk i grupper og at valpen nærmest bestilles gjennom et skjema på nettsiden? Anonymkode: 3fdc6...f4b 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #2 Skrevet 22. januar 2021 Ts her! Ser jo nå at det allerede finnes en tråd om dette fra desember. Dårlig research fra min side! Anonymkode: 3fdc6...f4b
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #3 Skrevet 22. januar 2021 Valpefabrikk som driver useriøst, først og fremst for profitt. Det er vel så mye tråder og blogginnlegg som advarer folk mot å kjøpe derfra at jeg ikke skjønner at det er noen som går i fella gang på gang. Anonymkode: 71a92...42e 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #4 Skrevet 22. januar 2021 blir kvalm av hele greie. Kyniske mennesker... Anonymkode: ea8a5...ea0 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå