Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 36+1 nå å har de to siste ukene kjent noen helt ekstreme strålesmerter fra midten av magen og ned i underlivet. Når disse smertene starter klarer jeg ikke gå en meter da de er helt forferdelig vonde. Litt tilleggsinfo her er at babyen i magen er mye større enn gjennomsnittet, han er 4 kg allerede. Men vet ikke om dette har noe betydning for smertene. Samme type smerte kan også komme når baby beveger seg mye. Er det noen som vet hva dette kan være? 

Anonymkode: e806c...64b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er i uke 36+1 nå å har de to siste ukene kjent noen helt ekstreme strålesmerter fra midten av magen og ned i underlivet. Når disse smertene starter klarer jeg ikke gå en meter da de er helt forferdelig vonde. Litt tilleggsinfo her er at babyen i magen er mye større enn gjennomsnittet, han er 4 kg allerede. Men vet ikke om dette har noe betydning for smertene. Samme type smerte kan også komme når baby beveger seg mye. Er det noen som vet hva dette kan være? 

Nedpress 😖

Anonymkode: f20f9...c0d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nedpress 😖

Kan det bety at fødselen starter etterhvert? Har egentlig fått planlagt keisersnitt i uke 39  pga altfor stor baby, men skulle jo helst sett at fødselen startet av seg selv før den tid så jeg slapp operasjon 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan det bety at fødselen starter etterhvert? Har egentlig fått planlagt keisersnitt i uke 39  pga altfor stor baby, men skulle jo helst sett at fødselen startet av seg selv før den tid så jeg slapp operasjon 😅

Jeg har hatt nedpress innimellom fra før uke 30, så trenger ikke å bety at fødsel er nær 😕 Men krysser fingrene for at det er noe på gang hos deg 🤞🏼 Nesten rart du ikke har fått KS litt tidligere mtp hvor stor babyen er? 😫 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har hatt nedpress innimellom fra før uke 30, så trenger ikke å bety at fødsel er nær 😕 Men krysser fingrene for at det er noe på gang hos deg 🤞🏼 Nesten rart du ikke har fått KS litt tidligere mtp hvor stor babyen er? 😫 

Ja jeg forstår det ikke helt selv jeg heller, føler de bare utsetter og utsetter. 🤯 Nå vil de ha meg inn på kontroll igjen til uka, å først da får jeg en dato for selve operasjonen, men legen mente det ble i uke 39 😫

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja jeg forstår det ikke helt selv jeg heller, føler de bare utsetter og utsetter. 🤯 Nå vil de ha meg inn på kontroll igjen til uka, å først da får jeg en dato for selve operasjonen, men legen mente det ble i uke 39 😫

Huff, håper virkelig du får det litt tidligere! Trodde KS normalt sett ble i uke 38 jeg? 😫 Kanskje du kan ta en tur til jordmor du har samtaler hos, også kan hun strippe deg? Det kan fremskynde fødselen hvis du er moden 🤞🏼 

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som nedpress, og for min del har jeg gått med det siden uke 28, og er nå i 39+2 med en estimert gjennomsnittlig baby. 

Jeg håper for din del at det er baby som gjør seg klar, og at din fødsel starter etterhvert! Lykke til. 

Anonymkode: 8d01e...ce3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg er i samme sko som deg. Er 38+0 i dag, og gutten veide 4kg for fem dager siden. Fikk først ks uke 40, men ble fremskyndet til kommende mandag. Ønsker deg lykke til, har hatt sex for å prøve å få igang fødselen selv men det har kun endt i kynnere. Får prøve tre ganger til før mandag 🤣 

Og følelsen du kjenner har jeg også kjent i det siste, tror det er nedpress! 

Anonymkode: 6f534...a1b

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for flotte, utfyllende svar alle sammen ❤️ Syns dette er vanskelig å forholde seg til da jeg ikke helt forstår tankegangen til sykehuset. Jeg ville jo tenkt at det beste var en igangsetting noe tidligere istedenfor en operasjon, så baby ikke rakk å bli såppas stor 🤷🏻‍♀️ Legen sier at de ikke ønsker igangsettinger med store babyer da riene ikke blir effektive nok, noe jeg kan forstå, men dersom de for eksempel hadde startet igangsettingen neste uke (er da i uke 37), så hadde ikke baby rukket å bli så mye større. Baby har hatt en vekstkurve nå hvor han i snitt den siste måneden har gått opp 1 kg hver 14 dag( har vært på jevnlige kontrollerJ. Men jeg må vel bare stole på at de vet hva de driver med 🤷🏻‍♀️
ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...