Ansvar Skrevet 22. januar 2021 #21 Del Skrevet 22. januar 2021 Gode basale smittevernsrutiner er bra. God generell hygiene er bra. Alt det andre er bare et show for galleriet. Her er det mye mer enn folk får med seg som er på spill. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linny111 Skrevet 22. januar 2021 #22 Del Skrevet 22. januar 2021 Nei, for det finnes jo ingen tiltak for å forhindre død mot noe som helst annet enn korona. Selv vil jeg helst unngå å dø sittende fast i en trang hulegang, som Nutty Putty Cave-ulykken i 2006. Det synes ikke jeg er en grei død, men jeg har en ganske lang liste over måter jeg ikke synes det er greit å dø på, og jeg prøver å unngå det på ulike måter. Jeg driver f.eks. ikke med huledykking, jeg bruker alltid bilbelte og jeg klemmer ikke vennene mine midt under en pandemi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
youcancallmejune Skrevet 22. januar 2021 #23 Del Skrevet 22. januar 2021 Jeg må ærlig innrømme at jeg gjerne vil slippe å dø av korona. Det høres ut som en skremmende, smertefull og svært ubehagelig måte å dø. Alene og isolert fra dine kjære dessuten, med helsepersonell i fullt smittevernsutstyr. Jeg tar mye heller et hjerteinfarkt, hjerneblødning eller kreft, takk. Da kan jeg i det minste ha mine rundt meg. Hvis vi bare lar smitten spre seg slik Sverige gjorde får vi sprengfulle sykehus og overarbeidede og syke helseansatte som til slutt ikke orker mer. Jeg anslår at ca 50 % (!) av de jeg kjenner i Sverige som jobber i helsevesenet er i ferd med å forlate yrket fordi de er utslitt. Jeg er ganske spent på hvem som skal ta seg av alle de syke hvis det kommer enda en bølge. Kanskje man må ta seg av bestemor og bestemor selv? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Little Diva Skrevet 22. januar 2021 #24 Del Skrevet 22. januar 2021 T-Rex skrev (3 timer siden): Det er ikke lov å ta livet av pasienter (eller andre enn seg selv i det hele tatt). For å si det sånn: når jeg får terminal kreft, tar jeg en overdose av noe. Selv. Før jeg blir for svak. Dersom du får terminal kreft, som du kaller det, eller er i terminal fase så er det eneste du får morfin. Da er palliativ lindrende behandling det eneste som tilbys, og passiv dødshjelp inntrer. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiralis Skrevet 22. januar 2021 #25 Del Skrevet 22. januar 2021 Være ganske gammel, litt brisen på champagne og få et solid hjerteinfarkt under en orgasme. Det er måten å ryke på! Korona-døden høres kjip ut på alle måter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tunique Skrevet 22. januar 2021 #26 Del Skrevet 22. januar 2021 Hr. Aktiv skrev (7 timer siden): Det er greit at vi dør bare vi ikke dør av covid19. Det virker ihvertfall sånn. Stemmer det. Om du er 25 år og dør av kreft, er det ikke så ille. Olga på 94 som dør med (ikke av) corona får spalteplass øverst i nettavisen 😉 kunn corona som er viktig om dagen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg