Gå til innhold

Klompelompes adventskalender.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har strikket denne?

Sitter og skal bestille garn til bamse, og i oppskriften så står det at man skal bruke Klomeplompes Merino ull på dyrene. Men de har jo både tynn Merino og Merino. 

Det står i oppskriften at strikkefastheten er 23 m. på p. 2,5 = 10 cm. På tynn merino er strikkefastheten 27 m. på 10 cm, p. 3. Og på Merino er strikkefastheten 22 m. på 10 cm, p. 3,5. 

Synes det er litt forvirrende å finne riktig garn. 

Anonymkode: 30e53...08e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da skal du nok bruke Merinoull, og ikke Tynn merino. Og så bruker du den pinnen du må for å oppnå rett strikkefasthet 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man skal bruke vanlig merinoull, ikke tynn merino.

Anonymkode: 84ed9...0c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har strikket dem. Det er som de andre sier her, den vanlige merino på bamsen. 

Anonymkode: 12777...fa7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja jeg har strikket dem. Det er som de andre sier her, den vanlige merino på bamsen. 

Anonymkode: 12777...fa7

Er de vanskelige å strikke? 

Anonymkode: 30e53...08e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Takk for svar :) 

Er de vanskelige å strikke? 

Anonymkode: 30e53...08e

Jeg slet litt med å strikke hodet/kroppen, men da jeg fikk dreisen på det så gikk det greit. Jeg er ikke så veldig erfaren strikker så tror ikke de er spesielt vanskelige. Syns det var mer gøy å strikke klær, jeg har ikke strikket alle klærne da. Anbefaler å bruke magic loop istedet for settepinner. 

Anonymkode: 12777...fa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg slet litt med å strikke hodet/kroppen, men da jeg fikk dreisen på det så gikk det greit. Jeg er ikke så veldig erfaren strikker så tror ikke de er spesielt vanskelige. Syns det var mer gøy å strikke klær, jeg har ikke strikket alle klærne da. Anbefaler å bruke magic loop istedet for settepinner. 

Anonymkode: 12777...fa7

Takk for svar. Er ganske erfaren strikker, og bruker kun magic loop. Har faktisk ikke brukt sett-pinner på flere år. Synes det er en helt genial teknikk :) 

Gleder meg til å komme igang, men må få kjøpt garn først ;) 

Anonymkode: 30e53...08e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...