AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #21 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men sånn er finansavtaleloven så det får ikke Husbanken gjort noe med. De er pliktige til å fraråde når de ser at dette kan bli hardt økonomisk. De har jo gitt deg tilbud, så om du sier ja og tar det, så har Husbanken sitt på det tørre om det skulle komme høye renteøkning, husleien øker osv. og du vil slite. Det er ikke komisk at Husbanken fraråder, de skal sikre sine lån. Greier du ikke å betale, så må de sikre seg at de får igjen det de har lånt ut om de må sende lån til tvangsinndrivelse. Ingen banker som bryr seg om hva du må betale på leiemarkedet. Anonymkode: 2b9c3...6d0 Men hvorfor får da andre mye mer i lån fra Husbanken, med samme inntekt. Min venninne hadde og billån. Så er jo helt tullete, at i en kommune kan noen få 1,9 mill, og i en annen får de 500 000. Anonymkode: d7390...eda 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #22 Skrevet 22. januar 2021 Ts igjen her. Jeg har en gjeldsfri bil, men ser nå på startlån kalkulatoren til Husbanken så får jeg 424.000 kroner mindre i lån pga bilen?! Anonymkode: 3e7c0...b75
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #23 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg fikk også svar, akkurat likt. Sørlandet? Det er jo ikke vits om man uansett ikke kan dekke en bolig med beløpet. Og ingen banker vil godta å være andreprioritet eller at startlån går som egenkapital. Anonymkode: 54cf0...4f2 Østlandet. Skien. Frarådet de deg også fra å ta lånet? Ts Anonymkode: 3e7c0...b75
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #24 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg fikk også svar, akkurat likt. Sørlandet? Det er jo ikke vits om man uansett ikke kan dekke en bolig med beløpet. Og ingen banker vil godta å være andreprioritet eller at startlån går som egenkapital. Anonymkode: 54cf0...4f2 Jeg håper bare ikke dette kan være fordi de har strammet veldig inn i år? Ts Anonymkode: 3e7c0...b75
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #25 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Men hvorfor får da andre mye mer i lån fra Husbanken, med samme inntekt. Min venninne hadde og billån. Så er jo helt tullete, at i en kommune kan noen få 1,9 mill, og i en annen får de 500 000. Anonymkode: d7390...eda Det er helt umulig å svare på her, da jeg hverken har sett din eller din venninne sine søknader. Anonymkode: 2b9c3...6d0
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #26 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Østlandet. Skien. Frarådet de deg også fra å ta lånet? Ts Anonymkode: 3e7c0...b75 Ja. Og så beregnet de en rentesats på 4%. Jeg trodde dette skulle være et gunstig lån! Jeg har spurt minst sju banker, ingen vil godta betingelsene med å ha andreprioritet og bruke startlån som egenkapital, så hva er da vitsen med å ha hele lånetilbudet? Skal det bare se fint ut, som at vi har et tilbud til vanskeligstilte...? Merkelig. Jeg kan jo ikke kjøpe en ettroms på 29 kvadratmeter og stue meg og barna og dyra inn på 😕 Anonymkode: 54cf0...4f2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #27 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Men hvorfor får da andre mye mer i lån fra Husbanken, med samme inntekt. Min venninne hadde og billån. Så er jo helt tullete, at i en kommune kan noen få 1,9 mill, og i en annen får de 500 000. Anonymkode: d7390...eda Ja. Men det er ulikt fra kommune til kommune og fra år til år. Søk i samme kommune som henne? Du kan søke i alle kommuner. Anonymkode: 54cf0...4f2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #28 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Ja. Men det er ulikt fra kommune til kommune og fra år til år. Søk i samme kommune som henne? Du kan søke i alle kommuner. Anonymkode: 54cf0...4f2 Kan det ha noe med korona å gjøre siden det er så lavt i år? Anonymkode: 3e7c0...b75
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #29 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan det ha noe med korona å gjøre siden det er så lavt i år? Anonymkode: 3e7c0...b75 Nei, tror egentlig heller det er omvendt, at flere får. Anonymkode: 54cf0...4f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå