NorthernLight Skrevet 22. januar 2021 #1 Skrevet 22. januar 2021 (endret) Det pågår et coronautbrudd av den britiske virusmutasjonen i Nordre Follo kommune som kan ha spredd seg rundt i kommunen og utover kommunegrensene. Dette kunne man kanskje unngått om man hadde tatt importsmitte mer alvorlig de siste månedene.. Oppdatering 23/1. 10 kommuner stenger ned : Enebakk, Frogn, Indre Østfold, Moss, Nesodden, Nordre Follo, Oslo, Vestby, Våler og Ås. Endret 23. januar 2021 av NorthernLight 26
Ukjent. Skrevet 22. januar 2021 #2 Skrevet 22. januar 2021 Og norsk media eier virkelig ikke skam. Nå blir det slått opp med store bokstaver at to sykehjemsbeboere er døde av det muterte viruset (at det var sykehjemsbeboere står selvsagt helt nederst i artikkelen og er ikke nevnt i overskriften). De samme mediene som har fortalt at det dør ca 400 personer i uken på sykehjem i Norge, har plutselig glemt det igjen... Skremsel, skremsel og skremsel. At de ikke snart blir lei. 43
Muskath Skrevet 22. januar 2021 #3 Skrevet 22. januar 2021 (endret) Ja, det er mye skremsel, enig i det. Men vi gjør jo klokt i å være litt ekstra forsiktige nå, siden virusmutasjonen smitter mye lettere. Det er ingen spøk å bli syk av dette selv om man overlever. Endret 22. januar 2021 av Muskath 19
2ro Skrevet 22. januar 2021 #4 Skrevet 22. januar 2021 Skummelt. Det ser ikke bra ut i områder som mister kontrollen på denne varianten. Vi får krysse fingrene for at de i området er like pliktoppfyllende som ledelsen. 11
GrønnNellik68 Skrevet 22. januar 2021 #5 Skrevet 22. januar 2021 At det tok 13 dager før FHI fant ut d var mutert virus da er det allerede alt for sent 23
NorthernLight Skrevet 22. januar 2021 Forfatter #6 Skrevet 22. januar 2021 Ukjent. skrev (52 minutter siden): Og norsk media eier virkelig ikke skam. Nå blir det slått opp med store bokstaver at to sykehjemsbeboere er døde av det muterte viruset (at det var sykehjemsbeboere står selvsagt helt nederst i artikkelen og er ikke nevnt i overskriften). De samme mediene som har fortalt at det dør ca 400 personer i uken på sykehjem i Norge, har plutselig glemt det igjen... Skremsel, skremsel og skremsel. At de ikke snart blir lei. Skjønnet du ikke alvoret hvis den britiskemutasjonen skulle spre seg i stor grad i Norge?? 23
Lilu Skrevet 22. januar 2021 #7 Skrevet 22. januar 2021 De klarer vel også å bevise at det var viruset som var dødsårsaken og ikke underliggende sykdommer eller alderdom... 8
Enmanelskeråhate Skrevet 22. januar 2021 #8 Skrevet 22. januar 2021 NorthernLight skrev (15 minutter siden): Skjønnet du ikke alvoret hvis den britiskemutasjonen skulle spre seg i stor grad i Norge?? Vi blir jo fortere ferdig om ikke annet så kunne vært like greit tenker jeg, har holdt på lenge nok med stenging/åpning 4
GrønnNellik68 Skrevet 22. januar 2021 #9 Skrevet 22. januar 2021 Portforbud vil komme. Denne mutasjon har hatt god tid på å spre seg. Her er atter flyplassen full av utlendinger 🙈 8
Enmanelskeråhate Skrevet 22. januar 2021 #10 Skrevet 22. januar 2021 Lilu skrev (11 minutter siden): De klarer vel også å bevise at det var viruset som var dødsårsaken og ikke underliggende sykdommer eller alderdom... Ja de 2 pasientene i det enorme utbruddet i Nordre Follo var jo bare 90+ 13
Anonymus1986 Skrevet 22. januar 2021 #11 Skrevet 22. januar 2021 Jaja, vi får se om det er i hold i påstanden om at det er så veldig mye mer smittsom. Blir ikke overrasket om regjeringen går i hysteri-modus.. 4
Den Sagnomsuste Skrevet 22. januar 2021 #12 Skrevet 22. januar 2021 13579 skrev (9 minutter siden): Selvfølgelig er dette utbruddet mer enn nok til å begrunne langvarig og døgnkontinuerlig portforbud i hele Norge, ikke bare lokalt. Vi må ta det onde ved roten! Ja, hvorfor beskytte vår mentale helse og våre arbeidsplasser når vi kan redde 90+ åringer...? 15
Populært innlegg Sinsiew Skrevet 22. januar 2021 Populært innlegg #13 Skrevet 22. januar 2021 Jeg fatter ikke at de ikke bare stenger grensa. Her skal vi ikke få trent, få vært med hele familien, dratt på jobb osv. Men folk fra det store utland, de skal inn og dra med seg smitte! Strengere kontroll, påsett karantene og strengere krav til innreise burde kommet for leeenge siden. 57
Den Sagnomsuste Skrevet 22. januar 2021 #14 Skrevet 22. januar 2021 Sinsiew skrev (16 minutter siden): Jeg fatter ikke at de ikke bare stenger grensa. Her skal vi ikke få trent, få vært med hele familien, dratt på jobb osv. Men folk fra det store utland, de skal inn og dra med seg smitte! Strengere kontroll, påsett karantene og strengere krav til innreise burde kommet for leeenge siden. Det er faktisk grunnlag nok for å kaste regjeringen Solberg. Opposisjonen er en udugelig gjeng, men de har ihvertfall til gode å bevise det! 14
pavlin Skrevet 22. januar 2021 #15 Skrevet 22. januar 2021 Har fra begynnelsen ment at antagelig er det eneste å gjøre som funker, å la viruset/virusene kjøre på, gjøre folk syke, så blir det immunitet. Ja, mange dør på veien. En utopisk og brutal tanke i dagens samfunn, I know, men jeg tenkte helt fra begynnelsen at hvordan skal vi klare å få kontroll på dette, et virus? Men det er jo menneskeheten i et nøtteskall - tror vi kan kontrollere alt, jorda, naturkrefter, virus osv osv. I den superkomfortable verden vi lever i, er vi guder, og det er en umulig tanke og tenke at det finnes noe vi ikke kan kontrollere. Og nå kjører denne mutasjonen i gang. Nordre Follo? Hahaha, det er et kort tidsspørsmål før denne mutasjonen er den nye tilleggsvirkeligheten i landet, og andre land. Så har vi de andre mutasjonene som vaksinene så langt biter langt dårligere på. Klart de kommer de og. Kanskje bare se det i hvitøyet, at vi ikke får has på det. Og hva med neste type virus eller pandemi? Det vil jo komme mer i framtida. Skal vi til evig tid prøve å kontrollere det ukontrollerbare? Hvorfor ikke bare innse at vi er en del av naturen, der det naturlige er sykdommer og pester som dreper og utrydder? At alt går i sykluser? Blir spennende å følge med. 21
Gjest Atheena Skrevet 22. januar 2021 #16 Skrevet 22. januar 2021 Sinsiew skrev (19 minutter siden): Jeg fatter ikke at de ikke bare stenger grensa. Her skal vi ikke få trent, få vært med hele familien, dratt på jobb osv. Men folk fra det store utland, de skal inn og dra med seg smitte! Strengere kontroll, påsett karantene og strengere krav til innreise burde kommet for leeenge siden. Enig. Burde vært gjort for lengst.
Ukjent. Skrevet 22. januar 2021 #17 Skrevet 22. januar 2021 NorthernLight skrev (44 minutter siden): Skjønnet du ikke alvoret hvis den britiskemutasjonen skulle spre seg i stor grad i Norge?? Det eneste som bekymrer meg er hvor mange av de som allerede sliter voldsomt psykisk som ikke kommer til å orke mer dersom det blir en ny, enda mer omfattende nedstengning. Men det har jo myndighetene vist mange ganger at de gir blankt faen i, så lenge de kan vise handlekraft å sperre befolkningen inne for et virus med svært lav dødelighet. Hadde det vært så bekymringsfullt med denne mutasjonen som de skal ha det til, så lurer jeg veldig på hvordan det er mulig å gjøre så slett arbeid med importsmitten. 22
Hatsumomo Skrevet 22. januar 2021 #18 Skrevet 22. januar 2021 Kjenner jeg er litt lei av medias og helsemyndighetenes fokusering på at dette kan «eksplodere». Nå har de snakket om at det kunne bli ille etter jul, istedet er vi en synkende trend og smittetallene ligger på 3-400 daglig. Nordmenn er helt klart flinke til å følge tiltak og jeg tror ikke at vi når noe større bølger nå som også vaksineringen er begynt. Kjenner meg ganske positivt stemt for at dette går riktige veien så som sagt litt vel lei denne opphaussingen om «mulig ditt og datt». Mulig jeg må spise egne ord om et par mnd, men jeg tror i grunn ikke det. 19
Ukjent. Skrevet 22. januar 2021 #19 Skrevet 22. januar 2021 pavlin skrev (9 minutter siden): Har fra begynnelsen ment at antagelig er det eneste å gjøre som funker, å la viruset/virusene kjøre på, gjøre folk syke, så blir det immunitet. Ja, mange dør på veien. En utopisk og brutal tanke i dagens samfunn, I know, men jeg tenkte helt fra begynnelsen at hvordan skal vi klare å få kontroll på dette, et virus? Men det er jo menneskeheten i et nøtteskall - tror vi kan kontrollere alt, jorda, naturkrefter, virus osv osv. I den superkomfortable verden vi lever i, er vi guder, og det er en umulig tanke og tenke at det finnes noe vi ikke kan kontrollere. Og nå kjører denne mutasjonen i gang. Nordre Follo? Hahaha, det er et kort tidsspørsmål før denne mutasjonen er den nye tilleggsvirkeligheten i landet, og andre land. Så har vi de andre mutasjonene som vaksinene så langt biter langt dårligere på. Klart de kommer de og. Kanskje bare se det i hvitøyet, at vi ikke får has på det. Og hva med neste type virus eller pandemi? Det vil jo komme mer i framtida. Skal vi til evig tid prøve å kontrollere det ukontrollerbare? Hvorfor ikke bare innse at vi er en del av naturen, der det naturlige er sykdommer og pester som dreper og utrydder? At alt går i sykluser? Blir spennende å følge med. Enig med deg. Å tro at man skal ha kontroll over et virus som knapt gir symptomer hos de aller fleste er utopi. Tidenes mest idiotiske (og farlige) strategi. Dette ville aldri skjedd for 30-40 år siden før media fikk en så skremmende makt over befolkningen. Da ville det blitt kalt en litt heftig influensasesong og latt det gå gjennom befolkningen. Færre hadde antagelig dødd også, fordi de aller svakeste idag hadde ikke vært holdt kunstig i live så lenge som de gjør idag. 18
GrønnNellik68 Skrevet 22. januar 2021 #20 Skrevet 22. januar 2021 Vi kommer ikke til å klare å stoppe det må få gå sin gang ellers blir vi aldri ferdig. Men nå må regjering våkne og handle til neste pandemi kommer. Ruste opp beredskap og intensiv avdelinger så ved neste pandemi trenger man ikke stenge like mye som nå og næringslivet vil da klare seg enklere gjennom neste pandemi. 11
Anbefalte innlegg