Gå til innhold

Er du sapioseksuell? ( tenner på intelligens)

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Må man sette alt i bås? Det blir noe Tumblr-aktig over dette.

De fleste tenner på noen som har noe å fare med, koblet med en personlighet og et utseende man føler seg tiltrukket av. Jeg har identifisert meg i de båsene før, men jo eldre jeg blir desto dummere ser jeg det er. 

Føler heller det å si man er sapioseksuell     indirekte prøver å fortelle motparten at man er intelligent og sådan spesiell.

Anonymkode: 622a4...ecf

Nå er det ikke så farlig at ting har et navn. Akkurat som de som tenner på samme kjønn er homofile 🙂 alt har et navn. Ikke så viktig å vite om alt, men det kan være interessant. Og nyttig. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenner på intelligens. Det er en del av pakka, men sammen med selvtillit er det de to viktigste delene av pakka for min del. Ikke slik at hun må være helt vanvittig smart, men smart nok til at jeg kan tenke at hun er minst like smart som meg. Ikke at det skal så mye til, da. 😄

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, jeg tenner for eksempel ikke på Stephen Hawking.

Anonymkode: 1dfb6...aa1

Hva med en ung Bill Gates eller Mark Zuckerberg?

Anonymkode: 04893...37c

Skrevet

Haha, alt det finnes et ord for :ler: Jeg tenner definitivt på intelligens - det i seg selv er selvfølgelig ikke nok til å bygge et forhold på og veier ikke opp for alle andre tilkortkommenheter (som med så mye annet handler det ikke bare om hva du har, men også hvordan du bruker det), men det gjør meg absolutt litt svak i knærne.

Gjest Fnuggolina
Skrevet
Mole skrev (På 22.1.2021 den 14.32):

Hva det betyr å være "intelligent"  blir bare mer forvirrende hvor mer jeg tenker på det.

Hvordan demonstrerer man intellekt? Høy score på en iq-test? Å passe på å se på nyhetskanalen minst en time hver dag slik at man blir sett på som samfunnsengasjert når man diskuterer dramaet rundt Trumps twitterkonto. Like å lese bøker??

Hjernen min verker...🤔

Det er vel mer en kombinasjon av at man kan forstå mer komplekse temaer, analysere dem og se ting i sammenheng?

At man kan ta ting relativt greit uten å ha kunnskap om det fra før? 

Å være skarp intellektuelt tenker jeg ikke har noe å gjøre med de tingene du nevner sånn. 

Å være samfunnsengasjert handler om mer enn å følge med på Trump sine tweets :) 

Skrevet

Jeg visste ikke at det var et navn for det, men ja! 🙋‍♀️

Anonymkode: 8aeab...05a

Skrevet

Ryddet for nedsettende innhold.

Chantielle mod.

Skrevet
Fnuggolina skrev (58 minutter siden):

Det er vel mer en kombinasjon av at man kan forstå mer komplekse temaer, analysere dem og se ting i sammenheng?

At man kan ta ting relativt greit uten å ha kunnskap om det fra før? 

Å være skarp intellektuelt tenker jeg ikke har noe å gjøre med de tingene du nevner sånn. 

Å være samfunnsengasjert handler om mer enn å følge med på Trump sine tweets :) 

Poenget var egentlig at man henger seg opp i det å te seg intellektuelt i forhold til hva det vil si a være det. Eksemplene min dreide seg egentlig om dette, og du gjør en fin jobb med å ramse opp personlige egenskaper framfor oppførsel ;) 

Å engasjere seg i samfunnet kan bety flere ting. Av min egen erfaring tror mange at dette automatisk må ha en korrelasjon med politikk. Noe jeg personlig er uenig i.

Gjest Fnuggolina
Skrevet
Mole skrev (2 minutter siden):

Poenget var egentlig at man henger seg opp i det å te seg intellektuelt i forhold til hva det vil si a være det. Eksemplene min dreide seg egentlig om dette, og du gjør en fin jobb med å ramse opp personlige egenskaper framfor oppførsel ;) 

Å engasjere seg i samfunnet kan bety flere ting. Av min egen erfaring tror mange at dette automatisk må ha en korrelasjon med politikk. Noe jeg personlig er uenig i.

Ah, ja - nei, det er jeg enig i.

Jeg anser ikke «oppførsel» som ekte vare, det kan alle pugge seg til. 

Det plager meg ikke altså, men jeg tenker det er mer basert på ønske om å fremstå intellektuell fremfor å faktisk være det. 

Samfunnsinteressert er langt mer variert enn bare politisk debatt ja :) 

Gjest byråkrati
Skrevet (endret)

Jeg tror ikke på sapioseksualitet

Endret av byråkrati
Skrevet

Jeg har fantasert om menn kun pga jeg merker at de er intelligente, selv om de ikke nødvendigvis er spesielt kjekke. Spesielt emosjonell intelligens er viktig synes jeg. Og at de har intelligent humor. 

Anonymkode: 4142d...e58

• Liker 1
Skrevet
Fnuggolina skrev (På 22.1.2021 den 14.06):

Mja.

Forskjell på veldig intelligent og intelligent nok med god refleksjonsevne og evne til empati.

Ren nerding og type Mensaintelligens har ingen partnerverdi for meg. 

For at jeg skal bli sjarmert må det kombineres med humor spesielt, og empatiske evner. At man evner å være pragmatisk. 

Dette er viktig for meg også, men har aldri falt for noen som ikke har vært veldig intelligent likevel. Det er ingen motsetninger mellom de egenskapene. 

Anonymkode: e7905...e52

Gjest Fnuggolina
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette er viktig for meg også, men har aldri falt for noen som ikke har vært veldig intelligent likevel. Det er ingen motsetninger mellom de egenskapene. 

Anonymkode: e7905...e52

Men i følge denne tråden er jo ALLE man liker her inne spesielt intelligente :P 

Det er jo ikke tilfelle.

De fleste er helt midt på treet. Inkludert en selv ;) 

Gjest Kaiminator
Skrevet
2 hours ago, byråkrati said:

Jeg tror ikke på sapioseksualitet

Å jeg tror ikke på byråkrati :P

Gjest Nimbus2000
Skrevet (endret)

Er mann og har blitt betatt av kvinner pga deres intelligens. Intelligensen jeg la merke til var hvor gode de var i diskusjoner. De kom med raske svar som alltid virket gjennomtenkte. De kom også med  morsomme svar og observasjoner.

Ingen av dem var boksmarte, de leste lite bøker. Jeg har heller ikke lest mange bøker.

Vet ikke om de var gode på "lange samtaler om dype temaer", jeg driver lite med det. Men jeg la merke til at de var gode lyttere. 

Jeg har derimot aldri blitt betatt av noen fordi de har enorm kunnskap om et snevert felt. Har aldri blitt betatt av noen pga et foredrag de holdt.

Endret av Nimbus2000
Skrevet

Har aldri forelsket meg i noen som ikke er over snittet intelligent. Noe jeg er selv også skal man tro tester. Men har allikevel en greie for rølp. Jeg kunne skikkelig tenkt meg sex med det engelskmennene kaller chav, en sånn joggebukse og hettegenser rølp av en ung mann, men det er bare fordi det er så forbudt for en som meg. Både aldersmessig, statusmessig også videre. Men det er snakk om ren sex, eller kanskje bare gi ham en skikkelig blowjob. Kunne ikke drømt om et forhold med en. Nei, de jeg forelsker meg i er smarte, suksessfulle, ikke nødvendigvis pengesterke, men man må kunne snakke med vedkommende gjennom år uten å kjede seg. Mange interesser og mye kunnskap. Men ser på det som naturlig, ikke noe spesielt.

Anonymkode: 3fdea...da2

Skrevet

Ja, men da en kombo av iq og eq(emosjonell intelligens) 

Anonymkode: 1f629...a2f

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, men da en kombo av iq og eq(emosjonell intelligens) 

Er kvinne 

Skrevet

Nei det kan jeg ikke si. Jeg liker veldig godt at mennesker ivrer og brenner for ting, og kan tilføre meg noe (trenger ikke samsvare med mine interesser), men ren akademisk intelligens kan jeg ikke si at jeg synes er sexy. 

• Liker 1
Gjest byråkrati
Skrevet
2 hours ago, Kaiminator said:

Å jeg tror ikke på byråkrati :P

Samme her

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...