Gå til innhold

Er du sapioseksuell? ( tenner på intelligens)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Og er du i så fall kvinne eller mann? 

Endret av SoWhat?
Skrevet

Nei, ikke hvis det innebærer å KUN være tiltrukket på grunn av den andres intelligens. Men jeg kan ikke tiltrekkes seksuelt av noen som ikke er intelligente.

Jeg kan ha sex med en "fin kropp uten hjerne", men det er veldig overfladisk.

Den beste komboen er et normalt bra utseende, høy intelligens og en sterk seksualitet.

Anonymkode: 8d671...c1d

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, ikke hvis det innebærer å KUN være tiltrukket på grunn av den andres intelligens. Men jeg kan ikke tiltrekkes seksuelt av noen som ikke er intelligente.

Jeg kan ha sex med en "fin kropp uten hjerne", men det er veldig overfladisk.

Den beste komboen er et normalt bra utseende, høy intelligens og en sterk seksualitet.

Anonymkode: 8d671...c1d

Men hvorfor tenker du at høy ( du mener da nok godt over gjennomsnittet ) intelligens er viktig for deg? Er du mann eller kvinne?  

Skrevet

Er det noe som heter det;) jeg tiltrekkes kun av intelligente menn, utseende er mindre viktig. Så kanskje jeg er det da. Er kvinne i slutten av 30-årene. 

Anonymkode: d1af5...d08

• Liker 3
Skrevet

Visste ikke at det fantes en betegnelse for dette, men ja 😊 Mye mer interessant med hjerne enn utseende.

Kvinne.

Anonymkode: 24ef0...739

• Liker 5
Gjest Fnuggolina
Skrevet

Mja.

Forskjell på veldig intelligent og intelligent nok med god refleksjonsevne og evne til empati.

Ren nerding og type Mensaintelligens har ingen partnerverdi for meg. 

For at jeg skal bli sjarmert må det kombineres med humor spesielt, og empatiske evner. At man evner å være pragmatisk. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det noe som heter det;) jeg tiltrekkes kun av intelligente menn, utseende er mindre viktig. Så kanskje jeg er det da. Er kvinne i slutten av 30-årene. 

Ja. Jeg har en venninne som har sagt at hun tenner på intelligens, og det tror jeg på. De hun er sammen med er på noen nivåer høyere enn andre 🙂 fant ut hva det het. Leste også at det var flest kvinner som var det. Mye mulig du er ja. 

Skrevet
Fnuggolina skrev (Akkurat nå):

Mja.

Forskjell på veldig intelligent og intelligent nok med god refleksjonsevne og evne til empati.

Ren nerding og type Mensaintelligens har ingen partnerverdi for meg. 

For at jeg skal bli sjarmert må det kombineres med humor spesielt, og empatiske evner. At man evner å være pragmatisk. 

Jeg tror det er en misoppfatning at veldig intelligente mennesker ofte mangler empati. Det er liksom noe som blir "brukt mot dem" fordi folk vil degradere dem...?

Vittige samtaler er et kjennetegn på at man er sapioseksuell. Annet er lange samtaler og dype temaer og teori, at man er ambisiøs og suksessfull... Og at man ikke takler small talk 🙂

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Visste ikke at det fantes en betegnelse for dette, men ja 😊 Mye mer interessant med hjerne enn utseende.

Kvinne.

Anonymkode: 24ef0...739

Det er et navn på absolutt alt  🙂

Gjest Fnuggolina
Skrevet (endret)
SoWhat? skrev (8 minutter siden):

Jeg tror det er en misoppfatning at veldig intelligente mennesker ofte mangler empati. Det er liksom noe som blir "brukt mot dem" fordi folk vil degradere dem...?

Vittige samtaler er et kjennetegn på at man er sapioseksuell. Annet er lange samtaler og dype temaer og teori, at man er ambisiøs og suksessfull... Og at man ikke takler small talk 🙂

Det sa jeg ikke noe om - der leste du inn noe jeg ikke mener :) 

Det jeg vel mer skulle inn på var dype samtaler om teori. Jeg finner det mer pretensiøst og med lite nytteverdi når man ikke klarer snakke mer «folkelig» om det og sette det inn i en praktisk/fornuftig kontekst. Teori klarer jo mange kun ved å pugge. 

Jeg takler ikke egentlig smalltalk nei, men man gjør det jo i endel sammenhenger for å være høflig. 

Poenget mitt er mer «alle» vil si de tenner på hjernekapasitet, men det er ikke dermed sagt man velger fra øverste hylle på den fronten.

Jeg får ofte komplimenter på å være smart av begge kjønn, men jeg er virkelig ikke noe spesielt supersmart.

Man måler utfra egne krav og oppfatninger. 

De jeg synes er sexysmarte er vel mer samfunnsinteresserte, smarte nok og reflekterte mer enn de er voldsomt intelligente langt over et snitt. 

Endret av Fnuggolina
Skrevet
Fnuggolina skrev (7 minutter siden):

Det sa jeg ikke noe om - der leste du inn noe jeg ikke mener :) 

Jeg takler ikke egentlig smalltalk nei, men man gjør det jo i endel sammenhenger for å være høflig. 

Poenget mitt er mer «alle» vil si de tenner på hjernekapasitet, men det er ikke dermed sagt man velger fra øverste hylle på den fronten.

Jeg får ofte komplimenter på å være smart av begge kjønn, men jeg er virkelig ikke noe spesielt supersmart.

Man måler utfra egne krav og oppfatninger. 

De jeg synes er sexysmarte er vel mer samfunnsinteresserte, smarte nok og reflekterte mer enn de er voldsomt intelligente langt over et snitt. 

Jeg så at det kunne misforstås, og mente ikke at det var din oppfatning. 

Jeg syns small talk er ganske befriende hvis det flyter. Jeg syns veldig dype samtaler kan bli trøttsomt. Det er ikke akkurat meg.

Jeg er veldig enig i ditt siste avsnitt. 

Skrevet
SoWhat? skrev (23 minutter siden):

Ja. Jeg har en venninne som har sagt at hun tenner på intelligens, og det tror jeg på. De hun er sammen med er på noen nivåer høyere enn andre 🙂 fant ut hva det het. Leste også at det var flest kvinner som var det. Mye mulig du er ja. 

Så lærte jeg noe nytt:) har alltid falt for smarte menn, som er dyktige til det de driver med, og som utseende messig har vært under meg (altså jeg har jo syntes de var super sexy, men sånn rent objektivt har de ikke vært «hunks» akkurat).

• Liker 2
Skrevet

Hva det betyr å være "intelligent"  blir bare mer forvirrende hvor mer jeg tenker på det.

Hvordan demonstrerer man intellekt? Høy score på en iq-test? Å passe på å se på nyhetskanalen minst en time hver dag slik at man blir sett på som samfunnsengasjert når man diskuterer dramaet rundt Trumps twitterkonto. Like å lese bøker??

Hjernen min verker...🤔

Skrevet

Jeg er kvinne, og tenner så absolutt på intelligens ja! 

(Det skal selvfølgelig mer til, men det tenner meg, ja!) 

#Pansapioseksuell

• Liker 2
Skrevet
Mole skrev (3 minutter siden):

Hva det betyr å være "intelligent"  blir bare mer forvirrende hvor mer jeg tenker på det.

Hvordan demonstrerer man intellekt? Høy score på en iq-test? Å passe på å se på nyhetskanalen minst en time hver dag slik at man blir sett på som samfunnsengasjert når man diskuterer dramaet rundt Trumps twitterkonto. Like å lese bøker??

Hjernen min verker...🤔

Jeg kom med noen eksempler som sto som kriterier for å være intelligent. At man deltar i vittige samtaler ( humor merker man fort om er intelligent eller ikke. Og hvem som tar poeng uten at man må bruke fks emoijer) , lange samtaler om dype temaer og teoretiske temaer. At man er ambisiøs og suksessfull ( siste stiller jeg spørsmålstegn ved men...)  kritisk tenking er vel også tegn på intelligens. 

Annonse
Skrevet

Kvinne her.

Jeg tenner ikke på intelligens, men den må være på plass for at jeg kan være sammen med en mann. Ikke fordi han må være smartest mulig, men han må være omtrent på mitt nivå. Jeg trenger at han resonnerer like raskt som meg, og at han kan være med på noen dype diskusjoner av og til. Jeg trenger en som forstår meg, og som jeg ikke trenger å forklare "alt" når jeg hopper til konklusjoner uten å si høyt hele prosessen som leder meg dit. Selvsagt må man forklare noen ganger, vi bor ikke i hverandres hode, men han må henge med.
De fleste som er et stykke over snittet intelligent trenger andre rundt seg som er på samme nivå. Ikke alle trenger det i en partner. Noen ønsker andre ting fra partneren, og kan få mentalt stimuli på jobb eller blant venner. Man trenger absolutt ikke at alle andre er smarte, men man må ha noen. 

Jeg synes det er spennende med mennesker som er smartere enn meg, og blir facinert av å få innblikk i hjernen deres. Men jeg tenner overhodet ikke på det. 

Anonymkode: b5426...d1a

• Liker 2
Skrevet

Må man sette alt i bås? Det blir noe Tumblr-aktig over dette.

De fleste tenner på noen som har noe å fare med, koblet med en personlighet og et utseende man føler seg tiltrukket av. Jeg har identifisert meg i de båsene før, men jo eldre jeg blir desto dummere ser jeg det er. 

Føler heller det å si man er sapioseksuell     indirekte prøver å fortelle motparten at man er intelligent og sådan spesiell.

Anonymkode: 622a4...ecf

• Liker 1
Skrevet

Visste ikke det var en greie. 

Mulig jeg er litt sånn, om jeg er på et foredrag med en som virker veldig intelligent, så kan jeg kjenne tilnærmet den dunkingen jeg kan få i skrittet når jeg er på konsert med favorittbandet og sikler på vokalisten eller gitaristen eller hvem jeg nå er mest kåt på. 

Intelligens må iallfall være på plass, og jeg synes det er sexy når han er smartere enn meg. 

Og motsatt så er dumhet avtennende. Jeg kan ikke ligge med en kjekkas som for så vidt er kul og morsom og snill så lenge han er stokk dum, jeg å ha en mental ereksjon og det må intelligens til for dette.

Anonymkode: 177e0...4ae

• Liker 2
Skrevet

Nei, jeg tenner for eksempel ikke på Stephen Hawking.

Anonymkode: 1dfb6...aa1

Skrevet

Nja, blir i hvert fall avtent av manglende/lav intelligens.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...