AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #1 Skrevet 22. januar 2021 Hei.Er det noen som har erfaring med å handle knivsliper fra Karnia,som det reklameres for på facebook? Anonymkode: 85c64...5f9
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #2 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei.Er det noen som har erfaring med å handle knivsliper fra Karnia,som det reklameres for på facebook? Anonymkode: 85c64...5f9 For å si det sånn, det "Norges selskapet" med 45.000 i kapital som de skriver om på nettsiden er i alle fall ikke registrert under navnet Karnia Norge i Brønnøysund. Og ingen firma med et liknende navn er registrert i Vestby, som de oppgir som adresse. To norsk-polske enkeltmannsforetak er alt som likner på Karnia i Brønnøysund, og det er byggefirmaer begge to. Hele nettsiden lyser svindel og scam, full av elendig norsk og google translate-feil. Vi kan jo sakse en liten godbit fra vilkårene: "6) Med forbehold om tittel Hvis selgeren gjør et forskudd, beholder han eierskapet til de leverte varene til den forfallne kjøpesummen er betalt i sin helhet." (Min understreking.) WTF? 😂 Hold deg unna. Har du lyst på knivsliperen kan du kjøpe originalen fra Vulkanus. Knivsliperen fra Vulkanus er gull, jeg må ha hatt min i rundt 15 år og den er fremdeles like bra. (Så den er ikke en så voldsomt ny og innovativ oppfinnelse som de påstår.) Jeg anbefaler deg å lese deg litt opp på hva du skal se etter for å avsløre tvilsomme nettbutikker. Facebook flommer over av svindelannonser, og det lønner seg å være veldig kritisk. Anonymkode: 4d38d...e0c 1
arne123arne Skrevet 22. januar 2021 #3 Skrevet 22. januar 2021 Takk for utfyllende svar,Da er jeg svindlet.Bestilte 3 stk og betalte med visa,syns det såg troverdig ut.Hva gjør jeg nå?
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #4 Skrevet 23. januar 2021 arne123arne skrev (20 timer siden): Takk for utfyllende svar,Da er jeg svindlet.Bestilte 3 stk og betalte med visa,syns det såg troverdig ut.Hva gjør jeg nå? Er det lenge siden du bestilte? Har beløpet blitt trukket fra konto? Hvis du akkurat har bestilt anbefaler jeg å avbestille. Du har også angrerett 14 dager etter mottak av varene. Dersom firmaet ikke gjør opp for seg/returnerer pengene eller du får varene kontakter du banken. Du kan nemlig ha rett til å få igjen pengene dine fra banken i stedet. Og heretter bruker du bare kredittkort til netthandel. Og så må du sette deg inn i hva du skal se etter for å avsløre useriøse nettbutikker. For ikke for å være slem, men hvis du synes den butikken der så troverdig ut har du mye å lære. Og om du er i tvil spør du om hjelp før du bestiller neste gang. Anonymkode: 4d38d...e0c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå