Gå til innhold

Noen fler som går over i DPO land nå?

Jente34

Anbefalte innlegg

Susidus90 skrev (På 8.11.2023 den 14.13):

Skjønner, da er det litt ekstra vanskelig å vite når EL er også. Jeg har tenkt etter bare en prøverunde hvor slitsomt og leit det er for de som prøver i ja, ett år pluss... Håper virkelig det sitter for oss begge snart! Ellers er det veldig fint å ha flere å snakke med her inne, som er på samme reise dog forskjellige bakgrunn osv.❤️ Håper vo alle kan  dele 2 streker på en gt og at den sitter❤️

Ekspander  

Har kjørt på med eggløsningstester de siste par månedene, så har heldigvis på grunn av det fått en ganske eksakt dato for eggløsning. Kanskje litt derfor dette kjennes litt ekstra tungt, vet jo at vi har truffet eggløsning, og likevel skjer det ingenting.. Røyk på en testesmell igjen i dag, like blendahvit som den for 2 dager siden🤦‍♀️ Kjenner at det tar motet litt fra meg, og frykten for å aldri bli gravid igjen melder seg..

Å, syns det er veldig fint selv! Kjenner ikke så mange som er eller har vært i samme situasjon, så litt godt å prate med noen som kjenner seg igjen i den følelsesmessige berg-og-dal banen dette er😅❤️

Anonymkode: 2a1a8...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 8.11.2023 den 18.22):

Har kjørt på med eggløsningstester de siste par månedene, så har heldigvis på grunn av det fått en ganske eksakt dato for eggløsning. Kanskje litt derfor dette kjennes litt ekstra tungt, vet jo at vi har truffet eggløsning, og likevel skjer det ingenting.. Røyk på en testesmell igjen i dag, like blendahvit som den for 2 dager siden🤦‍♀️ Kjenner at det tar motet litt fra meg, og frykten for å aldri bli gravid igjen melder seg..

Å, syns det er veldig fint selv! Kjenner ikke så mange som er eller har vært i samme situasjon, så litt godt å prate med noen som kjenner seg igjen i den følelsesmessige berg-og-dal banen dette er😅❤️

Ekspander  

Aaah bra! Det hjelper på litt :) husk at 8dpo er fortsatt tidlig!😉 jeg har vel ikke lest om noen nesten som har testet føøøør 10dpo. Og 10 dpo er også litt tidlig😉 men jeg testet vel nesten hver dag etter insemineringen... litt fordi jeg tok en el sprøyte og den slo ut positivt, så når den vart negativ visste jeg at en ny positiv ville være reell..  så jeg skal prøve å holde meg neste gang.. lettere sagt enn gjort😅 sånne som meg blir visst kalt "teste-tøs"

Endelig et forum som var ferskt😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susidus90 skrev (På 8.11.2023 den 19.43):

Aaah bra! Det hjelper på litt :) husk at 8dpo er fortsatt tidlig!😉 jeg har vel ikke lest om noen nesten som har testet føøøør 10dpo. Og 10 dpo er også litt tidlig😉 men jeg testet vel nesten hver dag etter insemineringen... litt fordi jeg tok en el sprøyte og den slo ut positivt, så når den vart negativ visste jeg at en ny positiv ville være reell..  så jeg skal prøve å holde meg neste gang.. lettere sagt enn gjort😅 sånne som meg blir visst kalt "teste-tøs"

Ekspander  

Mente : jeg har vel ikke lest om noen nesten som har testet positivt føøøør 10dpo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.11.2023 den 7.30):

Regner med du er klar over at strekene på EL test må være like sterke for at den skal være positiv? Jeg bare spør fordi mange ikke vet det :)

Anonymkode: 03d35...6a3

Ekspander  

Nei, det visste jeg ikke, takk for informasjon! Jeg har hatt helt hvite El tester mår det ikke nærmet seg El, og blitt sterkere opp mot. Så det at det var en strek der overrasket meg😅

Vi har vært prøver i 7 mnd, men ikke "aktive" prøver før nå. 

Anonymkode: 1a1d1...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.11.2023 den 20.07):

Nei, det visste jeg ikke, takk for informasjon! Jeg har hatt helt hvite El tester mår det ikke nærmet seg El, og blitt sterkere opp mot. Så det at det var en strek der overrasket meg😅

Vi har vært prøver i 7 mnd, men ikke "aktive" prøver før nå. 

Anonymkode: 1a1d1...efe

Ekspander  

Jeg har ofte testet el fra dag 10 i syklusen. Jeg har også lest at de bør taes til ca samme tid hver dag og ikke med morgen urin. Hvorfor ikke morgen urin er jeg ikke 100% sikker på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susidus90 skrev (På 8.11.2023 den 19.43):

Ekspander  

Det er sant😊 Forrige syklus hadde jeg lutealfase på bare 11-12 dager, så hvis jeg er gravid så bør jo testen bli positiv innen noen få dager nå.. Men med min tidvis ganske ustabile syklus så er det jo aldri godt å vite🫣

Haha, slenger meg med som testetøs! Nesten flaut hvor mange tester jeg svir av noen ganger..😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 8.11.2023 den 20.25):

Det er sant😊 Forrige syklus hadde jeg lutealfase på bare 11-12 dager, så hvis jeg er gravid så bør jo testen bli positiv innen noen få dager nå.. Men med min tidvis ganske ustabile syklus så er det jo aldri godt å vite🫣

Haha, slenger meg med som testetøs! Nesten flaut hvor mange tester jeg svir av noen ganger..😂

Ekspander  

Same!! På slutten testet jeg opp til 3 ganger om dagen!🙈🙈🙈 waste of money, men jeg klarte bare ikke la være! Er noe med det å ha kontroll også. Og bare det å vite. Men så sykt deprimerende å få en negativ test tidlig.. mister motet litt da. Sjøl om den kaaan fortsatt bli positiv. 

Godt vi er flere teste tøs😂😂

Ååå jeg krysser fingrene!!! Venter spent på oppdatering 🤩🤞🏻🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susidus90 skrev (På 8.11.2023 den 20.29):

Same!! På slutten testet jeg opp til 3 ganger om dagen!🙈🙈🙈 waste of money, men jeg klarte bare ikke la være! Er noe med det å ha kontroll også. Og bare det å vite. Men så sykt deprimerende å få en negativ test tidlig.. mister motet litt da. Sjøl om den kaaan fortsatt bli positiv. 

Ekspander  

Hahaha, er det sjukt å syns det er litt digg å høre? Har nemlig svidd av mer enn én per dag selv i perioder😂 Kort vei mellom prøving og mental ubalanse for min del😅

Åå, takk❤️❤️ Så spent på dine vegne også, med inseminasjon og alt som følger!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susidus90 skrev (På 8.11.2023 den 20.29):

Ekspander  

Bare tre!???? 😏😅

Jeg var oppe i 7-10 tester om dagen nå sist da jeg var gravid, helt magisk å se positive tester hver gang jeg gikk på do. 🤣

Endte dessverre i MA. Lurer på hvordan det vil påvirke neste gang jeg forhåpentligvis blir gravid og får positive tester. Vil det bli like magisk eller har MA-en gitt en skår i gleden?

Anonymkode: 3dfa2...056

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.11.2023 den 20.34):

Bare tre!???? 😏😅

Jeg var oppe i 7-10 tester om dagen nå sist da jeg var gravid, helt magisk å se positive tester hver gang jeg gikk på do. 🤣

Endte dessverre i MA. Lurer på hvordan det vil påvirke neste gang jeg forhåpentligvis blir gravid og får positive tester. Vil det bli like magisk eller har MA-en gitt en skår i gleden?

Anonymkode: 3dfa2...056

Ekspander  

Haha! Tipper når jeg endelig får en svak strek går nok antallet opp... kjøpte nemlig en pakke på 30 tester og av de har jeg ikke brukt sååå mange enda. Siden den kom så seint. For da må jeg tross alt bruke de litt😂🙈 er ekstra satisfying å se to streker og at streken bare blir sterkere og sterkere og så sterk at den test streken slår ut føøøør kontroll steken! DA er det positiv da🙈😂 føler jeg høres helt sinnsyk ut i hodet når jeg skriver dette😂

AnonymBruker skrev (På 8.11.2023 den 20.34):

Hahaha, er det sjukt å syns det er litt digg å høre? Har nemlig svidd av mer enn én per dag selv i perioder😂 Kort vei mellom prøving og mental ubalanse for min del😅

Åå, takk❤️❤️ Så spent på dine vegne også, med inseminasjon og alt som følger!! 

Ekspander  

Nei, alltid fint å høre at andre er litt like. Så slipper man å føle seg unormal 🤭 definitivt! Gleder meg til neste runde og veldig spent på om jeg klarer å la være å teste eller ikke. Ovitrelle kan være i kroppen og utløse falk positiv i opptil 10 dager etter at sprøyten er tatt... så litt rar følelse når testen er negativ. Blir den positiv etterpå eller forblir den negativ liksom🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susidus90 skrev (På 8.11.2023 den 20.46):

Haha! Tipper når jeg endelig får en svak strek går nok antallet opp... kjøpte nemlig en pakke på 30 tester og av de har jeg ikke brukt sååå mange enda. Siden den kom så seint. For da må jeg tross alt bruke de litt😂🙈 er ekstra satisfying å se to streker og at streken bare blir sterkere og sterkere og så sterk at den test streken slår ut føøøør kontroll steken! DA er det positiv da🙈😂 føler jeg høres helt sinnsyk ut i hodet når jeg skriver dette😂

Nei, alltid fint å høre at andre er litt like. Så slipper man å føle seg unormal 🤭 definitivt! Gleder meg til neste runde og veldig spent på om jeg klarer å la være å teste eller ikke. Ovitrelle kan være i kroppen og utløse falk positiv i opptil 10 dager etter at sprøyten er tatt... så litt rar følelse når testen er negativ. Blir den positiv etterpå eller forblir den negativ liksom🤷‍♀️

Ekspander  

Det er sant😊

Jeg fikk mensen i dag, 9 DPO🙄 Har fått time hos gyn i begynnelsen av desember for å se om jeg har lite progesteron.. Så lei av det her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8dpo i dag, hadde temp dip i går, så kanskje det ble implantasjon denne gangen? Litt ømme bryster, men det er vanlig for meg i den delen av syklusen. Ikke økt utflod ref spørsmål over meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 🙌 Men litt usikker på eksakt dpo, kun omtrent 4 dager 🙈 Tenker å ta test tidligst på søndag... det er ihvertfall tanken 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baelfire skrev (På 20.11.2023 den 19.12):

Jeg er 🙌 Men litt usikker på eksakt dpo, kun omtrent 4 dager 🙈 Tenker å ta test tidligst på søndag... det er ihvertfall tanken 😂

Ekspander  

Spennende!🙌🏼 Jeg tenkte i utgangspunktet fredag, men blir fort før om jeg kjenner meg selv rett🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  Annie05 skrev (På 20.11.2023 den 21.09):

Spennende!🙌🏼 Jeg tenkte i utgangspunktet fredag, men blir fort før om jeg kjenner meg selv rett🙈

Ekspander  

Haha, ja det er fort gjort... jeg får lyst til å teste fra første dpo 😆 Men testet så mye forrige måned og tenker at det sikkert ikke er noe vits før søndag 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 dpo her! Dette er første syklusen etter slutt på p-piller i juni at jeg har følt tydelige tegn på el utenom positiv el-test. Rakk ikke legge inn aksjer nøyaktig på el-dag i går, da jeg også hadde rimelig sterke el-smerter på venstre side (som også er nytt for meg)☺️ Men la inn gode aksjer fra onsdag forrige uke og frem til søndag (kvelden før el) da jeg også hadde LH-topp tidligere samme dagen. Krysser fingrene for at svømmerne har ligget klar og at det er klaff! Planlegger en test onsdag neste uke, men er litt bekymra for julebord med jobben til helga.. Vet man ikke skal leve som gravid før positiv test, men så er det den "tenk om" mentaliteten da😅😅

Anonymkode: b65dc...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 1dpo i dag! Men skal prøve å ikke teste noe før 10dpo. Jeg satte ovitrelle søndag morgen, så veit den slår ut positivt i nesten 10 dager.. men kan godt tenkes jeg tar en test på 7 og 8 dpo for å se hvor sterk/svak streken er. Så kan jeg teste igjen tidligst 10dpo...HVIS jeg klarer🙈😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.11.2023 den 10.26):

1 dpo her! Dette er første syklusen etter slutt på p-piller i juni at jeg har følt tydelige tegn på el utenom positiv el-test. Rakk ikke legge inn aksjer nøyaktig på el-dag i går, da jeg også hadde rimelig sterke el-smerter på venstre side (som også er nytt for meg)☺️ Men la inn gode aksjer fra onsdag forrige uke og frem til søndag (kvelden før el) da jeg også hadde LH-topp tidligere samme dagen. Krysser fingrene for at svømmerne har ligget klar og at det er klaff! Planlegger en test onsdag neste uke, men er litt bekymra for julebord med jobben til helga.. Vet man ikke skal leve som gravid før positiv test, men så er det den "tenk om" mentaliteten da😅😅

Anonymkode: b65dc...66c

Ekspander  

Høres ut som aksjene ble lagt på riktig tidspunkt uansett! 😁🤞
Selv lever jeg som normalt frem til en evt positiv test, men gjør det som føles best for deg selv😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...