AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #1 Skrevet 22. januar 2021 Jeg har en liten leilighet med varmepumpe (bor alene). Har 20 grader hjemme, og dusjer mest på trening. Likevel er regningen på 963,- nå i januar 🤮 Bor på vestlandet. Hvor bor du, og hva betaler du? Anonymkode: 8ccba...e5b
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #2 Skrevet 22. januar 2021 Jeg har ikke fått regning for januar siden det fortsatt er igjen over en uke av måneden. Anonymkode: 4f3cc...086 4
Gjest Blondie65 Skrevet 22. januar 2021 #3 Skrevet 22. januar 2021 Det interessante her er ikke hva total regningen er på men hva du betaler pr i øre/kWh og hvor mange kWh du har brukt. Det hjelper ikke deg en pøkk at jeg sier at jeg har betalt 315 kr for desember uten disse opplysningene hvis du skal sammenligne. Regningen for november var 272 kr. Eneste grunnen til endring er at jeg har brukt mer strøm. OG jeg har varmtvann og gulvvarme på en annen regning fra fjernvarmeleverandøren. Så hva forteller dette deg? Ingenting. Men hvis jeg sier at jeg betaler 41,93 øre/kWh på regningen med forfall i januar så har du noe å sammenligne med. Jeg bor i Bergen og har Ishavskraft som leverandør. Jeg tipper du har Fjordkraft?
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #4 Skrevet 22. januar 2021 For desember betalte jeg 270 kr, men var borte en uke i julen. Anonymkode: cc73f...c63
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #5 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har ikke fått regning for januar siden det fortsatt er igjen over en uke av måneden. Anonymkode: 4f3cc...086 Jeg spurte ikke hva du betaler for strømmen for januar, jeg spurte hva du betaler i strøm nå i januar. Altså den regningen som kommer i januar? Det blir selvfølgelig strømmen som ble brukt i desember... Anonymkode: 8ccba...e5b
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #6 Skrevet 22. januar 2021 750,- nettleie 410.- Anonymkode: 4ced1...1fd
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #7 Skrevet 22. januar 2021 Blondie65 skrev (9 timer siden): Det interessante her er ikke hva total regningen er på men hva du betaler pr i øre/kWh og hvor mange kWh du har brukt. Det hjelper ikke deg en pøkk at jeg sier at jeg har betalt 315 kr for desember uten disse opplysningene hvis du skal sammenligne. Regningen for november var 272 kr. Eneste grunnen til endring er at jeg har brukt mer strøm. OG jeg har varmtvann og gulvvarme på en annen regning fra fjernvarmeleverandøren. Så hva forteller dette deg? Ingenting. Men hvis jeg sier at jeg betaler 41,93 øre/kWh på regningen med forfall i januar så har du noe å sammenligne med. Jeg bor i Bergen og har Ishavskraft som leverandør. Jeg tipper du har Fjordkraft? Jeg har fjordkraft ja... Ser ut som om det er 33 øre/kWh Jeg ville bare vite hva folk har i strømutgift denne måneden. Totalen, inkludert nettleie osv. For å se om jeg betaler mye eller lite? Anonymkode: 8ccba...e5b
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #8 Skrevet 22. januar 2021 1200 (stort hus, men litt kaldt). Nordvestlandet Anonymkode: 72579...76d
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #9 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg spurte ikke hva du betaler for strømmen for januar, jeg spurte hva du betaler i strøm nå i januar. Altså den regningen som kommer i januar? Det blir selvfølgelig strømmen som ble brukt i desember... Anonymkode: 8ccba...e5b Fakturaen for forbruket i desember skal ikke betales før i februar. Anonymkode: 4f3cc...086
mon_nom Skrevet 22. januar 2021 #10 Skrevet 22. januar 2021 1200 kr inkl nettleie dette er for desember. Bor i Rogaland. Strømregningen har blitt dyrer pga mindre nedbør selv om det ikke virker slikt, lite vind osv og at det har vært kaldere.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #11 Skrevet 22. januar 2021 9 hours ago, Blondie65 said: Det interessante her er ikke hva total regningen er på men hva du betaler pr i øre/kWh og hvor mange kWh du har brukt. Det hjelper ikke deg en pøkk at jeg sier at jeg har betalt 315 kr for desember uten disse opplysningene hvis du skal sammenligne. Regningen for november var 272 kr. Eneste grunnen til endring er at jeg har brukt mer strøm. OG jeg har varmtvann og gulvvarme på en annen regning fra fjernvarmeleverandøren. Så hva forteller dette deg? Ingenting. Men hvis jeg sier at jeg betaler 41,93 øre/kWh på regningen med forfall i januar så har du noe å sammenligne med. Jeg bor i Bergen og har Ishavskraft som leverandør. Jeg tipper du har Fjordkraft? Kan du anbefale Ishavskraft? Jeg har Fjordkraft og er misfornøyd. Skifter meg over til dyrere abonnementer uten å si fra. Når jeg skifter til billigere abonnement fortsetter de å kjøre gammel høy pris. Usikker hvem jeg skal bytte til. Takk evt svar. Anonymkode: 2caef...cf1
Gjest Blondie65 Skrevet 22. januar 2021 #12 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan du anbefale Ishavskraft? Jeg har Fjordkraft og er misfornøyd. Skifter meg over til dyrere abonnementer uten å si fra. Når jeg skifter til billigere abonnement fortsetter de å kjøre gammel høy pris. Usikker hvem jeg skal bytte til. Takk evt svar. Anonymkode: 2caef...cf1 Ja, jeg kan anbefale dem. Har hatt dem en stund nå og det er ikke noen skremmende hopp på regningen, ingen ekstra dyre forsikringer foran og bak og rundt.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #13 Skrevet 22. januar 2021 12 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har fjordkraft ja... Ser ut som om det er 33 øre/kWh Jeg ville bare vite hva folk har i strømutgift denne måneden. Totalen, inkludert nettleie osv. For å se om jeg betaler mye eller lite? Anonymkode: 8ccba...e5b Regningen for januar foreligger ikke ennå. Jeg har fjordkraft. Liten leilighet i Oslo. Alt går på strøm. Påslag 3.49 øre/kWh. Nettleie 305.79kr. Hva har du i nettleie, TS? Det samme? Anonymkode: 2caef...cf1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #14 Skrevet 22. januar 2021 3 minutter siden, Blondie65 said: Ja, jeg kan anbefale dem. Har hatt dem en stund nå og det er ikke noen skremmende hopp på regningen, ingen ekstra dyre forsikringer foran og bak og rundt. Mange takk for svar. Får ta en tlf til dem. Anonymkode: 2caef...cf1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #15 Skrevet 22. januar 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Regningen for januar foreligger ikke ennå. Jeg har fjordkraft. Liten leilighet i Oslo. Alt går på strøm. Påslag 3.49 øre/kWh. Nettleie 305.79kr. Hva har du i nettleie, TS? Det samme? Anonymkode: 2caef...cf1 Glemte å få med: Tipper den blir ca 1000kr for jan Anonymkode: 2caef...cf1
Gjest Blondie65 Skrevet 22. januar 2021 #16 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mange takk for svar. Får ta en tlf til dem. Anonymkode: 2caef...cf1 Innkjøpspris | Ishavskraft
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #17 Skrevet 22. januar 2021 Fikk rundt 1000,- på sist regning. 55m2 Anonymkode: 08c3e...30f
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #18 Skrevet 22. januar 2021 Bor utenfor Oslo nærmere Lillestrøm. Strømregningen for desember var på 1400 kr. Da var 700 kr nettleie og 600 kr strøm. Har Norgesenergi. Anonymkode: a399c...f6e
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #19 Skrevet 22. januar 2021 1685,- inkl. nettleie. Hus med 3 etasjer. 23 varmegrader og kun elektrisk oppvarming. Skal montere varmepumpe neste år. Forbruket var over normalen denne mnd. Bor i Lillestrøm. Anonymkode: 5cef6...68e
mon_nom Skrevet 22. januar 2021 #20 Skrevet 22. januar 2021 mon_nom skrev (33 minutter siden): 1200 kr inkl nettleie dette er for desember. Bor i Rogaland. Strømregningen har blitt dyrer pga mindre nedbør selv om det ikke virker slikt, lite vind osv og at det har vært kaldere. Mtp dette var for desember. Ser jeg ikke frem til å få strømregningen for januar, da jeg den ene dagen brukte 73 kr i strøm. 😬😬 Har hatt noen dager der jeg har redusert strømforbruket i forhold til den siste uken, men det er allikevel økt i forhold til den siste mnd. Btw har leilighet på 79 kvm. Har oljeovn på 24 En vanlig ovn på rundt 20 og gulvvarme på 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå