Gå til innhold

Henvisning fysioterapeut

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legen min sendte en henvisning til en fysioterapeut for en stund siden. Henvisningen ble altså sendt til en bestemt behandler med et HPR-nummer. Nå har fysioterapeuten byttet arbeidssted. Følger henvisningen med fysioterapeuten til den nye klinikken eller er det den gamle klinikken som har henvisningen?

Anonymkode: 473ca...d48

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man trenger ikke henvisning til fysioterapeut lengre, så jeg ville bare ha ringt og satt meg på venteliste😊

Anonymkode: cdef8...cac

• Liker 1
Skrevet

Som nevnt over, du behøver ikke henvisning. Finn en fysio med avtale så betaler du kun egenandel

Anonymkode: fa59e...a32

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Man trenger ikke henvisning til fysioterapeut lengre, så jeg ville bare ha ringt og satt meg på venteliste😊

Ja, grunnen til at det ble sendt henvisning er at jeg har en ganske komplisert skade med en del historikk som er nødvendig, som legen har sendt med henvisningen. 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ja, grunnen til at det ble sendt henvisning er at jeg har en ganske komplisert skade med en del historikk som er nødvendig, som legen har sendt med henvisningen. 

Da får du kopi av den og tar den med til fysio du får time hos

Anonymkode: fa59e...a32

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kunne jo du bare ha tatt med deg ved første time. Men ring og hør der den du ble henvist til har startet å jobbe nå. Om henvisningen er på gamlejobben kan du jo bare be fastlegen din om å skrive det ut en gang til😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Legen min sendte en henvisning til en fysioterapeut for en stund siden. Henvisningen ble altså sendt til en bestemt behandler med et HPR-nummer. Nå har fysioterapeuten byttet arbeidssted. Følger henvisningen med fysioterapeuten til den nye klinikken eller er det den gamle klinikken som har henvisningen?

Det ordner du selv. Journalen din er DIN journal, så den ber du bare om et digitalt eller (helsevesenet er håpløst gammaldags) papirbassert uttrekk av. 

Det bør du uansett legge deg til som vane dersom du er mer enn normalt syk - be om å få kopi av absolutt alt sånn at du får kontrollert absolutt alt legen sier opp mot fakta. 

Anonymkode: d51fc...f2a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...