AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #1 Skrevet 22. januar 2021 Hei Dette handler ikke om mitt eget barn men tantebarnet mitt. Jeg elsker dette barnet over alt på jord, men akkurat nå vet jeg ikke hva eller om jeg skal gjøre noe. Hun har hatt vondt i magen av og på i flere måneder nå. Hun har vært henvist tim ultralyd, men ble avvist. Har ikke peiling på hvorfor. Foreldrene sier ikke mye når en spør dem. Jeg så henne i går, og hun er blitt så tynn, nesten anorektisk, jeg ble helt paff. De sier at hun også spiser lite, magen er vond med mat og uten mat. Jeg vet ikke hva jeg kan gjøre, men vil jo hjelpe tantebarnet mitt, men redd at jeg går over grensen om jeg sier eller gjør noe. Hva tenker dere? Anonymkode: fd0de...436
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #2 Skrevet 22. januar 2021 Nå vet jeg ikke hvordan foreldrene er, men er de oppegående folk er nok like bekymret som deg for datteren sin. Regner med de har prøvd å sjekke henne for allergier og slikt? Vår på 10 hadde også ''uforklarlig'' magevondt. Alt av allergitester kom tilbake negativ, og ultralyden hun fikk viste at alt var bra. Til slutt satte legen vår henne på noe som hjelper mot svekket lukkemuskel, husker ikke helt hva det heter, fordi hun i tillegg til å ha vondt i magen også gulpet innimellom. Det tar hun innimellom når hun kjenner det, og det har hjulpet. Jeg kan ikke utelukke at dette er psykisk heller, men nå har hun ihvertfall ikke så mye vondt lengre - det er det viktigste. Vi har også funnet ut at hun må holde seg borte fra epler, selv om det ikke dukket opp på noen allergitest. Det må jo være opp til foreldrene å pushe systemet på dette. Eventuelt bytte fastlege dersom den nåværende ikke tar dette på alvor. Det at hun er blitt tynn kan (avhengig av hvor gammel hun er) også være en vekstperiode i lengde som vises ekstra godt når hun ikke spiser så mye, men det er definitivt noe som må tas på alvor allikevel. Har dessverre ikke noen råd til deg som tante, annet enn at du kan grave litt mer hos foreldrene. Anonymkode: f3cce...768
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #3 Skrevet 22. januar 2021 Hvis min søster spurte meg på en lun og varm måte om det gikk fint med barnet mitt ville jeg blitt god og takknemlig for at hun bryr seg. Hvor gammel er niesen din? Er hun gammel nok til at du kan prate direkte med henne? Evt ring din søster og si at du la merke til at niesen din så tynnere ut. Spør om du kan få hjelpe? Foreslå en blodprøve for å utelukke cøliaki, melkeallergi og andre intoleranser. Det er i alle fall et sted å starte. Så fint at du bryr deg. klem fra en mamma til to med cøliaki. Anonymkode: 31c8d...cc1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #4 Skrevet 22. januar 2021 Cøliaki, diabetes, psyk. problemer? Anonymkode: a7733...40d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå