AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #1 Skrevet 22. januar 2021 Har en kjæreste som er en del eldre enn meg, og da selvsagt både har hatt samboere før og kjærester før meg. Mitt problem er at jeg ofte tenker på dette, og føler sjalusi. Han har også nevnt ting ved disse forholdene, ikke positive ting egentlig, som gjør at jeg har fått enda mer tankespinn. Føler det ødelegger veldig mye for meg psykisk. Vi kan f.eks. ha en fantastisk helg sammen, og jeg er lykkelig. Og så, bokstavelig talt, på kjøreturen hjem kan jeg begynne å tenke at: Men, han har jo ikke vært på telttur med meg enda, men det var han med NN for X år siden. Hvorfor? Er han ikke like interessert i meg? Likte han henne bedre? Og alle mulige andre scenarioer forestiller jeg meg, og får vondt inni meg. Jeg vet at han ikke har kontakt med noen ekser lengre, og han sier han elsker meg og at jeg er den store kjærligheten hans. Likevel, det plager meg at jeg ikke kan bare glemme alt om disse eksene, og nyte tiden med kjæresten min og tiden mellom vi møtes uten vonde tanker. Noen med erfaring, eller noen som har tips til hvordan jeg kan få vekk disse vonde tankene? Anonymkode: 57776...f82
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #3 Skrevet 22. januar 2021 Jeg og tenker slik. Han nevnte også mye om eksene sine. Både sex og hvordan kroppene deres var. Gjorde det ikke bra for forholdet for å si det slik. Anonymkode: f3ed9...649
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #4 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg og tenker slik. Han nevnte også mye om eksene sine. Både sex og hvordan kroppene deres var. Gjorde det ikke bra for forholdet for å si det slik. Anonymkode: f3ed9...649 Ja, sånt er vondt. I mitt tilfelle er det mer at jeg stilte en del spørsmål i starten da vi ble kjent, egentlig før vi ble ordentlige kjærester og før jeg ble virkelig forelsket. Vi møttes pga. felles hobby, og vi forelsket oss etter kort tid. Han har ikke skrytt av eksene, mer svart nøytralt på spørsmål fra meg, og han har alltid fått frem at jeg er bedre enn dem på alle måter. Likevel klarer jeg ikke å få slutt på disse tankene. Anonymkode: 57776...f82
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #5 Skrevet 22. januar 2021 Husk at det er en grunn til at det ble slutt med dem! Du må ikke overtenke på slike ting. Forstår det kan slite deg ut, men dette her er noe du må jobbe med deg selv med. Han hadde et liv før han møtte deg, å det har vel kanskje du også hatt? Om dere er i et ferskt forhold vil dette kanskje gå over med tiden Anonymkode: 961b7...bd0 5
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #6 Skrevet 22. januar 2021 Jeg har også hatt det sånn. Men det er så og si helt borte nå😊 Det stammer nok litt fra din egen usikkerhet på deg selv. Etter noen år skjønte jeg at jeg tittet innom profilen til eksene for å opphøye ham. Jeg likte rett og slett å føle på sjalusien. Han ble mer attraktiv for meg når jeg gjorde det. Så, etter å ha innsett det, ble det ikke like spennende lenger. Husk at han velger deg hver dag❤️ Anonymkode: cc27b...220 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #7 Skrevet 22. januar 2021 Ja, jeg er veldig usikker og har dårlig selvtillit, så vet at det er noe av forklaringen. Jeg har ogå hatt partnere før ham, men han virker ikke å tenke på det som et problem. Han er veldig selvsikker og trygg, og det er jo bl.a. derfor jeg er så forelsket i han. Skulle ønske noe av det smitter over på meg. Han har jo aldri sagt eller gjort noe som tyder på annet enn at det er meg han vil ha, at han har det bedre med meg enn eksene etc. Likevel, tankene kommer ofte. Jeg lurer iblant på om å få et barn med han kan løse noe, at jeg ville følt meg viktigere og mer "spesiell" for ham da. Føler meg bare helt håpløs og mindreverdig mye av tiden. Anonymkode: 57776...f82
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #8 Skrevet 22. januar 2021 Du har jo tydeligvis stor verdi for ham❤️ Noen mennesker har lavt selvbilde uansett hvor bra de er... Du må bare lære deg at det ikke stemmer med virkeligheten. Det er bare en liten glitch i personligheten din. Så når de tankene kommer, så bare vit ,innerst inne, at det bare er tulletanker. Begynn å nyte mer. Nyt kjæresten din og livet ditt ❤️ Anonymkode: cc27b...220 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #9 Skrevet 22. januar 2021 Jeg er også sånn. Min forrige var litt for åpen og ærlig, og når det kom til sexbeskrivelser dem i mellom (han og eksene) ødela det alt for meg. Trakk meg bort og fikk forferdelig liten selvfølelse, følte meg ikke god nok, fin nok. Endte med at jeg gjorde det slutt da tankene aldri slapp taket. Han forstod ingenting og prøvde desperat å få meg tilbake, men jeg klarte ikke å si hva som plaget meg. Tror jeg trenger hjelp for jeg tenker jeg kanskje aldri vil få det godt med meg selv i forhold😥 Anonymkode: 20575...6b8
Havbris Skrevet 22. januar 2021 #10 Skrevet 22. januar 2021 Når dere sammenlikner forholdet med de forholdene som partneren har hatt før, og lurer på "hvorfor har han ikke gjort dette med meg - dratt på telttur etc", så still samtidig dette spørsmålet til dere selv: Vil jeg virkelig at dette forholdet skal være en kopi og gjentagelse av det han hadde før meg? 9
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #11 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Ja, jeg er veldig usikker og har dårlig selvtillit, så vet at det er noe av forklaringen. Jeg har ogå hatt partnere før ham, men han virker ikke å tenke på det som et problem. Han er veldig selvsikker og trygg, og det er jo bl.a. derfor jeg er så forelsket i han. Skulle ønske noe av det smitter over på meg. Han har jo aldri sagt eller gjort noe som tyder på annet enn at det er meg han vil ha, at han har det bedre med meg enn eksene etc. Likevel, tankene kommer ofte. Jeg lurer iblant på om å få et barn med han kan løse noe, at jeg ville følt meg viktigere og mer "spesiell" for ham da. Føler meg bare helt håpløs og mindreverdig mye av tiden. Anonymkode: 57776...f82 Min erfaring er at det ikke funker. Denne typen generell sjalusi stammer fra en usikkerhet inni en selv, og vil bare klistre seg på nye ting. Når man sitter der som småbarnsmor med søvnmangel, ringer under øynene og ikke har orket å stelle seg, føler man seg plutselig som den treige og uinteressante samboeren. "Han savner sikkert det frie og ubekymrede forholdet med Trude, hun som alltid kunne reise på helgetur til Paris og alltid så fresh ut", etc... Kjernen her er jo lav selvfølelse og at man ikke tror at man er verdt å elske, og da vil man alltid finne "beviser" på at det stemmer. Man vil alltid ha en negativ dialog med seg selv og sammenligne seg selv negativt med andre i hans fortid. Og om du finner en ny mann, vil problemet antakelig oppstå der også. Neste steg er å starte den viktige prosessen: bli glad i deg selv, røske opp i den negative selvkritikken og begynne å tro på at du er verdt å elske, uavhengig av sammenlikninger med andre. Anonymkode: 8d857...4f3 5
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #12 Skrevet 22. januar 2021 Har det helt likt som deg, ts. Klarer ikke å gi slipp på hans fortid, og han er noen år eldre. Samt at har fortalt han har ligget med noen horer.. 😔 Egenverdien svinner.. Anonymkode: fb923...d1b
Kumelk123 Skrevet 22. januar 2021 #13 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har en kjæreste som er en del eldre enn meg, og da selvsagt både har hatt samboere før og kjærester før meg. Mitt problem er at jeg ofte tenker på dette, og føler sjalusi. Han har også nevnt ting ved disse forholdene, ikke positive ting egentlig, som gjør at jeg har fått enda mer tankespinn. Føler det ødelegger veldig mye for meg psykisk. Vi kan f.eks. ha en fantastisk helg sammen, og jeg er lykkelig. Og så, bokstavelig talt, på kjøreturen hjem kan jeg begynne å tenke at: Men, han har jo ikke vært på telttur med meg enda, men det var han med NN for X år siden. Hvorfor? Er han ikke like interessert i meg? Likte han henne bedre? Og alle mulige andre scenarioer forestiller jeg meg, og får vondt inni meg. Jeg vet at han ikke har kontakt med noen ekser lengre, og han sier han elsker meg og at jeg er den store kjærligheten hans. Likevel, det plager meg at jeg ikke kan bare glemme alt om disse eksene, og nyte tiden med kjæresten min og tiden mellom vi møtes uten vonde tanker. Noen med erfaring, eller noen som har tips til hvordan jeg kan få vekk disse vonde tankene? Anonymkode: 57776...f82 Hvis du klarer å dele dette til kvinne guiden klarer du å snakke med kjæresten din, hvis du er «redd» for å snakke med han bare fordi du er sjalu så fortjener dere ikke hverandre. Hvis du ikke klarer å stole på han, så hvorfor er dere sammen? Jeg vet ikke hvor gammel du er men dette er noe jeg holdt på med i 6 klasse. Communication is the key. Sjalusi ødelegger bare forhold, lær deg å stole på han...
Kumelk123 Skrevet 22. januar 2021 #14 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har det helt likt som deg, ts. Klarer ikke å gi slipp på hans fortid, og han er noen år eldre. Samt at har fortalt han har ligget med noen horer.. 😔 Egenverdien svinner.. Anonymkode: fb923...d1b Og? Bare fordi han har ligget med noen horer i fortiden betyr ikke det at hele personligheten hans er bygget på det. Du må lære deg å stole på de du er glad i, plutselig er de borte fordi DU ikke klarer å kontrollere tankene dine.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #15 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har det helt likt som deg, ts. Klarer ikke å gi slipp på hans fortid, og han er noen år eldre. Samt at har fortalt han har ligget med noen horer.. 😔 Egenverdien svinner.. Anonymkode: fb923...d1b Oida, det med horer er hardt å svelge kan jeg tenke meg. Problemet med kjæresten min, er at det har nok alltid vært veldig lett for ham å finne kvinner, inkludert kjærester. Det innebærer at han har hatt mange forhold. Han er rett og slett den typen mann mange kvinner faller for, han liksom bare vet hvordan han skal behandle en kvinne og får deg til å føle deg som den heldigste og lykkeligste i verden. Karisma er det vel han har mye av. Og det er det som plager meg når jeg tenker på fortiden hans; at så mange kvinner sannsynligvis har følt noe lignende so meg for ham. Og så tenker jeg at jeg kanskje bare er den foreløpig siste i rekka av alle kvinner han har hatt. Han sier jeg er hans store kjærlighet, at han ikke har vært så lykkelig med noen andre. Men det er så vanskelig å tro på, når jeg føler meg så mindreverdig og når jeg vet at så mange kvinner har falt for ham og sikkert overrøst ham med kjærtegn og oppmerksomhet -akkurat slik jeg gjør. Anonymkode: 57776...f82
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #16 Skrevet 22. januar 2021 Sliter med det samme. Han har vært sammen/gift med samme dame i over 25 år og de har barn sammen. Tenker ofte på alt de har opplevd sammen på godt og vondt alle de årene. Følte ikke heller at han var over henne da vi møttes. Jeg prøver å skyve unna de tankene, men er ikke lett. Anonymkode: 1a12e...3a9 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #17 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sliter med det samme. Han har vært sammen/gift med samme dame i over 25 år og de har barn sammen. Tenker ofte på alt de har opplevd sammen på godt og vondt alle de årene. Følte ikke heller at han var over henne da vi møttes. Jeg prøver å skyve unna de tankene, men er ikke lett. Anonymkode: 1a12e...3a9 Ja, det er ikke lett. Kjæresten min har et barn fra tidligere, kortvarig forhold. Jeg vet at hun var så forelsket i ham, at hun til og med fridde. Han sa nei. Dette "barnet" er nå 19 år. Og jeg føler iblant at dersom jeg får et barn sammen med ham også, så vil jeg på en måte være tryggere, tenke at da er jeg ikke kun et nummer i en rekke av kvinner han har hatt. Anonymkode: 57776...f82
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #18 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Oida, det med horer er hardt å svelge kan jeg tenke meg. Problemet med kjæresten min, er at det har nok alltid vært veldig lett for ham å finne kvinner, inkludert kjærester. Det innebærer at han har hatt mange forhold. Han er rett og slett den typen mann mange kvinner faller for, han liksom bare vet hvordan han skal behandle en kvinne og får deg til å føle deg som den heldigste og lykkeligste i verden. Karisma er det vel han har mye av. Og det er det som plager meg når jeg tenker på fortiden hans; at så mange kvinner sannsynligvis har følt noe lignende so meg for ham. Og så tenker jeg at jeg kanskje bare er den foreløpig siste i rekka av alle kvinner han har hatt. Han sier jeg er hans store kjærlighet, at han ikke har vært så lykkelig med noen andre. Men det er så vanskelig å tro på, når jeg føler meg så mindreverdig og når jeg vet at så mange kvinner har falt for ham og sikkert overrøst ham med kjærtegn og oppmerksomhet -akkurat slik jeg gjør. Anonymkode: 57776...f82 Det er tungt å svelge.. Og han er akkurat som din, kvinner henger etter han uansett hva vi gjør. Karismatisk og morsom å være med. Han har også hatt mange før meg.. Forteller at jeg er hans livs kjærlighet, og har kjempet for meg da jeg gikk en gang. Føler med deg, ts ❤️ Anonymkode: fb923...d1b
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #19 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er tungt å svelge.. Og han er akkurat som din, kvinner henger etter han uansett hva vi gjør. Karismatisk og morsom å være med. Han har også hatt mange før meg.. Forteller at jeg er hans livs kjærlighet, og har kjempet for meg da jeg gikk en gang. Føler med deg, ts ❤️ Anonymkode: fb923...d1b Men om han har kjempet for deg, så har du jo på en måte fått "bevis" på at du betyr mye for han. Det er veldig bra. Vi har ikke hatt et så dramatisk forhold at noen av oss har gått, men har blitt plaget av spesielt en eks av han. Hun liker tydeligvis ikke at han har gått videre og funnet meg, og har indirekte sagt at han er mannen i hennes liv. Det skremmer meg. Han sier jeg skal ignorere henne, for det gjør han. Hun har prøvd å få han tilbake før jeg kom inn i bildet, han som gjorde det slutt. Det er sånne ting som også gjør meg så bekymret. Jeg stoler på kjæresten min, men det plager meg å vite at det er andre som vil ha han og som ikke har noen kvaler med å såre meg for å komme til han. Hun er eldre enn meg, ca. på hans alder, og har sendt meldinger til han hvor hun gjør narr av alderen min o.l. Da tenker jeg at hva om an en dag tar det til seg, og heller vil ha en kjæreste nærmere sin egen alder? Anonymkode: 57776...f82
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #20 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men om han har kjempet for deg, så har du jo på en måte fått "bevis" på at du betyr mye for han. Det er veldig bra. Vi har ikke hatt et så dramatisk forhold at noen av oss har gått, men har blitt plaget av spesielt en eks av han. Hun liker tydeligvis ikke at han har gått videre og funnet meg, og har indirekte sagt at han er mannen i hennes liv. Det skremmer meg. Han sier jeg skal ignorere henne, for det gjør han. Hun har prøvd å få han tilbake før jeg kom inn i bildet, han som gjorde det slutt. Det er sånne ting som også gjør meg så bekymret. Jeg stoler på kjæresten min, men det plager meg å vite at det er andre som vil ha han og som ikke har noen kvaler med å såre meg for å komme til han. Hun er eldre enn meg, ca. på hans alder, og har sendt meldinger til han hvor hun gjør narr av alderen min o.l. Da tenker jeg at hva om an en dag tar det til seg, og heller vil ha en kjæreste nærmere sin egen alder? Anonymkode: 57776...f82 Ja, heldigvis kjempet han 😊 Dette med alder er det som bekymrer meg minst, egentlig. Og det tror jeg ikke du skal bekymre deg for heller. Med vår aldersforskjell, som er 15 år, så føler jeg at det er han som er den heldige. Og det tror jeg de fleste menn med stor aldersforskjell føler, at de har klart å ordne noen som er yngre 😊 Anonymkode: fb923...d1b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå