AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #1 Skrevet 22. januar 2021 Valget når en skal finne seg en jobb. Flytte til hvor? Hvor viktig er det å ha noen man kjenner på forhånd ett sted dit man blir å flytte for å ha en jobb? og hvilke krysninger finnes det å flytte til ett sted der det bor lite mennesker. Er det plass til en å bo når det bor kun 10000 mennesker. Til hvilken kommune er man ønsket å flytte til? Jeg har kvalifikasjoner innen mitt yrke, er det plass til dem å boltre seg til ett nytt sted. Jeg føler det er ett sted jeg aldri har hørt om som jeg skulle flyttet til. Bok anbefalinger som handler om å flytte til nytt sted? Og bør jeg sjekke fritidsmuligheter på forhånd? Anonymkode: 6420a...032
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #2 Skrevet 22. januar 2021 Spørs hvor stort valg man har. Har man ikke noe annet valg må en jo flytte og håpe på det beste. Det er alltid praktisk å kjenne noen, hvis ikke må man melde seg inn i lag eller foreninger, prøve å bli kjent med noen på jobb, eller dra igang noe selv. Jeg har flyttet flere ganger, heldigvis har jeg et par sosiale hobbyer slik at hvis det finnes et miljø for dem har jeg hvertfall noe sosialt. 10 000 mennesker er jo relativt stort, så det burde gå bra. Definitivt sjekk ut fritidsmuligheter på forhånd. Kjiot å flytte til et sted med få innbyggere og lite å gjøre på! Anonymkode: ad661...6e3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #3 Skrevet 22. januar 2021 Flytt en periode, få litt erfaring, og søk videre på jobber der du vil bo. Det er slik mange av oss har fått jobb på steder der man faktisk vil bo over lang tid. Anonymkode: e513c...0c7 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #4 Skrevet 22. januar 2021 Det kommer helt an på personen. Jeg har flyttet til nye steder pga jobb flere ganger, uten å ha kjent folk fra før. Har du hobby/fritidsinteresser som krever ett miljø, så bør du sjekke om det ermuligheter for det der du vurderer flytte. Du spør om det er plass for å boltre seg innefor ditt yrke på ett nytt sted, det er jo noe du selv må vurdere, du ser på stillingsannonsen og ser om den passer deg... Er det plass å bo? det ser du jo enkelt ved å søke etter ledige boliger... Bør du kjenne folk fra før? det kommer an på om du er avhengig av å ha noe nettverk fra før, eller om du er i stand til å skape ditt eget nettverk. Er du avhengig av sosiale relasjoner, men ikke i stand til å ta kontakt med nye mennesker og skape relasjoner, så er det fordel å kjenne noen fra før. Hvilken kommune kommer jo an på hvor det er jobber og om det er steder du kunne tenkt deg bo. Anonymkode: 5ee44...fb3 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #5 Skrevet 22. januar 2021 Flytter i februar, ca 6t kjøretur fra der jeg bor. Lite sted 2400 innbyggere (iflg google). Flytter pga fritidsmulighetene; men nå elsker jeg klatring og ski, og du har kanskje ikke de samme hobbyene som meg. Blir også digg å komme unne oslogryta og koronarestriksjonene. Anonymkode: 33ad3...15b
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #6 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Flytter i februar, ca 6t kjøretur fra der jeg bor. Lite sted 2400 innbyggere (iflg google). Flytter pga fritidsmulighetene; men nå elsker jeg klatring og ski, og du har kanskje ikke de samme hobbyene som meg. Blir også digg å komme unne oslogryta og koronarestriksjonene. Anonymkode: 33ad3...15b jeg føler jeg lett kan bli fanget til arbeidsgiver. Triks for å unngå det? Det finnes ikke takk der i fra allikevel. For meg blir mitt lykkemynt at jeg søker til en arbeidsgiver som skriver godt i teksten hvem de søker etter. Dessuten er det destinasjon som jeg sikter meg inn der jeg tror jeg kan finne meg til rette. Stikkord for meg blir å rivløse til noe som fanger meg. Og oppnå frihet. Anonymkode: 6420a...032
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #7 Skrevet 22. januar 2021 Jeg hadde aldri flyttet fra kjente og nettverk for en jobb Anonymkode: 6a780...d4f
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #8 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg hadde aldri flyttet fra kjente og nettverk for en jobb Anonymkode: 6a780...d4f riktig det, men jeg har i utgangspunktet ingen kjente eller ett nettverk... og jeg bor trangt siden det er pris press her jeg bor. Og jeg orker ikke bo i 23 kvm mer. Anonymkode: 6420a...032
Gjest Føsleguri Skrevet 22. januar 2021 #9 Skrevet 22. januar 2021 Jeg flyttet til et sted jeg ikke kjente noen da jeg begynte å studere og til et annet sted jeg ikke kjente noen da jeg begynte å jobbe. Det gjorde alle andre der jeg er fra også. 20 år senere er jeg fortsatt der jeg fikk jobb og trives veldig godt. Nå er det her jeg har omgangskretsen min. De fleste steder er der mulig å bli kjente med nye mennesker hvis man er interessert og gjør en innsats.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå