AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #1 Skrevet 22. januar 2021 Jeg lurer på om du noen gang har spredt stygge rykter om andre mennesker som har ødelagt livene til disse menneskene? Jeg har selv opplevd at min egen familie og slekt har spredt stygge rykter om meg. Det har gått i at jeg har vært løs på tråden og ligget meg mange eller noe sånt... Heldigvis var det noen som satte en stopper for det og fortalte at jeg slet psykisk og trengte støtte og omsorg. Dette som skjedde med utfrysning og stygge rykter har ødelagt meg helt. Jeg klarer ikke ha tillit eller å stole på andre, og jeg har aldri hatt en kjæreste i frykt for at han skal tenke det samme om meg. Anonymkode: 866d1...80e
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #2 Skrevet 22. januar 2021 Ja. Noe det samme. Pluss at en forsmådd eks satte ut falske rykter om at jeg har stjelt (har aldri gjort noe sånt) sånn at hver gang jeg gikk på kjøpesenter ble jeg nærmest fotfulgt av Securitas. Gudene skal vite hva mer vedkommende løy om... Ei sinna nabokjerring som ble sint og sjalu da jeg snakka med mannen hennes meldte meg falskt til barnevernet som hevn(!) og løy sånn i meldingen at de troppa opp på skolen til barnet... Ble raskt oppklart, men jeg holdt på å knekkes og vi flytta... Det blir aldri det samme etter noe sånt... Anonymkode: 69c09...e75 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #3 Skrevet 22. januar 2021 Har opplevd å få livet ødelagt slik at jeg måtte begynne på nytt et annet sted. Anonymkode: 683d0...f8e
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #4 Skrevet 22. januar 2021 Vet ikke helt, men har hatt en fæl sjef som sa hun fikk lyst å "ta de svake" og gikk å samla info om meg fra andre ansatte som hun skulle ta meg med. Hun baksnakket andre ansatte med sjefene. Anonymkode: bc60b...958 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #5 Skrevet 22. januar 2021 En som hater meg, meldte meg til mattilsynet hele tre ganger, pga hunden min. Jeg inviterte mattilsynet hjertelig inn, og de fant overhodet ingen feil. Alt ok. Et års tid senere, sto de på døra igjen. Ja vel, kom inn å se dere. Igjen, ingenting å sette fingeren på. I tillegg var det svært konkrete ting som var meldt inn, som var lett for mattilsynet å bevise at ikke stemte. Blant annet at jeg ikke tok med dyret mitt til veterinær. Bare den måneden hadde jeg vært hos veterinæren to ganger, en gang for vaksine, en annen gang pga forhøyet temperatur/feber. Så det så jo mattilsynet med en gang. Tredje gangen kjente de igjen navnet på dyret, og skrev en lang rapport til meg om at dette ikke var en bekymringsverdig sak, og at de hadde fått flere bevis for at dyret ble fult opp på en dyrevernsmessig og kjærlig måte. Samme personen som meldte meg, gikk også rundt å spredde masse stygge rykter om meg. Alt dette ble utløst av en krangel vi hadde rett før hn meldte meg, så det var åpenbart for meg hvem som gjorde det. Spesielt da flere fortalte meg at den personen gikk å fortalte diverse om meg, så var flere som bekreftet at det var hn. Helt ok å være sur på noen, men å ta det ut på barn eller dyr på denne måten, det er lavmål.. Anonymkode: cc64c...3ac 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #6 Skrevet 22. januar 2021 Jeg fikk «hore-ryktet» i tenårene. Det høres kanskje ikke så ille ut, men jeg startet på 4 forskjellige videregående skoler - alle steder var det jenter som skulle banke meg, spyttet på meg, lugget meg, lo av meg etc. Lang historie kort; jeg ble aldri ferdig med videregående, og har ikke engang studiekompetanse nå i voksen alder. Jeg skal få startet med det nå som jeg skal ut i barselpermisjon. Jeg vil si det på mange måter ødela livet mitt. Jeg var ikke noe spesielt overivrig på gutta, men hadde sex med en fyr som viste seg å være en skikkelig tabbe .. Jeg byttet både skoler og linjer, men uansett hvor jeg startet var det sånne jentegjenger (Oslo øst) som faktisk spyttet på meg i kantinen, sendte meg meldinger om hvor hore jeg var, ropte hore inn i klasserommet osv. Nå er jeg voksen, men jeg kjenner at bare jeg tenker på de årene så får jeg vondt i magen. Har en tenåringsjente selv nå, og merker at jeg er veldig .. På vakt. Anonymkode: d893b...e02 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #7 Skrevet 22. januar 2021 Nei. Men noen gjorde det mot meg, endte opp med at jeg måtte flytte. Det finnes et eget sted i helvete for slike folk. Anonymkode: eee7e...2f7
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #8 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Vet ikke helt, men har hatt en fæl sjef som sa hun fikk lyst å "ta de svake" og gikk å samla info om meg fra andre ansatte som hun skulle ta meg med. Hun baksnakket andre ansatte med sjefene. Anonymkode: bc60b...958 Har vi hatt samme sjef montro? Anonymkode: 8da4e...f69 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #9 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Tror jeg vet hvem denne sjefen er. Mindre heldig med utseendet,så skjønner bitterheten. Anonymkode: abbc0...e0c Navnet begynner med...? Anonymkode: ba0cf...418
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #10 Skrevet 22. januar 2021 Lordy oi skrev (3 minutter siden): Jeg har spredd rykter om ei på ungdomsskolen som ble fryst ut. I voksen alder har jeg sørget for at venninnen min mistet drømmemannen sin😂 Han var for god for henne. Og dette ler du av??? Jeg svarte «ja, noe det samme» i innlegget mitt med at jeg har blitt utsatt for noe det samme. Ville aldri ha ødelagt andres liv med stygge rykter. Det hender folk får nok og ender livet sitt... Anonymkode: 69c09...e75 1
Sunnys Skrevet 22. januar 2021 #11 Skrevet 22. januar 2021 Nei, har aldri spredt falske rykter om andre. Ting jeg vet stemmer sprer jeg heller ikke rundt. Hva er vitsen? Å snakke stygt om andre uansett om det man sier stemmer eller ei er utrolig skadelig for den det gjelder. 1
LitaPia Skrevet 23. januar 2021 #12 Skrevet 23. januar 2021 Nei, aldri gjort det mot noen andre men har opplevd det selv. Ble voldtatt som 14 åring og guttevalpen på 17 hadde en helt annen versjon som spredte seg som ild i tørt gress og jeg fikk horestemplet. Både vondtekten og ryktespredningen i ettertid holdt på å ødelegge meg fullstendig som menneske. senvirkinger er kompkeks ptsd og har aldri taklet verken one night stands eller seksuelle tilnærmelser. I dem forholdene jeg har vært i i ettertid har jeg brukt LANG tid for at noe i nærheten seksuelt overhode er aktuelt! tok meg også 15 år før jeg turte å fortelle om den traumatiske hendelsen. dog det værste jeg har opplevd i voksen alder var at en tenåring ble helt stalker etter at jeg hadde vært vikar for klassen hans, ti år etter fikk jeg tomfeldigvis høre at denne gutten hadde gått rundt og fortalt at vi hadde sex (noe vi selvølgelig ALDRI ville ha gjort!) en så usann,nedrig og grusom beskyldning må være det værste jeg noensinne hst opplevd ☹️ 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #13 Skrevet 23. januar 2021 LitaPia skrev (3 minutter siden): Nei, aldri gjort det mot noen andre men har opplevd det selv. Ble voldtatt som 14 åring og guttevalpen på 17 hadde en helt annen versjon som spredte seg som ild i tørt gress og jeg fikk horestemplet. Både vondtekten og ryktespredningen i ettertid holdt på å ødelegge meg fullstendig som menneske. senvirkinger er kompkeks ptsd og har aldri taklet verken one night stands eller seksuelle tilnærmelser. I dem forholdene jeg har vært i i ettertid har jeg brukt LANG tid for at noe i nærheten seksuelt overhode er aktuelt! tok meg også 15 år før jeg turte å fortelle om den traumatiske hendelsen. dog det værste jeg har opplevd i voksen alder var at en tenåring ble helt stalker etter at jeg hadde vært vikar for klassen hans, ti år etter fikk jeg tomfeldigvis høre at denne gutten hadde gått rundt og fortalt at vi hadde sex (noe vi selvølgelig ALDRI ville ha gjort!) en så usann,nedrig og grusom beskyldning må være det værste jeg noensinne hst opplevd ☹️ En stor klem ❤️ Anonymkode: ba0cf...418
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå