Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som sliter med det samme? Har utslett rundt nesen som er irritert, rødt og flassete. Kan ofte klø. Forferdelig greier. 

Bruker kortison krem og Elidel. Noen andre ting jeg bør prøve? (Helst legeprodukter) 

Anonymkode: 1ff08...651

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja sliter med det, men mest i hodebunnen. 

For noen år tilbake så slet jeg veldig rundt nesa og i øyenbrynene men det ga seg heldigvis. Husker jeg prøvde en krem som het dexem fra vita eller noe sånt og det hjalp.

For hodebunnen hjalp betnovat veldig, det finnes også i krem/salveform, og det er reseptpliktig. Jeg kuttet ut betnovat for at det skal være ganske sterkt og bruker nå selukos som jeg kom over for et par år siden på et apotek. Jeg hadde kun hørt om fungoral før, men må si selukos hjelper mye bedre. Nå kan jeg gå månedsvis uten at jeg har eksem. En slektning bruker ta litt av slik sjampo og smøre på området, la virke i 20 min før han vasker det vekk, det hjelper en del. 

Anonymkode: c13e2...ec6

Skrevet

Jeg bruker Daktacort på utslettet. Har endel i hårfestet i pannen, ved øyenbrynene, ytterside av nesevingene og på haka. Har hatt det i mange år og det virker som om det sprer seg sakte men sikkert. Daktacort holder det greit i sjakk om jeg er nøye med smøring morgen og kveld. I hodebunnen bruker jeg Fungoral og det er veldig effektivt. 

Vurderer å få henvising til hudlege for å få en mer effektiv behandling, om det finnes.

Anonymkode: 5261a...e61

Skrevet

Du kan få fungoral krem på resept fra legen. Jeg ble mye plaget med seborreisk eksem i øyenbrynene og rundt munnen, samt ved hårfestet. Fastlegen skrev ut fungoral krem og sjampo til meg, og da ble det bedre.

Anonymkode: 5b4f9...9ec

Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Du kan få fungoral krem på resept fra legen. Jeg ble mye plaget med seborreisk eksem i øyenbrynene og rundt munnen, samt ved hårfestet. Fastlegen skrev ut fungoral krem og sjampo til meg, og da ble det bedre.

Anonymkode: 5b4f9...9ec

Hvor fort så du resultater? Jeg sliter mest med rødhet og kløe. 

Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg bruker Daktacort på utslettet. Har endel i hårfestet i pannen, ved øyenbrynene, ytterside av nesevingene og på haka. Har hatt det i mange år og det virker som om det sprer seg sakte men sikkert. Daktacort holder det greit i sjakk om jeg er nøye med smøring morgen og kveld. I hodebunnen bruker jeg Fungoral og det er veldig effektivt. 

Vurderer å få henvising til hudlege for å få en mer effektiv behandling, om det finnes.

Anonymkode: 5261a...e61

Hvis det er virkelig ille, så kan du spørre om isotretinoin eller antimykotika. 

• Liker 1
Skrevet

Noen fler som har noen tips eller legemidler jeg bør spørre hudlegen min om? 

Fungoral krem er noe jeg kommer til å spørre om. 

Skrevet

Bump!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...