Gå til innhold

Gifte seg i utlandet?

Anbefalte innlegg

Gjest Bare gjest
Skrevet

Hei. Sambo og jeg har lyst å dra utenlands og gifte oss, gjøre det enkelt med bare oss to. Tenker helst Roma.

Er det noen som har gjort dette og kan tipse litt? Hvordan gjøres det?Hva må ordnes på forhånd av papirer osv. og hvor lenge i forveien må man ordne ting?

Hvordan opplevde dere det?

Kjempetakknemlig for svar..!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hei.

Jeg skal gifte meg i utlandet neste år, nærmere bestemt i New York.

Det som må ordnes i Norge er de samme papirene som man må ordne dersom man skal gifte seg her i landet. Altså prøvelse og ekteskaps attest heter det vel.

Om man må ta dem med over selv, eller om de blir sendt over til det stedet du skal gifte deg varierer litt. Sjekk med det vielsestedet du skal ha hva de ønsker.

Dersom du går inn på hjemmesiden til det stedet du skal gifte seg står det gjerne hva som trengs å gjøres der.

Står det i allefall dit jeg skal: Sjømannskirka

Jeg har begynt planleggingen nå, men det er mer av de praktiske tingenen.. finne ut hvor vi skal ha middagen og sånt

Papirtinga kan gjerne ikke gjøres før 3-4 mnd i forveien.

og de papirenen som skal ordnes i New York for min del for jeg ikke ordnet før jeg kommer dit noen dager før vielsen.

Endret av idahe
Skrevet

Vi skal gifte oss på ambassaden i Kairo 22/11, bestillte tid i sist uke.

Det er bare å sende inn prøvepapirene og forlovererklæringene som vanlig, og sende attesten til vielsesstedet (eller du kan krysse av for at den blir sendt direkte).

Selve vielsen (dato/klokkeslett) avtaler du direkte med vielsesstedet.

Husk å sjekke om du trenger visum.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...