Gå til innhold

Garn til grytekluter


Knirke

Anbefalte innlegg

Jeg har fått det for meg at jeg skal strikke grytekluter, men jeg tror ikke jeg eier et eneste nøste som ikke er ull...

Hva er deres erfaringer med grytekluter? Hvilket garn holder formen, er varmebestandig, og tykt nok til at man ikke brenner seg? (kommer til å strikke dobbelt, i 2 farger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har brukt Drops Paris eller Viking Vår :) Mange fine farger. 

Anonymkode: 2addb...498

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har brukt Drops Paris eller Viking Vår :) Mange fine farger. 

Anonymkode: 2addb...498

Kan gå god for drops paris 👍🏼 Har strikket både grytekluter, kjøkkenkluter osv i det, holder både form og farge bra. 

Endret av Kittyfox
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke gå god for strikkete grytekluter. Vanndamp går rett gjennom.

Anonymkode: 9dde4...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg kan ikke gå god for strikkete grytekluter. Vanndamp går rett gjennom.

Anonymkode: 9dde4...22e

Spørs hvor tykke man lager de 😅 jeg har et par som moren min laget, ingenting går gjennom de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heklet blir best syns jeg. Blir det for løst kan man alltids gå ned ett eller to nummer på nålen
og gjerne ta det tykkeste bomullsgarnet også, hvis en ikke har dobbelt og trippelt tynt garn i mengder.
Tette og fine blir de jeg lager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Knirke skrev (12 timer siden):

Jeg har fått det for meg at jeg skal strikke grytekluter, men jeg tror ikke jeg eier et eneste nøste som ikke er ull...

Hva er deres erfaringer med grytekluter? Hvilket garn holder formen, er varmebestandig, og tykt nok til at man ikke brenner seg? (kommer til å strikke dobbelt, i 2 farger)

Dersom du bare har ull-garn, og det er 100% ull og ikke superwash, så kan du strikke de ekstra store og tove de så blir de enda tettere. Jeg har noen kluter som startet som prøvelapper for diverse plagg, og når plagget var ferdig tovet jeg lappene og bruker de som gryteklut/gryteunderlag.

Jeg har strikket dobbelt med Gjestal bomull sport på pinne 3,5, og de funker helt greit. Synes de blir finest med et tett, symmetrisk mønster, som ruter.

Anonymkode: b838c...2bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagd noen, og er tilhenger av tykk bomull. Sjekk at garnet tåler minst 60 grader i vask :) strikk gjerne med litt tynnere pinner enn anbefalt til garnet, da blir det tykkere (og man brenner seg ikke pga hull i strikketøyet).

Anonymkode: 286f6...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...