Gå til innhold

Nye senger uegnet til å ha sex i ?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Dei fleste nye  senger har idag 2-3 lag med madrasser  i motsettning til før da dei fleste senger før som  var utstyrt med kun en svanemadrass.   Gamle senger hadde også senger hadde også påmontert såkalte sengegavler på sidene, foran , og bak.

Fordelen med  eldre  senger med sengegavler var at HAN da kunne   plassere føttene i sengegavlen, å legge  "trøkk" mot dåsen til dama.    Her kan ein trekke paraleller med det å gå langrenn på ski.     " Det er frasparkene som teller"

Dessuten vil for  mykt underlagt i senga  bidra  til  fjærende underlag,   og skulle ikkje forundre meg om du er blandt dem som velger å ha sex andre steder en i ektesengen.  ?

Endret av Skybe
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forsåvidt enig at man fikk bedre fotfeste, og dagens senger er litt for myke til sex og mangler feste til håndjernene. Mitt første møte med den myke svanemadrass, endte med at jeg fikk brannsår på fotbladene fordi hun sa jeg ikke måtte stoppe😅

Etterhvert benyttet vi hjørne av den myke sengen, den spretten ga jo god "motjokk" og så ble jeg jo sterk i knærne. Dagens senger kan man jo velge mykheten med å snu madrassen, og det burde vært prøverom med forheng når man kjøper dem...

Men man lærer seg nye teknikker med utviklingen, det går greit... men man må bruke muskler man ikke har brukt før. Savner litt knirkelyd av de nye sengene da, det er jo så sinnsykt tennende å høre på kombinert med lyden av klynk og stønn🙄

Skrevet

Jeg har vært med på å ødelegge to senger av den gamle typen. Foretrekker rammemadrass.

• Liker 1
Skrevet

Eneste senga jeg har opplevd problemer med å ha sex i er vannseng.

Anonymkode: f3f34...f98

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Eneste senga jeg har opplevd problemer med å ha sex i er vannseng.

Anonymkode: f3f34...f98

😄 Min første ordentlige kjæreste hadde vannseng. Vi var unge og kåte og koste oss masse, men det var sannelig vanskelig å finne 'rytmen'. Gode minner, selv om selve sexen (og rytmen!) ble bedre senere i livet.

K50

Anonymkode: 1dbb7...1e7

Skrevet (endret)
Bamseklemmer skrev (11 timer siden):

Forsåvidt enig at man fikk bedre fotfeste, og dagens senger er litt for myke til sex og mangler feste til håndjernene. Mitt første møte med den myke svanemadrass, endte med at jeg fikk brannsår på fotbladene fordi hun sa jeg ikke måtte stoppe😅

Etterhvert benyttet vi hjørne av den myke sengen, den spretten ga jo god "motjokk" og så ble jeg jo sterk i knærne. Dagens senger kan man jo velge mykheten med å snu madrassen, og det burde vært prøverom med forheng når man kjøper dem...

Men man lærer seg nye teknikker med utviklingen, det går greit... men man må bruke muskler man ikke har brukt før. Savner litt knirkelyd av de nye sengene da, det er jo så sinnsykt tennende å høre på kombinert med lyden av klynk og stønn🙄

I etterkrigsårene var  sengemadrassen  fylte opp  med halm, men   etterhvert  kom  spiralfjær-madrassene, og   Ikkje uvanleg at fjærene kom igjennom trekket.  

På 70 talet kom porolonmadrassen i forskjellige tykkeleser, og vanleg underlag i mange hyttesenger m.m hvor det er regelmessig sex.   Det å ligge stødig, og  behageleg  under  sexen  er viktig for å finne rette rytmen.   Mange  føler spenning i å sexen  på sofaen i stua, badet , kjøkkenbordet.  o.s.v.

Endret av Skybe
Skrevet
Skybe skrev (39 minutter siden):

I etterkrigsårene var  sengemadrassen  fylte opp  med halm, men   etterhvert  kom  spiralfjær-madrassene, og   Ikkje uvanleg at fjærene kom igjennom trekket.  

Haha, så det er derfor så mange kvinner hadde spiral ja😅 Enig i den, sex er best utenfor soverommet...

Skrevet

Det er ikke noe problem å ha sex på rammemadrass. Fjæringen fungerer fint for de aller fleste stillinger, og for andre kan man benytte andre steder - variasjon er fint. Om du trenger å spenne fra, er det jo ingenting i veien for å bruke veggen. Det eneste vi savner litt er en sengegavl som kan brukes til å binde fast i.

Anonymkode: a6799...329

Skrevet (endret)
Bamseklemmer skrev (59 minutter siden):

Haha, så det er derfor så mange kvinner hadde spiral ja😅 Enig i den, sex er best utenfor soverommet...

Ikkje utan grunn mange kvinner har innlagt spiral-, men må ikkje forveksles med spiralfjærene i gamle madrasser.😄    Utan godt fotfeste kan ein lett  bare "Gli ut"     Eldre   senger m/  fjærmadrasser kunne fra tid til annen  vera sjenerande, og  ikkje uvanleg med klager fra  naboer.               

Endret av Skybe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...