Gjest Acer Skrevet 21. januar 2021 #1 Skrevet 21. januar 2021 (endret) Dei fleste nye senger har idag 2-3 lag med madrasser i motsettning til før da dei fleste senger før som var utstyrt med kun en svanemadrass. Gamle senger hadde også senger hadde også påmontert såkalte sengegavler på sidene, foran , og bak. Fordelen med eldre senger med sengegavler var at HAN da kunne plassere føttene i sengegavlen, å legge "trøkk" mot dåsen til dama. Her kan ein trekke paraleller med det å gå langrenn på ski. " Det er frasparkene som teller" Dessuten vil for mykt underlagt i senga bidra til fjærende underlag, og skulle ikkje forundre meg om du er blandt dem som velger å ha sex andre steder en i ektesengen. ? Endret 21. januar 2021 av Skybe
Bamseklemmer Skrevet 22. januar 2021 #2 Skrevet 22. januar 2021 Forsåvidt enig at man fikk bedre fotfeste, og dagens senger er litt for myke til sex og mangler feste til håndjernene. Mitt første møte med den myke svanemadrass, endte med at jeg fikk brannsår på fotbladene fordi hun sa jeg ikke måtte stoppe😅 Etterhvert benyttet vi hjørne av den myke sengen, den spretten ga jo god "motjokk" og så ble jeg jo sterk i knærne. Dagens senger kan man jo velge mykheten med å snu madrassen, og det burde vært prøverom med forheng når man kjøper dem... Men man lærer seg nye teknikker med utviklingen, det går greit... men man må bruke muskler man ikke har brukt før. Savner litt knirkelyd av de nye sengene da, det er jo så sinnsykt tennende å høre på kombinert med lyden av klynk og stønn🙄
Hunmedham Skrevet 22. januar 2021 #3 Skrevet 22. januar 2021 Jeg har vært med på å ødelegge to senger av den gamle typen. Foretrekker rammemadrass. 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #4 Skrevet 22. januar 2021 Eneste senga jeg har opplevd problemer med å ha sex i er vannseng. Anonymkode: f3f34...f98 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #5 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Eneste senga jeg har opplevd problemer med å ha sex i er vannseng. Anonymkode: f3f34...f98 😄 Min første ordentlige kjæreste hadde vannseng. Vi var unge og kåte og koste oss masse, men det var sannelig vanskelig å finne 'rytmen'. Gode minner, selv om selve sexen (og rytmen!) ble bedre senere i livet. K50 Anonymkode: 1dbb7...1e7
Gjest Acer Skrevet 22. januar 2021 #6 Skrevet 22. januar 2021 (endret) Bamseklemmer skrev (11 timer siden): Forsåvidt enig at man fikk bedre fotfeste, og dagens senger er litt for myke til sex og mangler feste til håndjernene. Mitt første møte med den myke svanemadrass, endte med at jeg fikk brannsår på fotbladene fordi hun sa jeg ikke måtte stoppe😅 Etterhvert benyttet vi hjørne av den myke sengen, den spretten ga jo god "motjokk" og så ble jeg jo sterk i knærne. Dagens senger kan man jo velge mykheten med å snu madrassen, og det burde vært prøverom med forheng når man kjøper dem... Men man lærer seg nye teknikker med utviklingen, det går greit... men man må bruke muskler man ikke har brukt før. Savner litt knirkelyd av de nye sengene da, det er jo så sinnsykt tennende å høre på kombinert med lyden av klynk og stønn🙄 I etterkrigsårene var sengemadrassen fylte opp med halm, men etterhvert kom spiralfjær-madrassene, og Ikkje uvanleg at fjærene kom igjennom trekket. På 70 talet kom porolonmadrassen i forskjellige tykkeleser, og vanleg underlag i mange hyttesenger m.m hvor det er regelmessig sex. Det å ligge stødig, og behageleg under sexen er viktig for å finne rette rytmen. Mange føler spenning i å sexen på sofaen i stua, badet , kjøkkenbordet. o.s.v. Endret 22. januar 2021 av Skybe
Bamseklemmer Skrevet 22. januar 2021 #7 Skrevet 22. januar 2021 Skybe skrev (39 minutter siden): I etterkrigsårene var sengemadrassen fylte opp med halm, men etterhvert kom spiralfjær-madrassene, og Ikkje uvanleg at fjærene kom igjennom trekket. Haha, så det er derfor så mange kvinner hadde spiral ja😅 Enig i den, sex er best utenfor soverommet...
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #8 Skrevet 22. januar 2021 Det er ikke noe problem å ha sex på rammemadrass. Fjæringen fungerer fint for de aller fleste stillinger, og for andre kan man benytte andre steder - variasjon er fint. Om du trenger å spenne fra, er det jo ingenting i veien for å bruke veggen. Det eneste vi savner litt er en sengegavl som kan brukes til å binde fast i. Anonymkode: a6799...329
Gjest Acer Skrevet 22. januar 2021 #9 Skrevet 22. januar 2021 (endret) Bamseklemmer skrev (59 minutter siden): Haha, så det er derfor så mange kvinner hadde spiral ja😅 Enig i den, sex er best utenfor soverommet... Ikkje utan grunn mange kvinner har innlagt spiral-, men må ikkje forveksles med spiralfjærene i gamle madrasser.😄 Utan godt fotfeste kan ein lett bare "Gli ut" Eldre senger m/ fjærmadrasser kunne fra tid til annen vera sjenerande, og ikkje uvanleg med klager fra naboer. Endret 22. januar 2021 av Skybe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå